Late Night with the Devil

• Kanada Late Night with the Devil (více)

Přímý televizní přenos v roce 1977 se strašlivě zvrtne a vypustí zlo do obývacích pokojů národa. (JasonCZ)

Recenze (91)

*CARNIFEX*

Originálny koncept prezentovania paranormálnych javov sa tvorcom rozhodne uprieť nedá. O tom žiadna. Nuž ale, Ja tak celkom nerozumiem tomu tunajšiemu “aplauzu”. V globále sa 3/4 filmu nič nedeje, pričom za zmienku stojí akurát tak jedna kratšia debata s diablom, vizualizácia fóbie a úplný úplný záver, ktorý je odseknutý za minútku aj dačo a - finito. Toto sa pravdepodobne v červených poličkách dlho neohreje, i keď priaznivcov si tento “snímok z javiska” nájde. Rozuzlenie je plusom, no nič z čoho by mal človek po tej nude padnúť na riť, lebo toto je rozhodne viac konverzačka, než šokujúci horor so silnými kartami, ktoré len tak jednu za druhou - “súka z rukáva”. Medzi dva-3, viac ani o chlp. ()

tron

Tešil som sa na horor roka, ale napokon sa nekoná až také nadšenie. David Dastmalchian si o titulnú rolu dlho koledoval. Neprehliadnuteľný bol už v nemých alebo miniatúrnych (Temný rytier, Bird Box), takže som si od hlavnej úlohy sľuboval veľa. A treba povedať, že je podmanivý. Nepúta na seba pozornosť lacným, afektovaným spôsobom, ale je prirodzeným vodcom nepotrebujúcim zvyšovať hlas. Občas je to trochu na efekt (chlap ovracia krvou viacero osôb a natáčanie beží ďalej, jasné, tomu tak verím), ale nie je to nič strašné. Oveľa viac ma rušilo to, že mi situácia pripomínala niektoré staršie epizódy Aktov X. Niektoré časti na mňa vtedy pôsobili dojmom, že scenáristi mali v hlave viacero námetov, ale báli sa, že by každý z nich neutiahol celú epizódu a tak do jednej časti narvali všetky námety, aby bola sranda. Výsledok bol nejeden raz zaujímavý, ale nekonzistentný. Tento film na mňa pôsobil podobne. Máme tu jednu hnusnú štúdiovú noc v 70. rokoch. Do toho médium, ku ktorému prehovárajú mŕtvi. Potom „ničiteľa mýtov“, ktorý na to ide pragmaticky. Potom puberťáčku posadnutú démonom. Jasné, ono to k sebe tematicky ide, ale napriek tomu istým spôsobom, ehm, nejde. Takže raz je to o tom, potom o tamtom a na samom konci budete mať asi aj vy pocit, že niektoré veci boli zbytočné, boli tu len pre wow efekt a predstavujú slepú uličku. Paradoxne ma zo všetkého najmenej bavili občas výbuchy násilia (hoc treba dodať, že pekne hnusné) a inkriminovaná tínedžečka. Po perfektnom rozjazde a veľmi dobrom strede prišlo také voľajaké nijaké finále a zaklincovali to ťažšie pochopiteľnou koncovkou. ()

lamps

Originální je určitě správné slovo a naštěstí si k němu píši ještě „soudržný“. Tenhle film mohl dopadnout lépe, ale rozhodně i mnohem, mnohem hůř. Pohlcení do 70. let je vypiplané určitě i estetikou, ale především kulturním pozadím, na úrovni explicitních, referenčních (přímo odkazují k věcem a místům, které něco znamenají) i symptomatických významů (myšlenka odvozená od obecných představ určité části společnosti). Od počátku talkshow záznamu v podstatě dýcháme dobový vzduch a máme spoustu otázek ohledně hlavního hrdiny, jeho napojení na Bohemian Grove a úmrtí manželky. Líbí se mi, že satira senzacechtivé televizní sítě je možná dost okatá, ale přece úzce souvisí a podporuje základní hororovou linii kolem protagonisty, jehož David Dastmalchian zahrál báječně – stoprocentně soustředěný a v mimice přesný výkon. Líbí se mi, jak to celé opravdu působí tak trochu cheesy a neškodně, stejně jako formát fiktivního pořadu, v němž moderátor pro vysokou sledovanost provádí psí kusy a vedle senzibila či démonem posedlé dívky si pozve i skeptika, jenž vše viděné a podezřelé arogantně vyvrací jak Babiš ve sněmovně. Úplně se mi nelíbí střídání barevného found footage materiálu s černobílými náhledy do zákulisí, jež prolamují čtvrtou stěnu a jejich styl snímání nenapovídá tomu, že by je měl pořídit někdo, kdo s postavami dané situace prožíval. Kvituji však trpělivě budovanou záhadu, výbuch hororové show i ambivalentní vyústění, jež nutí k přemýšlení tím interpretačně příjemným způsobem – znovu to chci vidět, jelikož si potřebuji srovnat celé schéma a jelikož nepochybuji, že k němu napodruhé pocítím ještě větší respekt a obdiv. A to všechno za 86 minut a s minimálním rozpočtem. Wow. ()

luka4615

A pak že to nejde! Konečně se našel někdo skutečně talentovaný, kdo pozvedl ze zatuchlého bahna umírající žánr díky nekonvenčnímu přístupu k látce. Late Night with the Devil je totiž vtahujícím děsivým záznamem s krásnou dobovou patinou, který vyjma skvěle budované atmosféry funguje i díky hereckým výkonům v čele s Davidem Dastmalchianem. Tvůrci nás pak ve společnosti těchto atributů vedou jistou rukou do šokujícího finále, které působivě vzdává poctu skutečným hororovým klasikám. Pokud se tedy tomuto žánru bude věnovat více talentovaných lidí se zápalem jako zde, tak pak nás vážně čekají nadějné hororové zítřky. Skvělá práce! ()

PavelVanekArt

Šikovný a originální námět, neotřelé uchopení tématu s Ďáblem, trpí to ale na zbytečné detaily, který to mohly zvednout minimálně o úroveň výš, kdy bych se rozhodoval jestli 4* nebo 5*, takhle je to silný 3* nebo slabší 4*. Herecky to bylo naprosto v pořádku, Dastmalchian je takovej hereckej chameleon, tady dostal víc prostoru a uhrál to dobře. Koncept televizní epizody a backstage late night show ze 70's, kdy se o Halloweenské noci honí ratingy je špičkovej, trochu to celý ale kazila nevychytanost triků (chápu, není zrovna easy napasovat moderní CGI do retro modelu) a nevyždímanost potenciálu. Místo blbých řečí a natahování některých scén se mohlo odehrávat trochu větší a širší zvěrstvo, navíc by se tam skvěle hodily detaily mimoděk, kdy by v jednu chvíli bylo něco jinak, špatně. Posledních 15 minut je jen trip peklem a životem zpětně, formát se přepíná na normální kameru zbytečně celkem a vyústění celé story mi bylo zhruba jasný už v prvních pěti minutách. Hodně cením provedení, myšlenku a cast, na pomezí silného průměru až slabšího nadprůměru. Ale je to Satan, tam bych na tom byl zle, kdybych nedal 4* a.k.a 70% ()

Zajímavosti (10)

• Colin Cairnes vysvetlil, prečo sa film odohráva v roku 1977: "Film musel prebiehať v pondelok večer kvôli týždňu prieskumov sledovanosti, takže je veľa v hre a toto je začiatok týždňa, ktorý rozhodne o kariére Jacka Delroya (David Dastmalchian). No a rok 1977 bol jediným rokom v 70. rokoch, kedy Halloween pripadol na pondelok večer."  (Arsenal83)
  • Bratia Colin Cairnes a Cameron Cairnes ponúkli rolu Jacka Delroya Davidovi Dastmalchianovi po tom, čo prečítali článok, ktorý Dastmalchian napísal pre časopis Fangoria o regionálnych televíznych hororových moderátoroch. Dastmalchian úlohu prijal potom, čo mu bola zaslaná prezentácia vytvorená tak, aby pripomínala TV sprievodcu zo 70. rokov, spolu so scenárom filmu. (Arsenal83)