Jsem matka

• angličtina I Am Mother (více)
všechny plakáty

Po masové zkáze lidského pokolení se dospívající dívce vychovávané o samotě mateřským droidem obrátí celý svět vzhůru nohama, když se setká s jiným člověkem. (Netflix)

Recenze (183)

herr_carter

U některých filmů, spytlíkovaných v garáži Flixu mi přijde, že je to prostě nějaká rychlovka, nabídnutá nějakému jejich kamarádovi k natočení stylem: " Hele, tady máš pár desítek milionů, půjčíme ti k tomu našeho hlavního tvůrce digi efektů (který to normálně nedělá, ale když máš ty narozeniny) a natoč něco ve stylu postapo a zkus to udělat tak, aby se to netvářilo jako totální píčovina". Protože totiž možná celou první polovinu se film tváří děsně dospěle a všechno pozitivní se stane v momentě, dokud se na stanici PRD-X 3 neobjeví million dollar baby, pak jde všechno trošku do prdele, jak logika umělé inteligence, tak obecně celá osa příběhu a budování napětí (kdo je hajzl, homo sapiens nebo číslo 5?). Konec, přiznám se, jsem zcela nepochopil...buď to vážně natočili v obědové pauze, nebo měla Matka místo umělé inteligence demenci.........................moje hodnocení = 4,5 z 10. ()

luka4615

Po vizuální stránce se jedná o velmi opojnou záležitost, na níž se krásně kouká. Za design robotů, interiérů a exteriérů tedy patří tvůrcům velké uznání. Bohužel, po stránce režijní, scénáristické a herecké se jedná o naprostý průšvih. Ústřední postavy se chovají nelogicky, místy i pomateně a dějová linie je tak průhledná a děravá, až Vás z toho zoufalstvím rozbolí zuby. Ve finále tedy dostaneme krásně naleštěnou podívanou, pod jejímž povrchem se skrývá zkažený a nedomrlý klon výborného snímku "Ex Machina". Škoda. ()

radekgfx

Kde nepomůže casting, pomůže Weta Digital a animatronika. Schématický mix Ulice Cloverfield 10 (2016), Nevědomí (2013), Moonu (2009) a videoherní Somy (2015) drží nad vodou hlavně výtvarná stránka. Nebýt designu humanoidních robotů a vizuální stylizace kulis, jednalo by se o další nevýrazný přírůstek v kategorií minimalistických dystopických a apokalyptických sci-fi filmů. Sympatický, leč nikterak objevný děj se točí kolem samonosného tématu interakce lidské rasy a umělé inteligence. Je to právě vizuální stránka (a rozhodnutí o míře využití praktických efektů), jež filmu propůjčuje určitý prvotní punc uvěřitelnosti. Šanci tak dostane i scénář, který ale film nikam dál neposune. Zůstane tak pár potemnělých koridorů, příjemná klaustrofobní atmosféra a ospalé čekání na závěrečnou pointu. ()

easaque

3* Postapokalyptická budoucnost stále láká autory sci-fi filmů a tohle je jeden z pohledů, co nás možná čekají. Tady se jedná o skromný až skoro komorní snímek, kde se na malém prostoru odehrává výchovný experiment, jakým způsobem znovu zabydlet Zemi lidmi. Při sledování jsem měl dost momentů, které mi přišly nesmyslné, ale po skončení a diskusi už nebyly až tak nelogické. Zpracování je slušné a po odstupu pár dní nemůžu film ho shodit dvojkou, jak jsem si původně myslel. Takže jsou z toho průměrné tři hvězdy, které mi teď připadají adekvátní a své spokojené diváky si určitě najde.[ PŘÍBĚH: 2 /// SMYSL: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 2 /// NÁLADA: 1 /// ART: 1 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()

Lofrod

Neviem, neviem. Spracovanie fajn, film stale kladie otazky, preco toto? preco tamto? a toto je co? ano, fajn. ale ziadne odpovede. Uz ma prestava bavit tato moda filmov, ktore vas uvrhnu do deja po xxxx rokoch po nejakej katastrofe (vid. Quiet place, Bird box, Road, Cloverfield atd. ) pride mi to ako scenaristicka chyba s cestovanim v case. Pretoze poucka hovory ak nevies napisat scenar zakomponuj do neho cestovanie v case a vsetci ti zrazu uveria aky si genius. Z tohoto stylu pisania scenarov sa nam stava novy time traveling. ()

• Působivý futuristický bunkr filmu, natočený téměř výhradně v Adelaide Studios v Jižní Austrálii, byl postaven na zvukových scénách zařízení a v dílně Set Construction Workshop, které se nachází na předměstí australského města Adelaide nazvaného Glenside. (Trajektt)
  • Celosvětová premiéra proběhla 25. ledna 2019 na Sundance Film Festival v Utahu (USA). (BMW12)