Epizody(3)

Legenda o hraběti Drákulovi ožívá v novém vyprávění, které detailně rozvádí upírovy krvavé zločiny – a prozrazuje jeho zranitelná místa. (Netflix)

Recenze (161)

zvláštní a extrémně nevyrovnané dílko.Na jedné straně dokáže nový Drákula vytvořit solidní hororovou atmosféru,stejně jako dokáže být okouzlující a vtipný.Na druhou stranu ale velmi často působí jako velká blbost,která nebaví a nebo působí jako béčkový horor z roku 84 (a ne jako ten co je tak špatný až je zábavný).Od pánů Gatisse a Moffata bych upřímně čekal mnohem víc.Paradoxně nejblíže k tomu co jsem od nich čekal má třetí (obecně nejhůře hodnocený) díl,který je prošpikován povedenými náznaky,že by Drákula a jeho přechod do moderní doby mohl fungovat...60% ()

choze

"Sofistikovanost gentlemana je vždy pouhou maskou." Nápadité a zábavné oprášení klasiky a zažonglování s ní ve stylu Sherlocka, jehož fenomenálnost ale tvůrci nezopakovali a zřejmě ani nechtěli. Pietní rozjezd prvního dílu mě nejdřív zklamal, ale naštěstí se to záhy začalo předloze vzdalovat a navíc to byl díl nejhororovější. Pojmout druhý díl jako christieovský whodunnit na lodi mapující plavbu Demeter byl výborný nápad, ale výsledek zklamal, stejně jako třetí díl konečně frčící v plném sherlockovském módu. Draculovy dvojsmyslné hlášky spíš otravovaly, ale Claes Bang jako Dracula dobrý a Dolly Wells jako Agatha skvělá, ta mě bavila moc. ()

tlesk

Moffat a Gatiss mají problém. Zatímco Moffat dokáže být naprosto geniální scénárista, Gatiss je přinejlepším lehce nadprůměrný. Další problém mívají s dotažením věcí do konce. Mnohdy (i v DW) jim to zabředne do sebe a nedopadne zdaleka tak skvěle, jak by mohlo. Což se mimochodem stalo v poslední řadě Sherlocka, kdy celý do té doby skvělý seriál šel do kytek a působil jako parodie sama na sebe. Stejně je na tom tento Dracula. Dokud se jakž takž držíme knihy a podvratně se adaptuje, je to úplně skvělé. Claes Bang byl asi nejlepší castingová volba co jsem kdy viděl. Všechen potenciál jde ale naprosto do kytek ve chvíli, kdy se to přesune do přítomnosti. Minisérie ztratí dech a vlastnoručně si do srdce vrazí kůl. Strašná škoda. Mohl z toho být stejný fenomén, jako z Sherlocka... ()

matolas

Po veľmi dlhej dobe dobrý seriál s upírom, ktorý sa nebojí riskovať, ale ctí ducha originálu. Ak má dnes ešte vzniknúť adaptácia Stokera, má vyzerať takto. Miestne hodnotenie je absurdné. Keď pristúpite na hru scenáristov, nedá sa nebaviť. Tunajšia predstava, že silená multikultúrna propaganda je obsadzovanie hercov (ešte k tomu vedľajších) rôznymi rasami je k popukaniu. Z Moffatovej tvorby sa to najviac podobá na Jekylla. Bang a Wellsová skvelí. Takto nejako si predstavujem kvalitné televízne spracovanie. "Please avert your eyes - I have to murder a child." ()

Wancohoff

Tesil som sa na to. Bohuzial je to lacna inscenacia natocena na troch miestach. Vacsinou su tam neherci a trepu priblble dialogy. Obzvlast sam dracula. Na dnesne pomery, ake vedia byt serialy kvalitne obsahom i audiovizualom, je toto 10 krokov spat. Po druhej casti som sa na to vykaslal. Stacilo utrpenia. A neobmakcili ma ani zabery mojho rodneho mesta(BŠ) 15% ()

• Slovenské lokácie: ulice historického jadra a Starý zámok v Banskej Štiavnici, Oravský hrad a Zuberec. (DJW)
  • Seriál sa natáčal päť mesiacov. (dwdb)