Historie jedné loupeže v českém kriminálním filmu o ukradeném milionu a cestě, která vedla k dopadení lupičů. Lupiči ukradli z družstevní dodávky milion korun! Zlodějská banda se však nepohodne a tak není jisté, kde peníze skončí... (oficiální text distributora)

Recenze (53)

mh.mail

20% — Kriminální film prakticky bez jakéhokoliv překvapení. Všechno se okamžitě dozvídáme a i to, kdo vlastně přijde před půlnocí, může být překvapením jen pro hodně nezkušeného diváka. Film nenabízí nic, kvůli čemu by ho bylo nutné shlédnout podruhé. Dalo by se říci — film typický pro režiséra Zbyňka Brynycha té doby. ()

honajz

Být to parodie, prosím, neřeknu ani popel. Ale jestli tohle někdo myslel vážně? Vysmívám se tuposti pachatelů a poldů v nekonečném nováckém seriálu Specialisté, ale koukám, někdo tu tupost chování postav uvedl do děje už daleko, daleko dřív. Asi nejpitomější loupež, jakou jsem kdy viděl, asi nejpitomější schování peněz, asi nejpitomější chování recidivistů (!) po loupeži, hlavně všude ukazujte, že máte prachy, že?, do toho komická figurka kapsáře, a nakonec stejně policistům pomůže udání, jinak by sami skončili na jednom z té party. Proč tam postava Töpfera prováděla všechny ty kejkle, to jsem taky nepobral. A chvílemi to vypadalo, jako že někdo vystřihl kus filmu - třeba u toho přenesení pneumatiky nebo závody a náhle auto na krajnici. A ta trapná hra, kdo byl ve shořelém autě, vždyť to celou dobu bylo jasné... Navíc hudba na prd, Štaidl se moc nepředvedl, kamera furt zoomuje z oken, aby byla vidět Praha, a to i u mimopražského JZD, takže hvězdu dám za tehdejší Prahu a nonstopáč U zeleného stromu, dej mu Velký Výčepní věcnou slávu... ()

Pohrobek

Díky tomu, že je to snad natočeno podle skutečné události, a že se jedná o typicky normalizační pohled, máme skvělou možnost vidět, jak "maloměšťácká" banda silně usedlých typů ukradne víc než slušnou částku, s kterou si posléze neví tak úplně rady. Většina hereckých výkonů je podle mě lehce nadprůměrná, což v součinnosti s poměrně plynulým dějem tvoří záruku spolehlivého krimi. ()

sator

Relax, nechce to moc přemýšlet... Filmaři točili v dobových reáliích typických pro "galérku" např v baru Marica a v záběrech se objevili někdy i skutečné postavy a postavičky. Např "hraběnka"byla legendární postava z Malé strany o které se tvrdilo že je opravu bývalo hraběnkou, pro mnohavrstevný makeup byla nepřehlédnutelnou. ()

klukluka

Zdánlivě dokonale provedený zločin měl ve skutečnosti hodně slabé místo- zloději si vypůjčili náklaďák určený k loupeži v zaměstnání jednoho z nich. Policajti tohle slabé místo odhalili a pak už si jen dávali dohromady, jak se to vlastně celé odehrálo a kdo všechno se na tom podílel. Ten koncept je funkční- policajti posilují, lupiči slábnou a panikaří, dělají další a další minely, přesto mě to moc nebavilo- je to suchý jako ten komunistickej brácha Jiřiny Švorcový v hlavní roli. Nemá to žádnou atmošku, žádný kouzlo. ()

• Snímek byl natočen podle skutečné události. (hippyman)
  • Když poslouchá Roman Kratochvíl (Josef Vinklář) v bytě u Kateřiny (Ivanka Devátá) pátrací relaci o své osobě, je uvedena adresa Praha 1, Krátká 2. Ulice toho jména byla pouze v desátém pražském obvodě, na Praze 1 jsou pouze ulice Dlouhá a Široká. (Robbi)