Režie:
Hynek BočanScénář:
Ivo PelantKamera:
Ivan ŠlapetaHudba:
Karel SvobodaHrají:
Josef Abrhám, Vladimír Kratina, Naďa Konvalinková, Ivana Chýlková, Jiřina Bohdalová, Miloslav Štibich, Marek Vašut, Veronika Žilková, Stella Zázvorková, Alice Chrtková, Věra Kubánková (více)Epizody(13)
-
Telecí léta (E01)
-
Seno a stáj (E02)
-
Rekreační středisko pro krávy (E03)
-
Mražené telecí (E04)
-
Oči na kolotoči (E05)
-
Konec konců v koncích (E06)
-
A byla svatba veliká (E07)
-
Osmistá první kráva (E08)
-
Teskně hučí Niagára (E09)
-
Digitální dojnice (E10)
-
Boby a bobky (E11)
-
Na koho to slovo padne (E12)
-
Buď a nebo (E13)
Obsahy(3)
Seriál z prostředí české vesnice. Tvůrci v něm zobrazili osudy a příběhy lidí, pracujících v zemědělství v 70. letech. Hlavní postavou je veterinář Ing. Jiří Vydra, který opouští své klidné místo na fakultě vysoké školy zemědělské, nevěrnou ženu i Prahu. Odchází na vesnici, kde přijímá místo zootechnika v nově otevíraném teletníku. Problém je v tom, že on téhle supermoderní veletovárně na telata nevěří. (Česká televize)
(více)Recenze (144)
Dát něčemu odpad jenom proto, že je to módní, je úžasně jednoduchý. Kdyby si každý z vás, kdo si poprvé zobrazil stránku s tímhle seriálem, nevšiml šedé barvy a 26 %, a nenechal se tak dopředu ovlivnit.... Seriál není žádná modla, Abrhám očividně trochu trpí, ale jinak to zase taková slátanina není. Vydržel jsem naprosto bez problémů až do konce a to i proto, že Kratina, Husák, Štibich nebo dvojice Dlouhý-Svobodová jsou tak trochu nepřehlédnutelní. PS: Vašutova největší svině je v díle Portrét duše v Dobrodužství kriminalistiky. ()
Nenapsal to Jaroslav Dietl a není to ještě Gottwald či Rodáci, takže 2*. Výborné herecké obsazení, úvodní melodie a zpěv Dalibora Jandy. Méně je možná více a k J. Abrahámovi by to chtělo jinou herečku, padesátiletí P.Čepek a pí. J Hlaváčová znovu rodiči?a ani ta kritika zemědělství a JZD není taková, jak se snažil scenárista v roce 1990 namluvit. Zákony pohybu o 12 let byly mnohem kritičtější.. ()
Seriál je nudný, to je fakt. Co mi zde v hodnocení však chybí je konstatování toho, že je to jeden z mnoha seriálů, který byl kritický, řekl bych konstruktivně kritický (to myslím vážně) k systému, v tomto případě k řešení otázek týkajících se živočišné a rostlinné výroby v ČSSR (velkochovy, velkovýroba apod.). Takových seriálů bylo mnoho, stejně jako ostatní filmové nebo dokumentární tvorby (kritika se týkala celé řady společenských problémů) a proto mne celkem dost irituje, když se v dnešní době tvrdí, že v minulém režimu nebyla kritika možná a tehdejší tvorba je často označována jen jako bolševická propaganda. Nicméně tato skutečnost nemůže přebít další fakt, kterým je to, že konkrétně tento výdobytek socialistické televizní tvorby je obyčejná kravina z kravína a proto hodnotím slabými 20%. ()
Seriál, který minul svou dobu o deset let (kdyby to natočil Evžen Sokolovský prakticky v interiéru, mohl by to být větší guilty pleasure), zobrazující, jako jiné socialistické seriály, stěžejní odvětví té doby (inženýři, samoobsluhy atd). Snad zde vznikala Pelantova vášeň k přírodě (Ranč u zelené sedmy), nicméně mi soudruhování a zemědělská terminologie, kam se podíváš, relativně nevadila. I Abrhám mi přišel standardní. Nejhorší byla srandovní kreace Slovenky v podání Veroniky Žilkové, ale hlavně dva zásadní zvraty, které jako vícero věcí vařily z vody - krádež jogurtů v obchodě a smrt jedné ze stěžejních postav při blboučké televizní soutěži. To byla ta nejsilnější k(r)áva!! ()
Bezkonkurenčně jeden z nejhorších českých seriálů, co jsem kdy viděla. Člověk by si určitě nedomyslel, že vznikl v roce 89. Ještěže přišla revoluce, nedovedu si představit, kam až by chtěli televizní tvůrci zajít. Hrůzná představa. A natočil to pan Bočan, kterému se tak povedla pohádka S čerty nejsou žerty nebo to komoušům tak nandal v Zdivočelé zemi. ()
Galerie (10)
Photo © Česká televize / Miroslav Jirsa
Zajímavosti (16)
- Při rekapitulaci předchozího dílu je ukázána konfrontace mezi Vydrou (Josef Abrhám) a Stehnem (Marek Vašut), avšak je naprosto rozdílná od té, která byla ukázána v předchozím díle. V díle Oči na kolotoči () Stehno praští Vydru sedícího na motorce a ten se i s ní svalí napravo do příkopu, v rekapitulaci ale vidíme Stehna jak praští Vydru a motorka padá vlevo na silnici a Vydra napravo do příkopu. (KM Phoenix)
- Po revoluci režisér Hynek Bočan některé scény ze seriálu vystříhal, hlavně o KSČ. (M.B)
- Natáčelo se převážně v Praze, v nedalekých Hořovicích a také ve vesnici Hudlice u Berouna. (ČSFD)
Reklama