Na podzim roku 1938 se britský úředník a německý diplomat náhodou potkají v Mnichově a začnou tajně plánovat, jak odvrátit vypuknutí války. Podle knihy od R. Harrise. (Netflix)

Recenze (114)

MrHlad

Výpravný a audiovizuálně hodně povedený historický příběh, který kombinuje skutečné události s fiktivními. Ale zatímco ty první jsou přinejmenším zajímavé, ty druhé ani trochu. Dokud se Mnichov pokouší být politickou rekonstrukcí, funguje velmi slušně i díky Jeremymu Ironsovi v hlavní roli, ale jakmile se chce stát špionážním thrillerem, celé se to zadře. Není to napínavé, zajímavé ani zábavné. A závěr, který popře vše, co psala historie i samotný filmový Mnichov, je už regulérní fackou divákovi. A zcela zbytečnou. ()

Mlle

Z hlediska udržení napětí a epiky se film jeví v pořádku, ale skoro všechny hlavní linky jsou v něm směšně filmově přepísknuté. Jako by byl celý příběh poskládaný z nesourodých scének, které se na různých místech v různých časech odehrály, a nyní je potřeba předvést je s důkladným přednesem před tabulí. A ten premiant u katedry, to je vystresovaná malá rybička, která se všeho bojí, nikdy nic nezažila, dostala sice ve svém akváriu důležitou funkci, ale nejspíš protekčně, protože nezvládá ani základy komunikace se svými nejbližšími a vůbec tak nějak leží stále mezi svou postavou a strachem ze zkoušení… Člověk neví, jestli je větší problém na straně scénáristy, nebo herců, ti se však zdají být, s výjimkou toporného a stále stejného George MacKay, ve skvělé formě… Chamberlain byl politik, nikoli romantický dobrák od kosti, který chtěl spasit svět, ale snahu o jistou restauraci a poctu mezi všemi těmi nechutnými Churchilly si nakonec určitě zaslouží, stejně tak jako Munich – The Edge of War si zaslouží své místo mezi snímky o WW2. V každém případě je jedním z relativně slušně řemeslně odvedených podnětů k přemýšlení. ()

BOURQUE

Film zachytávajúci „diplomatické“ pozadie „jednania“ medzi Veľkou Britániou a Nemeckom, alebo spíš medzi Nevillom Chamberlainom a Adolfom Hitlerom, o zabránenie vypuknutia ďalšej veľkej vojny. Pre mier Chamberlain obetoval všetko (hlavne to, čo on sám nevlastnil), medzi inými (zo začiatku) aj časť Československa. Celý film, i so svojimi hereckými postavami, pomerné suché, bez väčšieho kúska napätia. Jeremy Irons hrá sebavedomo, ale zázraky v tomto prípade nevie spraviť ani on. Nejaký vývoj charakteru, avšak predpokladateľný, je možné sledovať u postavy Paula von Hartmanna. Osobné hodnotenie: 64% (**) ()

ať už o Mnichovské dohodě vznikne cokoliv, pro našince to bude vždy citlivé téma a pokud má Mnichov : Na prahu války sloužit jako její obhajoba (viz.poslední věta - Podpis dohody dal spojencům rok na přípravu na válku a díky tomu jí nakonec vyhráli), pak se to moc nepovedlo.Nepomáhají tomu ani přidané fiktivní postavy, které Chamberleina varují před důsledky podpisu a mají v rukách celkem přesvědčivé argumenty.Byl bych ještě ochoten pochopit snahu o to vyobrazit celou situaci jako složitou,kde jakýkoliv výstup bude nakonec špatně, ale film v tomhle sám sobě podráží nohy.Technicky mu sice není moc co vytknout, ale přidaná hodnota je bohužel nulová...40% ()

clara.bow

Dohoda o odstoupení pohraničních území ČSR obývaných německou menšinou Německu, která byla podepsána 29. 9. 1938 v Mnichově Hitlerem, Mussolinim, Chamberlainem a Daladierem...údajně i Poláky. Spojenci podepsali diktát  Hitlera a nenamáhali se ani k tak velkému rozhodnutí pozvat vládu ČSR. V říjnu už naše tehdejší vláda pod nátlakem diktát přijala. Současně  byly další územní požadavky Maďarska, Polska, osamostatnění Slovenska a Podkarpatské Rusi. Ten film nebyl marný a zbytečný pro toho, kdo chce být informován jaký byl úhel pohledu v GB, a znát skutečné pohnutky...  ,, o nás, bez nás,, bylo bohužel pravdou. Nedodržením spojeneckých závazků se otevřela Hitlerovi cesta do Evropy a dál. Mohu říct, že mi chvílemi nebylo příjemně, když mi docházely veškeré souvislost, především z jednání ješitného Chamberleina a Daladiera. Dějem se vine setkání dvou kdysi dobrých kamarádů ze společných studií v Oxfordu - Anglického  úředníka pracujícího v kanceláři pro diplomatické služby,  a Německého diplomata... pro mne zajímavý film z historického pohledu na osud naší republiky. No a jako zvláštnost :-) Adolf Hitler měl hnědé oči. Tady je nám prezentován modrooký a vyzáblý, takový hodně nepovedený, což se o dvojnících Göringa, Himmlera, nebo Hesse říct nedá, ti byli vybráni pečlivěji. ()

• V závěru filmu se objeví titulek: „Čas získaný mnichovskou dohodou pomohl Británii a jejím spojencům připravit se na válku a vedl k porážce Německa,“ což se může jevit jako ušlechtilý plán, avšak zbrojní výroba v později obsazeném Československu (a poté i ve Francii) posloužila Německu k výrobě potřebné vojenské techniky a vybavení k rozpoutání války v Evropě a jejímu postupnému obsazení, které vedlo až k přímým útokům na Spojené království a až zapojení USA s výrobními kapacitami a Německem nedotknutelnými továrnami se podařilo Evropu osvobodit. (Maulincio)
  • Ve filmu zazní píseň od Horst Wessel Lied, mezi lidmi známá spíše jako „Die Fahne hoch“. (Winster)