Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Daniel Miller přijde o život při dopravní nehodě a po smrti se dostává do Soudného města, což je něco jako čekárna před vstupem do dalšího života. V jakémsi soudním procesu musí člověk prokázat, že s úspěchem překonal svůj strach. Celý jeho dosavadní život je zaznamenán, aby soudci - žalobce i obhájce - mohli posoudit, jak se vyrovnal se životem, který právě ukončil. Pokud neprojde a něco se mu nepodařilo, pošlou jej zpátky, aby se znovu pokusil udělat to správně... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (35)

pakobylka 

všechny recenze uživatele

Při troše vynalézavosti mohl snímek konkurovat kupříkladu "Křídlům slávy" Otakara Votočka z roku 1990, jenomže jeho nemalý potenciál byl s mírnými rozpaky rozebrán na součástky, čistě pro jistotu ještě rozmělněn, naředěn a teprve poté opatrně přetvořen v komedii, která je přece jenom maličko přízemní - navzdory vyšším sférám, ve kterých se odehrává. Nelze jí upřít inteligentní humor ani neotřelé nápady - ale zároveň nelze ignorovat, že se zbytečně drží při zdi, bojí se trochu víc odvázat a jít do rizika. Přitom se sama vysmívá jakýmkoli projevům strachu, což je v některých případech roztomile nekorektní a zavádějící - a svým způsobem i škodolibé vůči vyvoleným z Judgment City, kteří soudí právě ukončené životy jiných a jsou (ne)patřičně hrdí na vysoké procento využití kapacity svých elitních mozků... ;-) ... A tak si myslím, že si docela dobře vystačím s vlastní zanedbatelnou mozkovou činností - a zrovna tak se spokojím i s nedokonalým pozemským životem. ()

BoredSeal 

všechny recenze uživatele

Film předstírá vyšší koncept, jakési posmrtné psychoanalýzy života, který se postava kvůli strachu bála žít pořádně, ale ve skutečnosti je to hloupoučká osmdesátková romantická nekomedie (protože se není čemu smát) natočená zdlouhavě a nudně, přestože nějaké studio naivně zasolilo lepší výpravu pro fantasy rámec Soudného města. Z filmu pochopitelně vyčnívá mladá charizmatická Meryl Streep, která dokáže dát šťávu i scénám s unylým Albertem Brooksem, který si sám celý film napsal i zrežíroval a stejně nedokázal ten svůj nápad nějak pořádně nakopnout ani v jedné ze svých tří pozic ve štábu. Takhle si nějak představuju předdůchodové stáří, pomalu se odvíjející nudné šedé nic, plácání o kravinách a obhajování své nudné minulosti jako ukázky dobrého charakteru před kritickými lidmi. ()

Reklama

Melies 

všechny recenze uživatele

7 / 10 Kiež by každá komédia mohla byť rovnako inteligentná a vtipná zároveň. Brooks a Streepová sa perfektne dopĺňajú a celkom vás presvedčia, že sú pre seba ako stvorený, aj keď o tom ešte sami nevedia. Apropo, námet - ten je vo svojej vnútornej jednoduchosti, no až 'filozofickej' hĺbke, tak jedinečný, že si sám o seba zaslúži tie štyri *. Keď sa tomu priráta ojedinelá absencia 'hluchých' miest, niet čo riešiť. Plné hodnotenie nedávam len preto, že z celého filmu sa dalo vyťažiť omnoho viac. Nebojím sa povedať, že keby sa autori sústredili viac na psychiku postáv a odpustili si nejaké komediálne prvky, bol by to v tom čase horúci oscarový kandidát. ()

Aleee89 

všechny recenze uživatele

No, další film, na který jsem se koukla díky Meryl. Ta mě opět nezklamala. I její protějšek Albert Brooks je sympaťák a oba tvoří příjemnou dvojici, která se hezky doplňuje. Námět je neotřelý a zajímavý, ale zdá se mi, že i přese všechno tady něco nefunguje. Film mě místy nudil a celkově mi přišel jako milý, ale nemastný neslaný. Je to škoda, Meryl má mnohem lepší role i filmy, tohle je takový průměr, co neurazí, ale ani nenadchne. ()

dobytek 

všechny recenze uživatele

Film o posmrtnym životě zcela oproštěnej od náboženství. Žádnej ráj, žádný peklo, žádnej bůh, ale Judgement city. Tohle se mi docela zamlouvá. Pokud si odmyslíte, že hlavní postavy jsou po smrti, tak je to v podstatě romantická komedie. Já romantický filmy moc nemusim, ale tohle patří rozhodně k tomu lepšímu. Docela přijemnej film, na kterej se rád podívám, když náhodou běží v televizi. 65% ()

Galerie (25)

Zajímavosti (6)

  • Idea posmrtného soudu jakožto „obhajoby“ vlastního života se objevuje například ve staroegyptské mytologii, ve které musí zemřelí v podsvětní říši Duat ještě před posledním soudem v podobě vážení srdce předstoupit před radu bohů a obhájit před nimi svůj život a rozhodnutí. Ti, kteří projdou všemi zkouškami a obhajobou, mohou odejít do ráje, zatímco srdce provinilců pozře Amemait, požíračka srdcí, a oni tak zůstanou navěky uvěznění v Duatu (ve filmu znamená neúspěch u soudu reinkarnaci). (vojtaruzek)
  • Tramvaje použité ve filmu jsou původní vozy, které byly používány v Universal Studios Hollywood. (jezurka42)

Reklama

Reklama