Ve světě ohroženém slunečním úlomkem letícím k Zemi uvízne osmnáctiletý chlapec cestou na chalupu v neznámém městě. Série bizarních dobrodružství ho donutí postavit se svým největším strachům – smíření se s realitou vykloubeného světa, se sebou samým a se svým otcem. (Artcam Films)

Recenze (54)

dopitak

Hospodářský Hospodářský a pokus o dystopické scifi v alegorii zatraceného světa. A sakra divná věc, která se možná někomu bude líbit, ale mě nezaujala. Ten nihilistický chlapec se totiž dostává do úplně zbytečných malérů, které jakožto pragmaticky uvažující bytost asi také odmítnete. Ta vsuvka s webkamerou v garáži byla hooodně divná ale svým způsobem nadějná, škoda, že ty dvě nepředvedly víc (Bára Voříšková). Nejhorší ze všeho jsou dialogy mezi Vincentem a jeho kamarádem v telefonu! ()

Rimsy

Aktuální téma je v punkovém debutu Alberta Hospodářského zpracováno odvážně a neotřele, zároveň však i nestrukturovaně a zmateně. Upocená a dusná atmosféra Pardubic a jejich okolí je předána rozhodně sympaticky, výsledek je však až příliš podivný jak pro diváka očekávajícího artové podobenství, tak pro vyznavače sžíravé satiry. Více zde. ()

mira007

Tohle nebylo brutální vedro, ale brutální WTF, český film na pomezí amatérského filmu, který tím dadaistickým stylem, dialogy a nelogičností navázání scén strašně přípomíná pseudouměleckou ultrašílenost Žáby bez jazyka (2020) s Pleslem. Jedna hvězda za námět a tvůrčí odvahu, jinak bych dal odpad i za tu obsesi tvůrců s přisprotlými výrazy ... "kůlnička kundička, kůlnička kundička, kůlnička kundička "  Celkem trapárna i na předpubertální autory. ()

pornogrind

Česko / Slovenské novodobé filmové scéně zrovna neholduju. Tenhle projekt mě ale zaujal a vkládal jsem do něho velký naděje. Z výsledku mám ale rozpačitý dojmy. Nápad není špatnej a jsou tu i určitý náznaky, že Albert Hospodářský nějakou filmovou budoucnost určitě má. Ještě je ale na čem pracovat a co zlepšovat. Zpracování filmu je hodně kostrbatý. Připadalo mi jako by to vedro vlezlo všem postavám na mozek. Tady se snad(až na ženskou která se Vincka zastala u autobusáka) nechoval nikdo normálně. Nevím jestli to tak bylo záměrně ale za mě film a chování lidí naprosto mimo realitu. Ač bych moc rád dal filmu lepší hodnocení nemůžu jít výš jak na 2hvězdy... Horká voda mrzne rychleji než studená. Stejně tak vaše uspěchaná civilizace zanikne rychleji než ty předešlé... ()

Ryuuhei

Extrémně nadržený a upocený film o tom, kterak se divný týpek vydává na divnou cestu, na níž se mu dějí ještě divnější věci. To, že se zde všichni chovají jako kdyby byli na drogách a mají nepřirozené sklony k solidaritě, je vysvětleno působením blížícího se slunečního úlomku, který může, ale i nemusí nakonec Zemi zasáhnout. Ve výsledku jde ale jen o typický evropský divnofilm, kde panuje minumum dialogů, děj často zmatečně odbočuje a zaměřuje se i na vedlejší charaktery, a který se zkrátka snaží asi něco sdělit. Jen mi uniká co. Ani ne hodina a čtvrt se mi zdála jako nejméně dvě hodiny. ()

• Scénář filmu byl oceněn v soutěži FILMOVÉ NADACE v roce 2020. (NADACE)