Král, jenž byl šestkrát ženatý a dvě ze svých manželek nechal popravit. Během své vlády upevnil moc rodu Tudorovců, jeho život však provázely i četné skandály. Mocný vládce, pozorný milenec i bezohledný manžel - tím vším byl Jindřich VIII. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

Recenze (73)

vesper001

Konečně film o Jindřichu VIII., který se snaží podat kompletní obraz tohoto problematického panovníka a jeho doby a nesoustředí se pouze na výřez z jeho života, konkrétně na některé z jeho nevydařených manželství. Na rozdíl od např. Královy přízně je Jindřich v podání Raye Winstona skutečně podobný svým portrétům a odporný už od mládí. S postupujícím časem se to jen stupňuje. Naopak David Suchet zůstává sympatický i v roli nectného kardinála Wolseye, Helena Bonham Carter hraje Annu stejně přesvědčivě jako Lady Jane a Sean Bean v malé roli statečného Roberta Askeho potěší (jeho konec už méně :). ()

Orlau32

Báječný, báječný, senzační ! To je film dle mého gusta. Jindřich VIII. (Ray WINSTONE) zde v mládí srší charmem, vášní a energii, jakou má vladař mít. Ve stáří již potom je vypodobněn tak, jak ve všech ostatních filmech, které jsem viděla, a ve kterých vypadal stejně, jestli mu bylo 30 nebo 60. Režisér Pete TRAVIS to trefil jedinečně ! Též výběr hereček, které představovaly 6 žen Jindřicha VIII. byly vybrány výborně. Kdo četl historií tohoto anglického vladaře, tak bude nadšen. Vřele doporučuji !! Velké hvězdy tam měly menší role (David Suchet, Sean Bean,Emily Blunt, Derek Jacobi), ale to tomuto filmu přidalo "šmrnc" ( jako když do jídla přidáte tu správnou ingredienci, aby to mělo říz). Film je 2 dílný na jednom DVD, to znamená, že to trvá 194 minut, ale nebudete napětím dýchat !! To slibuji. P.S.Nedali tomuto filmu žádné ocenění ? Tak to se velmi spletli !!! ()

ivishka

Přestože nesnáším český dabing a řadím se k jeho zarytým odpůrcům nedalo mi to a podívala jsem se na tento 2dílný film o Jindrovi VIII.v češtině. Ukázka jak i přes velmi cholerickou povahu krále a jeho excesy, které málem stálo Velkou Británii "hlavu" se podařilo dochovat to kouzlo této nádherné země plné ještě mnoha tajemství. Někdy mi pár scén přišlo skoro jako z pohádky např.scéna jak se koupe Anna Boleynová s nahým Jindrou :-D. Ale pak přišly scény velmi dramatické a i srdcervoucí. Veliký kontrast mezi zhýralou povahou posledního korunovaného muže v rodu Tudorovců a krásné závěrečné shrnutí dalších historických faktů. Shledávám tento film velice poutavým a skvěle natočeným ač mi ale oponuje jakási spousta podivných neherců tak bych chtěla za výkon poděkovat hercům:Ray Winstone, Helena Bonham Carter, Emilia Fox a Joseph Morgan. ()

fiLLthe3DD

Úžasné kostýmy a výprava, kvalitní scénář, který(ačkoliv) se jedná o historický snímek ani chvilku nenudí... Ray Winstone mi byl z počátku nesympatický - to se však po pár minutách změnilo... Helena Bonham Carter ztvárnila mojí milovanou Annu Boleynovou naprosto skvělým a uvěřitelným způsobem a líbí se mi, že "část I." je hlavně o Anně/ "Část II." je však rovněž kvalitní... 95% ()

marťan

Henri VIII, anglický svrchovaný vládce je současně i velký sukničkář, potažmo milovník krásných žen, ale především panovník, který svým způsobem ovlivnil dějiny Anglie. Tak toto všechno byl Jindřich VIII.,muž jehož život nepřestává fascinovat svět ani víc jak pět století po jeho smrti. Stejně tak jako jeho příběh, pohlcuje nás dodnes i životy a osudy těch, s nimiž se setkal a kteří žili vedle něj. Jeho šest žen. Žen okouzlujících, ponižovaných, zbožňovaných, nevěrných, ale i oddaných. Tento dvoudílný příběh z života, Henryho – nebo Jindřicha VIII, naplněného jak veřejnými skandály, osmatřiceti roky na trůnu, během nichž se měnil z charizmatického krále ve vraha svých manželek, ale ke konci svého života v invalidu zoufale toužícího po jediném mužském potomkovi. ()

• Snímek vyhrál cenu Emmy v kategorii nejlepší TV film/minisérie. (Terva)
  • Lee Sheward soutěžil o britskou cenu RTS Television v kategorii nejlepší vizuální efekty. (Terva)