Reklama

Reklama

Poslední vymítání ďábla

  • USA The Last Exorcism (více)
Trailer

Reverend Cotton Marcus přijíždí na odlehlou louisianskou farmu Louise Sweetzera, aby tu provedl další ze svých rutinních seancí „vymítání ďábla“. Náboženský fanatik Sweetzer v charismatickém knězi vidí poslední naději, jak ze své dcerky Nell, kterou podle něj s jistotou posedl ďábel, dostat zlo dřív, než její děsivé utrpení vyústí v nepředstavitelnou tragédii. Cotton, kterého po letech, co z kapes zoufalých věřících tahá peníze, trápí výčitky svědomí, chce se svým štábem natočit při této poslední seanci dokument se svou zpovědí a doznáním. Po příjezdu na krví prosáklou rodinnou farmu je ale hned zřejmé, že tady na něj čeká skutečné a ryzí zlo, na které se nemohl nijak připravit. Cesty zpět už není. To, co tady reverend Marcus zažije, do základů otřese jeho vírou. Podaří se mu najít způsob, jak Nell – a všechny ostatní – zachránit dřív, než bude pozdě? (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer

Recenze (204)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Předně musím říci, že pseudodokumenty ručkou fakt nemusím. Logicky člověka napadne řada filmů Kanibaly počínaje, přes BVP, Monstrum... a Paranormal Activity konče. Mnohé z nich, jako třeba BVP či Paranormal jsou hloupé odpady, zde jsem měl alespoň pocit, že film je něčím zajímavý. Pohybuje se na hraně skutečného a imaginárního a člověk pořád netuší, kam se přehoupne. Jsem rád, že kamera nelítá ze strany na stranu. Nevýhodou ručky ovšem je, že divák vidí jen to, co mu někdo ukáže. Co se může jevit jako zajímavé, má tak své mouchy. První část je poměrně nudná, k závěru se ale začne příběh rozjíždět. Zabíjení kočky má pěkné grády a Nell se umí úžasně zkroutit. Konec jsem trochu tušil, ale pozorného diváka by neměl překvapit, jelikož náznaky o kultu a sektě se objevily hned zkraje. Určitě nemá cenu srovnávat s nedostižným Friedkinovým Vymítačem, úplně špatné to však rozhodně není. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Další z řady rádoby hororů točených ruční kamerou, která má příběhu dodat zdání autenticity. A ve skutečnosti jen zakrývá chabý příběh. Syn evangelického pastora stejně jako jeho otec vymítá ďábly. Znovu opakuji, že je evangelík, protože i ve filmu zazní, že na vymítání nemá patent jen katolická církev. Což je jedna z mála zajímavých myšlenek filmu. Mladý reverend však na démony nevěří a během kázání si i dělá legraci z věřících v kostele, když řekne recept na dort a lidé i tak v extázi křičí amen, aleluja. Tato výchozí premisa, podaná dokonce v hravě ironickém duchu, však dostane na frak hned poté, co tvůrci vjedou do vyježděných kolejí mnoha jiných, již viděných filmů. Místo aby konfrontovali reverenda se skutečným zlem v podobném duchu, v jakém je úvod filmu, sklouznou do nejtradičnějšího klišé. Je, nebo není dívka na farmě posedlá? Má pravdu její otec, bratr, nebo snad místní pastor? Chvílemi jsou důkazy pro jednu stranu, pak pro druhou, aby to celé skončilo jak z Rosemary má děťátko, tedy dalším okopírováním. Problém je, že tvůrcům samotným nebylo jasné, co vlastně točí a kam se chtějí dostat. Nakousnou několik rovin, ale žádnou nedotáhnou pořádně do konce. Ano, dívat se na film dá, dokonce má chvílemi i nějaké napětí, ale celkově jen nevěřícně člověk zavrtí hlavou a řekne si, a to je všechno? Ve chvíli, kdy film končí, by totiž měl být ve své půlce, pokud chtěl mít nějaké větší grády. Jenže - to by musel být vyprávěn běžným filmařským stylem, a ne přes ruční kameru, která je i zde nesmírně svazující - a stejně tak na prd. S ruční kamerou nemůžete vyprávět pořádně příběh, protože nemáte jak divákům nabídnout cokoliv mimo vidění kameramana, co by ale diváky na příběhu upoutalo, řeklo jim víc, než ví hlavní hrdina, a pomohlo jim hrdinovi držet palce, víc se vcítit. Jako žánrová jednohubka bez přesahu, zato s mnoha citacemi ke slavnějším filmům, to může fungovat, ale celkově jde o podvod na diváka, už jen proto, že tvůrci nedodrží premisy slibného úvodu, navíc nám naservírují to nejjednodušší a nejčekanější vysvětlení, místo aby se zkusili zamyslet, jak originálněji příběh dotvořit a dovyprávět. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Docela zajímavý nápad (celé to "hraju divadýlko pro křesťany, abych z nich vytřískal peníze - z něčeho rodinu živit musím"), který je podtržen tím, že se tváří jako dokument (v dnešní době tak "originální"). Bohužel příliš dlouhý rozjezd (na těch necelých 90 minut) a neskutečně nevydařený závěr dělá z tohoto filmu docela podprůměr. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

I když „Poslední vymítání ďábla“ rozhodně není nijak závratně nápaditý film, stejně jsem měl po nějaké době pocit, že tohle je found footage, na které se dá dívat a kde se ukazuje, že možnosti zde jsou- Jen kdyby se tvůrci až tak moc nesnažili o to, aby divákům předvedli to, co se očekává. Přesně tohle ve snímku dělají a je to škoda, protože svým koncem je naprosto nezajímavý a okoukaný. ()

Amroth666 

všechny recenze uživatele

Další z hororových jmen si zkusil zavymítat. Kdo bude další na řadě? Z posvátného, duchovního a kultovního filmu The Exorcist z roku 1973 těží všechny dnešní filmy. Začínají si brát toto téma do vlastní hlavy a snaží se to natočit po svém. Co se ale stane, když se to natočit nepovede? Vznikne tohle. Tohle není dobré. Dobré téma, špatně uchopeno. Proč nebyla ruční kamera naplno využita? Proč veškerý potenciál byl spálen v poslední scéně v jakémsi Ďáblovi v ohni? Už jsem myslel, že to bude mít úspěch. Těšil jsem se na to dost dlouho. Trailery vypadaly dobře. Film ale úplně vyhořel. Ani u hudby nejsem přesvědčený o kladu. Ta mně taky zklamala. Tenhle film je jednoznačně největší zklamání tohoto roku a nejhorší film, co se týče jména (Exorcist). Škoda. ____ Pokud věříte v boha, musíte věřit i v Ďábla. ____ ()

Galerie (21)

Zajímavosti (6)

  • Již během otevíracího víkendu film v kinech v USA utržil téměř 10násobek svého rozpočtu (1.8 miliónů dolarů). (HellFire)
  • Ashley Bell, představitelka posedlé dívky, natočila všechny své scény s nepřirozenými polohami a ohyby těla bez použití jakýchkoliv triků. Je totiž hypermobilní. (oje)
  • Snímek byl do kin distribuován pod krycím názvem Scrutiny. (oje)

Reklama

Reklama