Nové recenze - TOP uživatelé

Chief of Station

Wacoslav1Chief of Station(2024)

Taková klasická béčková akční záležitost od Johnsona. Jasně není to nic výjimečnýho dost dlouho se tam kecá než se začne něco zásadního dít a scénář není zrovna z ranku těch oscarových, ale zase Eckhart patří mezi moje oblíbence. Celý je to potom tak příjemně starosvětsky natočený ve smyslu toho, že se pořád jedná o starou dobrou analogovou akci v reálným prostředí a ne digitální omalovánku. Johnson na poli podobných snímků pak dlouhodobě prokazuje, že sice není takový kouzelník jako například Kaufmann, ale řemeslo ovládá pořád celkem solidně a víc snad od podobnýho typu filmu hádám nikdo neočekává.55%

Svatá

NiktoriusSvatá(2024)

Bylo by to zhola obyčejné, průměrné televizní drama o rodinných vztazích, kdyby nebylo dvou faktorů: 1) Skutečně je výjimečné, aby herečka, které je 93, měla hlavní a nadto vyloženě tahounskou roli. (To je dobrý!) 2) Děj je přiznaně a zjevně inspirovaný příběh Věry Sosnarové. (To je špatný!) _____ Zatímco Sosnarová si za své lhaní odsouzení zaslouží bez sebemenšího zaváhání, filmovou hrdinku se snažili tvůrci prezentovat tak, aby se jí odpouštělo snadněji. Jednak byla v zoufalé situaci a peníze z podvodem získaného státního odškodnění nechtěla pro sebe, jednak si přivlastnila životní příběh jiné, leč existující osoby. Nedá se tedy tvrdit, že by Bohdalové postava o gulazích šířila falešné představy. Na rozdíl od Sosnarové, jejíž příběhy byly kompletní výmysl nepoučeného laika a historické poznání popíraly. _____ I tak film přichází s naprosto zvráceným rozhřešením, podle něhož je balamucení lidí "pro dobrou věc" žádoucí a je dokonce zcela v pořádku, pokud se na něm podílí i novináři.

Boy Kills World

EvilPhoEniXBoy Kills World(2023)

Za mne trochu zklamání, kde to na vyšší hodnocení vytahuje ultra boží finále, ale jinak menší rozpaky. Trochu mi vadilo to odlehčené pojetí, které bohužel není moc vtipné a většina herců tu nechutně teatrálně přehrává ( Andrew Koji mě tu vyloženě sral a nepředvede nic!) docela mi vadil i vnitřní hlas Skarsgarda a humor mě bohužel překvapivě míjel, ale povedly se akční scény, slušná porce Gore, kde se nešetří uřizlýma hlavama i končetinama ( výborná scéna byla se struhadlem!!), ale pak příjde samotné finále, kde ten finální fight 2 v 1 je nový strop akčního žánru!! Uff to byla řezanice jak z Raidu 2, špičková choreografie, pěkné slowmotiony, fatality jak sviňě, to jsem řval a potil se jak dlouho ne, tahle scéna na youtube v TOP 10 fights of all the time chybět určitě nebude. 70%

Club Zero

EvilPhoEniXClub Zero(2023)

Slušný manipulátorský evropský bizárek na zajímavé téma, kde Mia Wasikowská ( vypadá hrozně!) ukazuje studentům nové stravovací trendy, což brzy vede k tomu, že děti přestanou jíst a rodiče jsou z toho na prášky. Škoda, že to nezachází moc do extrémů a je zde asi jen jedna taková nepříjemná scéna ( pojídaní svých vlastních zvratků). Finále je docela nečekané, ale dokázal bych si jej představit šokantnější. Not Bad. 6/10.

Svatá

NinadeLSvatá(2024)

Příběh Věry Sosnarové (1931-2024) inspiroval k dalšímu sólu pro Jiřinu Bohdalovou. Vznikl sice průměrný televizní film, leč zvláště rezonující v zemi determinované Hankou a Lindou.

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

EvilPhoEniXFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024)

George Miller je bůh a servíruje další vynikající Postapo nářez. Jestli Fury Road byla Desítka, tak tohle je velmi solidní Devítka!Další velký vizuálně opulentní cinematic zážitek, kterých už letos moc nebude, tak neváhejte s ničím a vyražte!Vypráví se tu Revenge příběh mladé Furiosy v atraktivním postapo světě- všechny ty frakce a jejich fungování je velmi zábavné a zajímavé ( líbily se mi všechny kostýmy a vizuál všech postav, který byl správně šílený), má to intenzivní a adrenalinové tempo, ikdyž první velká akční scéna příjde někde před půlkou, tak i do té doby je to slušně napínavé a poutavé, nuda zkrátka nehrozí. Anya Taylor Joy jako vždy výborná a tady nemusela pořádně ani mluvit, stačil její pohled, kterým vyjadřovala veškeré emoce dokonale. Thor aka Dementus předvádí nejlepší herecký výkon své kariéry, opravdu si šílence užívá dokonale. Vizuálně je to opět velmi dravé, hudba krásně trhá uši, akční scény překvapují čím dál šílenějšími nápady a divák si užívá každý záběr i okamžik. Potěší i jedno malé cameo a závěr se živoucím stromem byl masakr! Furiosa s Dunou 2 a Opicemi je jasnéj král letošních blockbusterů. Je tu spousta epických momentů, kvůli kterým si Furiosu zopakuji velmi rád znova. 9/10.

Iveta - Léto

NinadeLIveta - Léto(2024)

Perverzní hyenismus v přímém přenosu. Tohle je celý ten důvod, proč se tu tři roky vyrábí seriál. Aby vznikla hraná verze cesty Rychtáře do Itálie. WTF?!

Iveta - Lásko, lásko

NinadeLIveta - Lásko, lásko(2024)

Kdyby byl Michal Samir schopnější autor, tak na té soudničce vystřihne celou tu proměnu Ivety v trosku. A mohlo to být geniální. Ale bohužel, Samir se schoval za rádoby vysvětlující titulek a jede si nějakou nesmyslnou etudu na téma "jak zobrazit" deprese. Nejslabší díl série.

Godzilla Minus One

castorGodzilla Minus One(2023)

Šupy dupy dup, raz dva tři hej rup, už to máme pod střechou, šupy dupy dup, raz, dva, tři, hej rup, už to máme v suchu. Ve vodě nebo na souši, je to jedno, navíc s Godzillou nic moc pod střechou nezůstane, protože demoluje celé bloky. Přesto se z ní Japonci snaží smýt nálepku destruktivní atrakce. Samotná země je traumatizovaná, válečná porážka je zatraceně čerstvá, navrátivší se vojáci mají zmatek v hlavě, přišli o přátele v boji i členy rodin doma, kde navíc nacházejí jen trosky. Aby toho nebylo málo, záhy se tu zjeví přerostlý národní poklad. Zatímco v poslední době se v případě všemožných monster pokračování „pracovalo“ hlavně se zaměnitelnými vědátory a dalšími vzdělanými hlavami, pro Takaši Jamazakiho jsou lidské postavy důležité. I když u nich tradičně nechybí expresivní herectví a celkově melodramatická nálada, tudíž mě to po emocionální stránce tak nějak nechytlo, ale to mívám s asijskými filmy poměrně pravidelně. Každopádně celkově fajn, do lehkého nadprůměru to tahá zajímavá kamera, několik slušných nápadů, úcta k původním filmům a hlavně pak fakt, že to celé vzniklo za zlomek rozpočtu hollywoodských bijáků.

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

chozeFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024)

Předchozí Zběsilou cestu řadím mezi tři nejlepší filmy natočené po roce 2000, ale Furiosa je pro mě zklamaní. Ten wow efekt pochopitelně nešlo zopakovat a že se Miller vypravěčsky vydal jiným směrem - od jedné velké autohoničky ke kronice pokrývající několik let - je v pořádku (byť ten předchozí přístup byl originálnější). Ale ta zběsilá intenzita Cesty tady citelně chybí, hlavně v akčních scénách, ale ani vyprávění není nějak strhující a ve výsledku je to jednoduchá vyprávěnka o pomstě, zasazená do zajímavého světa, který mi ale nepřišel skutečný a tím pádem po mě stekla i jeho krutost. Válka kmenů mohla být zajímavější a ani při komorním závěrečném zúčtování jsem nejásal, spíš jsem si říkal "Tak už ho konečně zabij...". Plus Hemsworth šaškuje a Anya nastupuje na scénu dost pozdě a tu drsňačku jsem jí věřil jen částečně. Snad to docením při dalších zhlídnutích.

Svatá

LIVINGDEADSvatá(2024)

Bohdalka to zahrála perfektně. Celou dobu mi ji bylo líto a tomu věřte, že lítost nikdy nedávám najevo. 👍👍👍👍

Mako: The Jaws of Death

darkrobykMako: The Jaws of Death(1976)

Sonny Stein, aneb z ochránce žraloků zabijákem lidí. Žraločí horor s ekologickým poselstvím má bohužel jen několik scén, kdy žraloci vcelku věrohodně trhají své oběti. Jednou z nejhezčích je pak poetická, kdy Sonny dovádí pod vodou se skupinou žraloků. Dnes by to asi vyřešily pixely, ale zde jsou záběry člověka se žralokem v jakési symbióze. Vše vypadá tak snadně, než si uvědomíte, jaké zuby má tenhle druh žraloka, jimiž klidně uhryzne ruku nebo nohu. Pak je zde jedno veliké ale! Ve většině záběrů není žralok mako, který má jednoduchý poznávací znak - špičatý čenich. Počítám, že i když se nejedná o prvoplánově agresivního žraloka, natáčení s ním by bylo krajně nebezpečné. Většině diváků to však bude nejspíš jedno. Lovci jsou ztrestáni, padouchové sežráni. Téměř všechny postavy jsou záporné, není tedy třeba jich litovat. Škoda, že závěrečný výstup Karen nedostal více prostoru. Za mě lepší průměr, film mi rychle utekl. Spíše pro příznivce starších filmů se žraloky.

Rivalové

verbalRivalové(2024) odpad!

Dva veskrze ohyzdní semibinární zbuznělci se dvě hodiny snaží ňoumovitě nasoukat rukojeť tenisové rakety (tolik ke „sportovnímu“) do slizké a totálně prkenné cigošky Zendáji, která je i při tom hendykepu zcela mimo jejich ligu, anebo prostě jen perverzní úchyl, a z umpire jim ty tolik „progresivní“, obskurní pydlošousty píská žužučerný tranzistor. Na takové studii vyšinuté panseksuality šeredných parafilních minorit by samozřejmě nebylo nic špatného, kdyby to ke všemu tomu deviantnímu homoneštěstí nebyla navíc totálně přitroublá, plytká a nudná pozérská sračka s buzerantským střihem a nehtorvoucí hudbou, určená výhradně pro latentní i ven vyšlé homoseksualisty a jiné seksuální dezorientáty z degenerace Z, v níž se všichni aktéři chovají jako naprostí labilní kokoti.

Rod Stewart - Infatuation

MM_RamoneRod Stewart - Infatuation(1984)

Pieseň "Infatuation" je úvodná, v poradí prvá skladba z trinásteho štúdiového albumu anglického speváka a hudobníka Roda Stewarta. Vyšiel ôsmeho júna roku 1984 pod značkou vydavateľstva Warner Bros. Records. Album nesie názov "Camouflage". Ku songu "Infatuation" bol vyprodukovaný oficiálny videoklip, ktorý vznikol pod režisérskou taktovkou Jonathana Kaplana. Prevažne čiernobiely klip je inšpirovaný mysterióznym thrillerom "Okno do dvora" (Rear Window), ktorý v roku 1954 natočil americký režisér Alfred Hitchcock. Hlavné úlohy v ňom stvárnili spevák Rod Stewart a americká herečka Kay Lenz. Klip má dve rôzne zakončenia. V jednej verzii zostáva Kay šťastne žiť s Rodom. V druhej od neho odchádza a Rod zostáva sám. ****

The Murder of Meredith

*CARNIFEX*The Murder of Meredith(2022)

1. novembra 2007, je na univerzite v Talianskej Perugii, zavraždená 21 ročná Meredith Kercher. Zo samotného zločinu je obvinená spolubývajúca, americká študentka Amanda Knox. Toto je další z radu dokumentov, ktorý sa snaží rozlúštiť prípad, ktorý je do dnešného dňa zahalený rúškom tajomstva. Sú určite lepšie dokumenty ako je tento, ale ani tento nie je tak špatný, ako som sa pôvodne domnieval, pričom v rámci akceptovateľnej stopáže, solídne zrekapituluje tento inak zamotaný prípad. Sú tu autentické zábery, zvukové záznamy, výpovede podozrivých, či tých čo sa na vyšetrovaní prípadu podieľali. Ja osobne sa teda sťažovať nemôžem. To hodnotenie tunáko mi príde dosť podhodnotené, aj keď je treba uznať, že sa o nejaké extra režijne spracovanie, ktoré by sa snažilo diváka zasiahnuť po emocionálnej stránke, určite nejedná. Medzi 3-štyri.

Married to a Psychopath

*CARNIFEX*Married to a Psychopath(2022)

Milý, prívetivý, ochotný kedykoľvek pomôcť. Presne tak bol Malcolm Webster vychovaný svojimi rodičmi. Lenže Malcolm má aj druhú stránku tvare, ktorá sa v určitých fázach jeho života prejavuje sklonmi k pyromanstvu. A nie len to … Taký “ID” formát. Výpovede ľudí, inscenačné scény, minimum autenticity. Taká slabšia rozmotávačka inak zaujímavého krimi príbehu o psychopatovi, ktorý vedel solídne predstierať a klamať. Po režijnej stránke, priemer na hrane. Nič extra.

The Walking Dead: Dead City

novotenThe Walking Dead: Dead City(2023)

1. série - 50% - Eli Jorne napsal pro The Walking Dead tři epizody desáté série. Ve všech se objevil Negan, ve dvou z nich byl dokonce hlavní postavou. Protože se jednalo o jedny z nejlepších dílů daného období, zdálo se, že jeho dosazení na pozici hlavního tvůrce počinu, ve kterém bude pozornost soustředěna téměř výhradně na milovaného i nenáviděného antihrdinu, je skvělý nápad. A pak se všechno sesypalo na smutnou hromádku. Mrtvé město je natahované potloukání se po New Yorku, které by mohlo mít jen hodinku a půl a stejně by moc nedávalo smysl. Přichází totiž zbytečně rychle. První díl jde do vysílání půl roku po velkém finále původního seriálu a hned se horko těžko vysvětlují časové skoky, snad aby se odůvodnilo, proč se ve vzpomínkách neobjevuje nikdo ze známých tváří. Hlavní linka se navíc točí kolem psychopata, který nedokáže zavřít pusu (a i vyhlášený slizoun Željko Ivanek ho hraje jako rutinního zloducha číslo 3), pak kolem až nepochopitelně zapáleného maršála Perlieho (kterého hraje jako obvykle prkenný Gaius Charles) a samozřejmě kolem Maggie, která i dlouhé roky po začátku apokalypsy dělá takové boty jako je zahazování zbraní a důvěřování cizincům. Ale co je nejhorší - i přes davy nepřátel a hordy nemrtvých jsem se většinu času neubránil pocitu, že se na obrazovce vůbec nic neděje. Takhle jsem si "rozšiřování světa" nepředstavoval. Než se točit v kruhu, to radši značku nechat odpočívat.

Furiosa: Sága Šíleného Maxe

dO_odFuriosa: Sága Šíleného Maxe(2024)

// Výjimečný film. Furiosa sice nikdy nemohla trefit tu mimořádnou laťku nastavenou Zběsilou cestou, takový film se přihodí jednou za několik desítek let, něco mi ale říká, že se o to schválně Miller proto ani nesnažil a raději ten prequel pojal úplně jinak. Natočil vrstevnatý, kontextově bohatý, krásně vystupňovaný revenge opus, kde je sice míň, ale pořád nádherně prehledné a do posledního detailu promyšlené akce s obřími kulisami i skvělým designem a taky kamerou, která si tak strašně skvěle hraje s vyplňováním prostoru, zoomy a detaily na tváře herců, že z toho člověk konstantně sbírá bradu ze země. Nejvíc jsem ale stejně oceňoval to rozvádění mytologie a jak krásně Miller pracuje s trojúhelníkem postav Furiosa - Dementus - Immortan Joe. Jasně, za Zběsilou cestou už to zůstane navždy maličko ve stínu, je ale otázka, jestli právem. První Matrix se taky stal legendou, já ale vždycky budu mít o kus radši tu dvojku. 9,5/10

Jen vraždy v budově - Série 1

kleopatraJen vraždy v budově - Série 1(2021)

Stejně jak bizarní je složení týhle partičky alias slečna Marpleová, tak i scénář je... jak to říct slušně... blbina. Bonusový body patří skvělým komikům, zvlášť Martina už jsem dlouho neviděla a kvituju, že vypadá jako by na něj věk vůbec nepůsobil, a fajnové atmosféře v odkladišti kumštýřů. A Stinga. Jinak... A podcast, wtf?