Režie:
Noah BaumbachScénář:
Noah BaumbachKamera:
Robbie RyanHudba:
Randy NewmanHrají:
Adam Sandler, Ben Stiller, Emma Thompson, Dustin Hoffman, Elizabeth Marvel, Candice Bergen, Rebecca Miller, Grace Van Patten, Sakina Jaffrey, Judd Hirsch (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Tři dospělí sourozenci se scházejí na akci věnované oslavě umělecké práce jejich otce. Řeší zde své problematické vztahy s ním i mezi sebou navzájem. (Netflix)
Videa (2)
Recenze (68)
Kdyby se to ve druhé polovině nepřeklopilo v otravné schéma "skrze brekot, řvaní a konfrontace si k sobě po dekádách hledáme cestu", kdy přes ohlušující šustot papíru není slyšet nic jiného, tak to mohlo být novodobá "allenovsky neallenovská" klasika. Ostatně to na ní úvodní dvě kapitoly i vypadá, protože dialogy jsou břitké, zahrané je to perfektně (speciálně Hoffman, který léta letoucí neměl tak vděčnou roli, do které by se s takovým gustem zakousl a že Sandler se Stillerem umějí hrát, když mají co, už dnes snad také nikoho nepřekvapí) a daří se načrtnout vztahy v jedné dysfunkční rozvětvené rodině tak, že v nich ty ze svého okolí bezpečně poznáte; a to vtipně, trefně a kousavě. Jenže pak Baumbach vezme veškerý prostor pro Hoffmana, vedlejší postavy přestávají být živoucí a hraničí až s karikaturou sebe sama a tahákem má být zmíněná honba po rodinných katarzích, kterou nikdo nechce (nejméně pak divák) a to skrze více závěrů do prázdna než jich bylo v Návratu krále. Čili nejdříve nehorázně dobré a následně otřesně tuctové. ()
slušná konverzačka s majestátně realistickými dialogy. ty stojí především na neustálém usekávání vět - ať už kamerou anebo skákáním do řeči. snímek proto může působit trochu roztříštěně a zasloužil by trochu adderallu. herecké výkony překvapí: vše ostatní je ale velmi standardní a neurazí, ale ani nijak extra nepotěší. ()
Měl jsem zrovna náladu na něco takového. New York, konverzace o hovně, relativně movitá umělecká rodina jejíž členové jsou nuceni se sejít a sdílet spolu prostor. Bavilo mě to díky dobrým hercům, jimž kraluje Sandler, který tyhle sympatické neurotiky zvládá dokonale. A odteď si pamatuju Grace Van Patten, hezká holčina. ()
Čekala jsem od toho asi něco více. Rodinné drama, kde hlavním aktérem je otec Dustin Hoffman, ten má své tři děti a na rozdíl od ostatních rodičů on je má rozdělené od nejoblíbenějších po nejméně oblíbených. Adam Sandler bohužel patří mezi ty nejméně ale snaží se to hodit za hlavu a milovat tátu i tak. Adam Sandler v trochu vážnější roli, sedne mu to, to bez diskuze, ale mohl by si vybírat lepší a zajímavější filmy. Tohle je nuda. Obsazení je ale skvělé, Hoffman, Sandler, Stiller a Thompson, obsazení vážně láká, jenže příběhově je to plytké, slabé a nudné. ()
Moje první Baumbachovina a hned taková pecka. Ne nadarmo se tomuto tvůrci občas říká novodobý Woody Allen, neboť jeho snímek nenabízí výrazný příběh a místo toho se soustředí na podrobné vykreslení postav a jejich životních situací, které se následně vyvíjejí a konfrontují v nabitých a neuvěřitelně realisticky působících dialozích, které vysoce převyšují v uvěřitelnosti konkurenci. Málokdy se mi stane, abych měl při filmu pocit, že sleduji opravdové lidi a ne pouze herce recitující dialogy šustící papírem. Za tento zážitek nemohu děkovat pouze režisérovi a scénáristovi v jedné osobě, ale také schopnému a hvězdnému hereckému obsazení, které je naprosto přesné a obzvláště Adam Sandler exceluje. The Meyerowitz Stories jsou velmi příjemným zážitkem, který si kdykoliv rád prožiji znovu. ()
Reklama