Recenze (4 350)
Lekce v lásce (1954)
Film dokazující, že Bergman uměl i legrácky, přičemž ani v této poloze nezůstával na povrchu.
The Doors (1991)
Film o životě na doraz a ještě mnoho metrů za touto hranicí, kterému pomáhá i autentická muzika a osobitá forma. Mimo jiné však také o zblbnutí ze slávy a o tom, jak snadno se nechá zmanipulovat tupý dav.
Kdy se máma vrátí? (2015)
Takový nenápadný, příjemně plynoucí, vytrvalý útok na emoce.
Walesa: člověk naděje (2013)
Průměrný, polským nacionalismem načichlý film, který se nemůže rozhodnout, zda chce být dramatem nebo dokumentem.
E.A. Poe: Podivný experiment (2014)
Chytře napsaný scénář na motivy Poeovy knihy. Film zachovává její temnou atmosféru klasického díla 19-tého století, se kterou bezchybně ladí herecké výkony zejména Kate Beckinsale a Bena Kingsley. Kdo jsme vlastně blázen, a co je normální? Kdo má právo určovat hranice?
Hyeny (1992)
Friedrich Dürrenmatt nezklame, ať ho přesadíte do jakéhokoliv prostředí. Břitká úvaha o vratkosti a prodejnosti spravedlnosti; naprosto originální a současně přísně logická a pravdivá.
Stanice Komančů (1960)
Necelé čtyři hvězdičky za přes šedesát let starý western. Klasická schémata daného žánru, příběh až na občasné detaily ničím nepřekvapuje, ale udržuje si své tempo a přiměřenou míru napětí.
Sheldon a jeho matka paní Levinová (2013) (divadelní záznam)
Perfektně napsaná konverzační hra velmi dobře zahraná oběma protagonisty. Jednoduchá, vynalézavá režie, která se nesnaží předvádět a plně se poddává rozvernému obsahu.
Narušení (1999)
Jeden z nejsilnějších "psychiatrických" filmů, jaký pamatuji. Samozřejmě k výsledku přispívá špičkové obsazení, které však jen korunuje výtečný scénář a skvělou a vědoucí režii.
Interstellar (2014)
Řemeslně skvělé, je na tom vidět spousta usilovné práce; místy až moc usilovné. Z mého pohledu tkví však hlavní problém v tom, že obsahově mě tenhle film příliš neoslovuje, což nijak neubírá jeho kvalitám.