Muž mírné povahy už nechce být jenom obětí šikany a přihlásí se do karate. Záhadný instruktor ho pak uvede do silně maskulinní subkultury, ze které jde strach. (Netflix)

Recenze (113)

misterz

Nečakane fantastické, bizarné, zvláštne s kusom vlastnej originality a s množstvom skvelých nápadov.... Niečo presne pre mňa. Päťkový pocit som síce nemal, no nebolo to k tomu ďaleko. Ako vidno, ukázať premenu postavy a jej charakteru sa dá vo filme rôznymi spôsobmi a tento je jeden z najlepších. Ani vlastne poriadne neviem čo mi tu chýbalo... možno trochu viac drsnoty a nekompromisnosti. Treba však uznať, že momenty prekvapenia v deji, ako napríklad premena normálneho príbehu na ten bizarný, vyšli na sto percent. Môžem len odporúčať, silný nadpriemer. 85/100 ()

darkrobyk

Kdo má rád divné filmy, tak moc překvapený nebude. Eisenberg je dokonalý moula, jenže já prostě tyhle blby nemusím, který se po přepadení a zmlácení začne pomalu proměňovat, ale tak pomalu, že jsem chtěl film několikrát vypnout. A nakonec už není úplný moula, ale poloviční stále ano. Celé to pomalu teče jak voda do kopce a nakonec se kruh uzavře. Vtipné mi to nepřišlo, násilí velmi umírněné - chabě ho zachraňuje zlomená ruka a pár úderů do nosu - a co se týká zločinů, tak jejich vyšetřováním se film zaobírá velmi okrajově. Takže spíš sociální drama. A ten vlčák by měl mít hubu od krve, ne? Nenadchlo mě to. 2,5* ()

Lacike

Divný film o chudákovi, ktorého prepadnú a zmlátia a on sa prihlási na karate, aby sa z neho nakoniec stal tým, čoho sa bál. Zo začiatku to je celkom vtipné, ale od takej tridsiatej minúty je jasné jak sa to skonči a napriek pár bizarnostiam to už ničím neprekvapí. Eisenberg si pripísal do svojej zbierky ďalšieho divného chudáka. Nivola bol tiež skvelý ako jeho Sensei. A ostatní sú už len do počtu. Rozhodne to za jedno pozretie stojí, ale čakal som od toho viac. Niektorými motívmi mi to trochu pripomenulo Fight Club, ale to je úplne iná liga. 6/10. ()

J*A*S*M

Když bych se na to chtěl dívat realistickýma očima, tak transformace postavy Jesseho Eisenberga není provedena nijak zvlášť uvěřitelně, ale vzhledem k tomu, v jaký bizár se to postupně vyvine, je to úplně jedno. The Art of Self-Defense totiž není milou komediální hříčkou o tom, jak se asociální nekňuba snaží naučit karate (jak se zprvu může zdát), ale velmi, velmi ostrou a temně černohumornou satirou na alfa-mužství. Moc příjemné překvápko, nečekal jsem, jak moc se to zvrhne. ()

Superpero

Humor je tu tak břitký, až je to vlastně spíše drama. Postavy se chovají značně absurdně, ale mají u toho neustále vážný ksichty. Cedí hlášky, za které by se nestyděl ani Frank Drebin, ale přitom atmosféra filmu je ponurá. Kdybych to měl k něčemu přirovnat, tak asi kombinace Klubu Rváčů a Napoleona Dynamita. ()

Zajímavosti (3)

• Natáčelo se v Louisville (Kentucky, USA). (vojacekr)
  • Pravidla Dódžá jsou: 1. Žádné boty na matraci. 2. Žádné jídlo nebo pití na matraci. 3. Uklonit se. když vcházím nebo odcházím z matrace. 4. Vždy si nosit svůj pásek. 5. Prát si svoje Gi (kimono). 6. Respektovat svého protivníka. 7. Klepnutí, jinak uslyšíte prasknutí. 8. Klepněte, jinak si zdřímnete. 9. Zůstaňte hydratovaní. 10. Pokud to funguje, využijte toho. 11. Zbraně jsou pro slabochy. (Bawnjourno)