Reklama

Reklama

Jak mohou dosvědčit fanoušci Nelítostného souboje, Serpica či Moře lásky, role drsných, odhodlaných detektivů nejsou Al Pacinovi cizí. Ve filmu Na lovu se ovšem noří do ještě bouřlivějších vod, neboť se jako newyorský policista infiltruje do temné sadomasochistické subkultury, aby odhalil sériového vraha homosexuálů. Stále kontroverzní a stále strhující detektivka, vtahující diváky do svého nebezpečného a přesto fascinujícího světa, je dílem Williama Friedkina (Vymítač ďábla, Francouzská spojka), který se vedle režie podepsal i pod scenáristickou adaptaci románu Geralda Walkera. Naprostým vrcholem filmu ovšem zůstává herecký výkon Al Pacina v roli muže, jehož vlastní identitu a vztahy vyšetřování případu poznamená navždy. (Magic Box)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (113)

Gavin87 

všechny recenze uživatele

Mám sice poněkud problém s interpretací konce, ale pokud je to tak, jak si myslím, pak je to film opravdu velice povedený. Zajímavý filmový počin, který nemá obdoby. Jen mě zaráží komentáře některých uživatelů k nejen tomuto filmu, avšak i k jiným podobné tématiky. Ty bych chtěl upozornit, že v případě sníženého prahu tolerance není problém film vypnout a nahradit jej filmem ryze "straight" nádechu. ()

curunir 

všechny recenze uživatele

,,ODKIAĽ SI?" ,,Z MARSU." ,,ÚŽASNÉ, S MARŤANOM SOM TO EŠTE NEROBIL." __ ,,Na love" sa do mojej pozornosti dostalo potom, ako som sa o ňom dozvedel v rámci Friedkinovho profilu ,,Najlepší režiséri Hollywoodu", kde bol hodnotený ako jeden z jeho najlepších počinov, keď po neoprávnenom neúspechu ,,Mzdy strachu" išiel kopať druhú ligu. Dávam mu priemerné hodnotenie, no nejde o zlý film a určite vo viacerých aspektoch vytŕča nad iné, mnou rovnako ohodnotené snímky. Chýba mu však výraznejšia prepracovanosť, ktorú jej skúsený (žeby vyzretý?) režisér mohol vtisnúť. Jadro tohto problému tkvie - ako inak - v scenári, ktorému miestami chýba väčšia viacpohľadovosť, podrobnejšie rozpracovanie a prípadne tiež rozuzlenie celého príbehu v trocha nejednoznačnom závere, ktorého výklad akoby ostal na divákovi. Nepopierateľne je film na začiatok 80. rokov smelo nakrútený, Friedkin sa nebojí kadečo háklivé alebo obscénne ukázať, no zároveň som badal, že by viaceré pasáže išli nakrútiť ešte lepšie a nielen tie v bare (napr. šikanovaný výsluch). Zaujímavá je tiež analógia gay komunity s čisto mužským policajným oddelením, kde sa s homosexuálmi nijako nepárajú. Al Pacino ma okrem svojho hereckého prejavu zaujal najmä prekvapujúcou fyzignómiou s mladým Stallonem, ktorej som si všimol, keď sa v závere oholený na seba pozeral do zrkadlo, čo je ostatne badateľné aj na tunajších plagátoch. Hong-Kongskú verziu netúžim vidieť, ak sa však ktosi podujal na kvalitný, hoci kontroverzie vyvolávajúci remake, to by bolo iné. (755. hodnotenie, 81. komentár k filmu) ()

Reklama

jojinecko 

všechny recenze uživatele

3,5*/5 Mám veľmi rád tú temnú atmosféru old - school kriminálok z temných 80 rokov a Friedkin je ten správny cvok, ktorý ju vie preniesť na plátno. Vidieť Ala Pacina po jeho najlepšom období v podobnej roli je malým zázrakom, ale o to lepším a vierohodnejším spestrením. Celým snímkom sa linie temnota, napätie, neistota, občasne krížená s homosexuálnymi tanečkami z baru - fakt podarená kombinácia:) Záver filmu len znásobuje celkový znepokojivý dojem. Na jedno pozretie skvelé, v kariére "bájneho" Ala a Friedkina len ďalšia tehla do steny. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Friedkinova Modrá ústřice, z které vám zmrzne úsměv na rtech.. Ohledně věrohodnosti zobrazení newyorkských gay klubů 70.let nemohu sloužit, poněvadž jsem je nenavštěvoval, ovšem díky dokonalé hudební i zvukové složce (kdo by řekl, jak účinně působí tření koženého materiálu..!) a zneklidňujícímu feelingu můžu zaručit, že vám bude atmosféra dusivě přitláčet prsty na hrdlo a zdánlivě mnohoznačný konec dopřeje extázi v oblíbené disciplíně D.Carradina asfyxii (erotická praktika škrcení). Pacino byl pro role rozervanců stvořen a v ponurém Cruising předvádí svůj další nezapomenutelný koncert muže, nastupujícího do výtahu za Harry Angelem.. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Skrze tvůrčí postoj k tématu a rovněž nezvyklou postavu odhodlaného detektiva, který se při honu na vraha neváhá podřídit intimním stykům včetně náhlé změny sexuální orientace, se jedná o poměrně unikátní kontroverzní kriminálku. Za takový film by režiséra v dnešní době zřejmě teprve čekala silná nařčení ze strany veřejnosti za hanobení (jakýchkoliv) menšin... Samotného mě vzhledem k roku vzniku tak otevřený americký snímek do jisté míry šokoval, ale velmi zajímavý zážitek plný napětí nemohu popřít. William Friedkin vytvořil opět jednou nekompromisní policejní thriller s parádní temnou atmosférou různých zákoutí nočního velkoměsta a zároveň realistickým pojetím, které vás naplno vtáhne do dění včetně exkurse do gay komunity provádějící zvrhlé orgie. Nenadchlo mě to zdaleka tolik jako režisérova slavná Francouzská spojka a Al Pacino mě svým výkonem v roli drsného policisty určitě více zaujal v Lumetově Serpicovi, ale jinak pokud nemáte vyloženě problém s vykřeslením homosexuálů v ryze negativním duchu (což bude asi hlavní důvod, proč se film ocitl v modrých číslech), nebál bych se tento snímek i doporučit. Jedná se vlastně o jeden z takových dozvuků (ale pořád funkčních a poctivých dozvuků) amerických old-schoolových kriminálek 70. let. 75% ()

Galerie (95)

Zajímavosti (14)

  • Zpravodaj pro San Francisco Chronicle film označil za „lascivní, zvrácený film, který vás vtáhne do svého světa a naprosto vás udolá“. (Zetwenka)
  • Kritik Edward Guthman se domníval, že na výsledku se podepsaly protesty a panovalo tak přesvědčení, že Friedkin podlehl nátlaku a finální verze byla mnohem krotší a méně pobuřující než původní koncept. (Zetwenka)
  • Demonstranti obléhali kina v takřka 300 městech po celých USA. I kvůli těmto protestům General Film Corporation prohlásila, že hodnocení R, které film dostal od Americké asociace filmů, je benevolentní a měl mít X, a tak zrušila plánované promítaní ve 30 svých kinech. (Zetwenka)

Reklama

Reklama