Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Krátkometrážní
  • Animovaný
  • Komedie
  • Dokumentární

Recenze (226)

plakát

Velmistr (2013) 

Nefunguje to jako kung-fu film ani životopis, protože to ani jedno není a nechce být. Jak už titul prozrazuje, je to zejména o údělu velmistra, jeho vztahu k bojovým uměním, žákům, a co je nejdůležitější, k dalším velmistrům. Yip Man není jediným objektem zkoumání. Kdybych mu přiřkl polovinu filmové stopáže, pravděpodobně bych lhal, neboť o prostor zápolí další postavy s vlastním osudem, společenským postavením a ideologií. Wongova pověstná hypersentizivita a experimentální přístup tentokrát nezprostředkovává emoce hrdinů, ale spíše módy jejich přístupu k závazku mistra bojových umění. _____ Deborah's theme pěkné a vkusně použité.

plakát

Ivan Hrozný II. (1945) 

Ejzenštejnova koncepce kinematografie konfliktů byla nesmírně plodná v jeho němém období, o tom není pochyb. Nemohu se ale zbavit pocitu, že čím více se pokoušel užít svých metod u zvukových děl, tím tvrději narážel, neboť rozvoj filmu (i v měřítku národním) se stal neovladatelný a on sám byl donucen ke kompromisům. Tak jsou oba díly Ivana Hrozného i Alexandra Něvský Ejzenštějnovou vlastní bitvou s normami tendenčního sovětského filmu. Ve třech dílech a jako jeden celek by to asi bylo působivější.

plakát

Největší představení na světě (1952) 

Nabubřele rozmáchlé a šíleně hysterické. Konflikt je do příběhu namontovaný zcela účelově a krkolomně. Poselství zní, že nehledě na ztráty na životech, šou musí pokračovat. Pro Hestona sedm bran pekelných.

plakát

Havran (1943) 

Nepřekonatelná zloba a zášť se skrývá v lidské duši. Problém se nejen nadhodí, ale i identifikuje. Způsobem, jenž je přesný a v měřítku mravního kodexu tehdejší kinematografie nesmírně odvážný. Clouzot udržuje napětí do doslova poslední minuty, nápomocni mu s budováním husté atmosféry nejsou jen skvělí herci, ale hlavně báječně noirová stínohra Nicolase Hayera.

plakát

Děti ráje (1945) 

Byl by z toho dobrý seriál. Obrovská stopáž přidává rozhodnutím postav na osudovosti, na druhou stranu stačí sto minut a mé znalosti jejich charakterů již nelze rozšířit. Marcel Carné je každopádně velice citlivý a uvědomělý autor, u něhož paralely divadla a filmu, pantomimy a divadla, herectví němého a mluveného a herectví a života bez opony, nelze brát lehkovážně.

plakát

Muž z Aranu (1934) 

Co na tom, že si nerozumím s Flahertym protěžovaným žánrem inscenovaného dokumentu, on si s ním tentokrát nerozumí ani sám Flaherty. Je to zejména v postprodukci přidanou zvukovou stopou, která se obzvlášť v dialozích vzdává přesnější synchronizace s obrazem. Z hlediska střihu je film také poměrně primitivní, scéna s chlapcem hledícího na žraloka pod hladinou mi svou nechtěnou průhledností připomněla Kulešovy experimenty. Flaherty se stylisticky zapomněl kdesi u Nanuka. Buñuelova podobným tématem se zabývající Země bez chleba je lepší, a co je důležitější, podstatně kratší.

plakát

Panství Downton (2010) (seriál) 

První řada ___ První díl: 95% ; Druhý díl: 80% ; Třetí díl: 85% ; Čtvrtý díl: 85% ; Pátý díl: 80% ; Šestý díl: 80% ; Sedmý díl: 90% Downton Abbey je drama bez konfliktu, takřka experiment. Důležité je, že seriál je to vyprázdněný, nikoli nedějový, i tu nejnicotnější maličkost dokáže nafouknout do rozměrů životní události. Vše úspěšně zasazeno do dobového kontextu, který se nezapomene připomenout. Lituji jen nedostatečně využité postavy Batese, která se v první díle hlásila o mnohé, později ale začíná být jasné, že plní hlavně funkci Mary Sue. Snad získá silnější postavení v budoucí řadě. Druhá řada ___ První díl: 70% ; Druhý díl: 60% ; Třetí díl: 70% ; Čtvrtý díl: 50% ; Pátý díl: 50% ; Šestý díl: 45% ; Sedmý díl: 85% ; Osmý díl: 75% Osudy postav se rozbíhají do všech stran, což způsobuje obrovské problémy v účinnosti vyprávění, které bylo v celku velmi spolehlivé. Zejména se ve snaze o emocionální odezvu cosi neustále oddaluje a protahuje. Jsme vědomě seznámeni se spoustou dílčích motivů, které se úspěšně hasí, aby se následně, třeba již v příští epizodě, objevily znovu a vyvrcholily v tragickou událost. Několik dílů je navíc opravdu diletantsky sestříháno (opět z neschopnosti prolnout více než tři souběžné linie). Prohraný boj s nepřiznanou melodramatičností ve stylu moderních amerických seriálů. Christmas Special 2011: 75%

plakát

Roommates (1981) 

V tomto pornofilmu je citována scéna s kočkou z Truffautovy Americké noci. Dílo velmi sebereflexní, hledající jakousi spojnici mezi filmem komerčním, filmem pro dospělé, reklamou a prostitucí (všechno je v ději přítomno). Nečekaně profesionální provedení na úrovni tehdejšího amerického mainstreamu (jedna scéna volně přejde z dramatu do nefalšovaného thrilleru a je schopná vylekat). Co na tom, že ze vzrušení už moc nezbylo.

plakát

Truman Show (1998) 

Dokonalá esej na téma neschopnosti uniknout vlastním kompromisům. Truman je skutečně jedinečný, neboť dokázal to, o čem jiní jen sní (a málokdo by to vyjádřil přesněji, než Jim Carrey). Bohužel, příval skutečných reality show zastřel tento implicitní význam ještě víc. Třebaže je i svou kritikou úpadku televizní morálky Truman Show přesná, skutečně nadčasovou hodnotu má hlouběji.

plakát

Čapajev (1934) 

Velmi vkusný polidšťující životopisný film, faktický důkaz o rafinované povaze sovětské agitky. V tomto podání Čapajev není vzor ctností, ale chybující člověk, jemuž naštěstí nechybí pomyslná třídní uvědomělost a učenlivost, jež ho dovede k rudému osvícení (dojmu určitě pomáhá i přesvědčivý Babočkin). Pohled nešťastníka z druhé strany barikády ideologii jednotného ruského národa jen posiluje. Na prázdno nevychází ani pokusy o humor.