Příběh jedné americké rodiny, která se záhy po přestěhování do jihovýchodní Asie ocitne uprostřed státního převratu. V krajině, kde každý cizinec je okamžitě zatčen a popraven, se zoufale snaží dostat na bezpečné místo. (A-Company CZ)

Videa (18)

Recenze (357)

Arsenal83

Prvých 30 minút za plný počet a to napriek Wilsonovej žene mužatke a že si tam ako vzorný otec hádže s dcérami jak s plyšovými hračkami. Nadupaná polhodina bola vystriedaná ale poklesom do šedi a priemeru, čo bolo ešte zhoršené scénami s roztrasenou kamerou, ktoré pri scénach v noci spôsobili totálne neprehľadné situácie. ()

cheyene

Nad mé očekávání perfektní thriller, kterému prakticky nic nechybí. Jihovýchod Asie s sebou přináší nezaměnitelnou atmosféru, herecké výkony záporných postav jsou až autenticky mrazivé, přičemž vůbec špatný není ani Owen Wilson. Pierce Brosnan se svoji role zhostil dokonale a pokaždé, když se na scéně objevil, byl No Escape o stupeň výš. Příběh o snaze přežít je značně působivý, patřičně napínavý a sleduje se takřka se zatajeným dechem. S postupem času jsem měl navzdory pár nelogičnostem čím dál tím větší pocit, že si tento počin zaslouží plný počet hvězdiček. ()

JohnCZ

Hodně napínavej akční thriller, kde jsou postavy prakticky od začátku až do konce v pohybu a ačkoli je to survival celé rodiny, jedná se o dost syrovou a nekompromisní záležitost, kde nechybí ani detailní popravy, ani házení dětmi ze střechy. Brosnan sice dostává méně prostoru, než bych si přál, ale Owen Wilson velice příjemně překvapil a i když je v xichtě trochu prkenný, tahle role mu padla dobře. V druhé polovině si scénáristé trochu budují oslí můstky a začínají se množit nelogičnosti, ale není to nic, z čeho by se mi otvírala kudla v kapse. A to ani v případě děcek, které podávají velice dobré výkony a jsou přiměřeně otravné. Dokonce i ta pointa nakonec není blbá a na američany docela sebeuvědomělá. ()

Bloody13

No vida, Dowdle se rozhodl natočit akční thriller, a ten je překvapivě lepší, než jeho dosavadní hororová tvorba, minimálně o třídu. Snad vůbec poprvé oživil postavy, kterým lze fandit a jejich osud vám nebude šumák. Takže když se jeho americká rodina ocitne ve sračkách, musíte jí držet mokré pěsti a jste násilně donuceni jim verbálně pomáhat - "Utíkej, vole, tam nelez a tohle nedělej, nebo všichni chcípnete!" Dá se říct, že Wilson si tu víceméně zopakoval útěkářskou roli, když sloužil Za nepřátelskou linií, takže těch pár přestřelek musí obstarat starej mazák, jemuž Jeden svět nestačil. Podívaná je to pak velmi svižná, místy až adrenalinová (střecha) a natolik realistická, že vaši letošní dovolenou v Thajsku nejspíš odložíte a místo toho si domluvíte něco bližšího. Třeba Šumavu. ()

Malarkey

Převrat je skvělý v tom, že naprosto realisticky vykresluje situaci, která by v současné době mohla kdykoliv nastat v jakékoliv nahnuté zemi a klidně to nemusí být ani země v Asii. Prostě jednou tam jedete v dobré víře a v tu ránu jste největším nepřítelem státu aniž byste vlastně věděli proč. Přitom na tomto filmu je super i to, že se snaží naznačit, proč vlastně takový převrat vznikl a jak na okolní svět působí globalizace USA. Sice se takovým filmem nic nezmění, ale občas je dobré se na takové filmy podívat a zapřemýšlet nad světem. K tomu mě silně překvapil Owen Wilson, který se opět po hodně dlouhé době objevil v nějakém vážném filmu a opět mě přesvědčil, jak skvělý herec on je. ()

Zajímavosti (9)

• Možný dôvod zmeny názvu filmu z pôvodného "The Coup" (v preklade prevrat), je práve to, že rok po natáčaní v Thajsku v krajine nastal prevrat. (Real Tom Hardy)
  • Geograficky má děj filmu nejblíže ke Kambodži, jehož hlavní město Phnompenh je po řece Mekong skutečně nedaleko Vietnamských hranic. (Tillia)
  • Nie je presne jasné, v akej krajine sa film odohráva. Vo filme je možné nájsť viacero náznakov niekoľkých vzájomne susediacich krajín. Rebeli jednaj rozprávajú aj v thajčine aj v khmérčine, niektoré značky a nápisy sú v khmérčine, niektoré sú zase v barmčine. (Real Tom Hardy)