Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Uvěřitelný film o pauze v manželství, stálosti vztahů, empatii a mnoha dalších věcech. Inteligentní, přemýšlivá, jemná komedie s Jenovéfou Bokovou v hlavní roli. Saša (Jenovéfa Boková) cítí, že se její vztah s manželem Karlem (Miloslav König) vyčerpal, a tak od něj na čas odchází. Nachází chvilkový azyl u Dušana (Bohdan Karásek), starého známého, který jim kdysi hrál na svatbě. Oba se snaží zorientovat ve svých vztazích a vzájemně jsou si v tomto tápání oporou. Celovečerní debut Bohdana Karáska klade důraz na přirozenost dialogů i hereckých výkonů. S neokázalou elegancí a subtilním humorem představuje svět třicátníků, kteří hledají, nacházejí a někdy i ztrácejí přátele i životní partnery. (Marienbad Film)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (135)

honajz2 

všechny recenze uživatele

Minimalistický, komorní film o ničem, teda pardon, o několika lidech, co pořádně neví, co sami se sebou (což je v českých filmech strašně originální téma, že jo) a věnuje se to přede vším jednomu poměrně mladému manželskému páru, který má pocit, že se vztah mezi nimi vyčerpal a tak si od sebe dávají pauzu. A celé to trvá dvě hodiny, pořád se tu jenom mluví a mluví, sem tam filozofuje a občas padnou i zajímavé myšlenky, překvapivě to vůbec nenudí a spíš to má takovou podmanivou atmosféru, o postavách dokonce víme i něco víc a i když prvních 10 minut vypadalo strašně, nakonec se z toho stala celkem příjemná věc. Líbily se mi tu i nějaké detaily (třeba když se Petr Marek (btw, potěšilo mě, že tady hraje) líbá s Jenovéfou Bokovou, děje se tak v knihkupectví u oddělení sci-fi a fantasy - a vzhledem k tomu, že je tahle scéna z celého filmu nejakčnější, tak v celkovém konceptu a atmosféře filmu opravdu působí, jako kdyby byla trošičku fantasy - snad chápete, jak to celé myslím), ale zase některé byly dost špatné (vážně neuvěřím tomu, že by tenhle intelektuální typ lidí pil Braník). Teď jsem se pomalu přehoupl k negativům, takže už bych mohl rozebrat těch prvních 10 minut - ty totiž vypadají, jako nějaký špatný studentský film, kameru mají amatérskou, střihy naprosto příšerné a to divné skákání ze scény do scény, kdy člověk nechápe, jaká doba uplynula od předchozího časového úseku, mi taky hodně vadilo. Pak je to ještě v posledních 5 minutách, ale jinak naštěstí ne a pak už se na to dá celkem v pohodě dívat. Neštve mě tolik absence jakéhokoli děje jako spíš to, že to pořádně nevyvrcholí, manželé si prostě dají pauzu a po té jsou zas spolu a celkem v pohodě. A nelíbilo se mi, že se film věnuje hlavně Saše a Dušanovi, ale Karlovi, který by měl mít v "příběhu" též podstatnou roli, se nevěnuje skoro vůbec. Taky mi vadilo, že se postava Dušana (kterého hraje ve skutečnosti Bohdan Karásek, který z nějakého neznámého důvodu není u herců vůbec uveden a v obsahu je taky díky tomu fatální chyba) nikam nepohne, což je bohužel strašné klišé všech těchto filmů a zatím jsem snad nenašel žádný, který by se tomu pokusil "vzepřít". Vadilo mi i obsazení Jenovéfy Bokové - a teď prosím její rozsáhlý fanklub, aby mi to odpustil - ale do tohohle komorního a realisticky natočeného díla se mi tak slavná česká herečka do hlavní role prostě nehodila. Kdyby tam hrála nějaká naprosto neznámá herečka, působilo by to na mě realisticky a přirozeněji, protože v tom filmu Boková prostě pořád je Boková, ne ta role, kterou má hrát, zas tak skvělá herečka není (ještě jednou pardon, její fanklube - ale abych vás potěšil, tak musím říct, že ve Chvilkách byla dost dobrá). Když to celkově shrnu, je to sice jinak natočené a dost ukecané, ale jinak se to od ostatních českých filmů o ničem vůbec neliší. Teda jo, kromě jedné věci - nebyl tu sex, nikdo to neumřel a nikdo se tady ani nepoblil, což mě dost (a mile) překvapilo, protože tyhle tři věci jsou typické pro 90% českého filmu, možná i víc. Karel, já a ty, je nakonec docela příjemnou (možná bych řekl, že až relaxační) záležitostí, která ale má jisté mínusy, kvůli kterým nemohu jít s hodnocením výš. 3* () (méně) (více)

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Příběhově triviální snímek záměrně nevyužívá nabízející se potenciál milostného trojúhelníku a od začátku do konce setrvává výhradně v žánrově nespecifickém tvaru, definovatelném jako esejistické konverzační drama na téma hovorů o lásce, životě a vztazích, přičemž hloubavé debaty postav probíhají povětšinou v duchu kamarádského plkání u piva s nádechem lehkého filozofování. Na první pohled snímku trochu podráží nohy zjevná lacinost (minimální rozpočet, absence svícení, vizuálně neatraktivní obraz), což naštěstí vynahrazuje režijní a scenáristická vyzrálost nadějného tvůrce, jehož silnou stránkou je důraz na přirozenost a autenticitu hereckých projevů i ze života odpozorovaných dialogů, díky nimž vznikl sympaticky působící malý autorský generační film. ()

Reklama

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Překvapení, znejistění a nakonec zájem. A navíc, možná to je cesta, po které by (znovu)zrozený český film mohl jít. Karáskův film zobrazuje obecné a běžné problémy spojené s "erotickým marketingem", ale i každodenní problémy se životem samým. Měl jsem pocit, že jsem o generaci omládnul a nemohl jsem, než porovnávat: témata táž či hodně podobná, ale vlažná gesta, hovory vedené v rámci "politické" korektnosti, slušně (pár sprostých slov tu zněla nemístně a jaksi s přemáháním), krev stydla, kde by v našem mládí vřela, a tři piva stačí na opičku. No jo, "for the times they are a-changin'." ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Asi dva týdny dozadu jsem na balkonu nezáměrně zaslechl hlasitý telefonát jednoho mladíka na jiném balkonu, který s tou svojí dokázal 10 minut dokola řešit, zda je možné milovat bez citů, snažíc se u toho zachránit či alespoň pochopit jejich složitý a zřejmě již ochabující vztah. Jo, tak tady jsou přímo ve filmové podobě, ta neustálá a pro náhodného svědka někdy až otravná řešení vztahů, jakými jsem si zatím naplno neprošel (a možná proto zatím nedokážu ten film výrazněji ocenit?), ale jaké nejednou pozoruji z okolí. Nemohu říci, že by mě vyloženě nadchl film, který po celé dlouhé dvě hodiny řeší bloudění v milostných vztazích několika mladých lidí, ale při tom po většinu času kráčí tak trochu odnikud nikam, nepřináší vyloženě nezapomenutelné scény a nemá ani výraznější vyvrcholení. Připomíná mi to tvůrčí postoj Věry Chytilové, pro kterou při tvorbě filmů většinou nebyl zásadní příběh, ale v první řadě pohled na vybranou problematiku, což může být ve výsledku zajímavé (což tady do jisté míry taky je), jen by to k větší spokojenosti z mé strany potřebovalo mít buď kratší stopáž nebo pořádně uzemňující vyvrcholení (což tady pro mě chybělo). Na druhou stranu Karel, já a ty je filmem, v němž autor zmíněné téma dokázal uchopit skutečně citlivým způsobem a u něhož často máte díky velmi přirozenému pojetí dialogů, hereckých projevů i režie ten pocit, jakobyste sledovali kus autenticky zachyceného života, což se mi líbilo. Vyloženě jsem si užíval i pro film netradiční a podmanivou muziku se sólem na bicí. Vcelku jde o příjemný film, který si lze pustit klidně i jen jako kulisu k nějaké domácí činnosti, ale zároveň nebude ztrátou času ani během plně soustředěného sledování a nelituji, že jsem se na celovečerní debut talentovaného Bohdana Karáska podíval. Představa, že by současná česká kinematografie, do níž se právě Karáskovi podařilo vnést malý svěží závan, získala mladého tvůrce nezávislých autorských filmů v podobě režiséra, scenáristu, herce a ke všemu i hudebního skladatele v jedné osobě, je vážně moc hezká a inspirativní. A já zatím mohu doufat, že tento film ve mě teprve časem uzraje, případně na něj více uzraju já, až mi bude taky něco přes 30. :o) [70%] ()

PavelVanekArt 

všechny recenze uživatele

Čistá nízkorozpočtová indie konverzačka, kde padne sto otázek a žádná odpověď. Chytlavé dialogy a úvahy vedoucí do ztracena, ,,neherecký" cast a civilní pojetí z toho dělá v pohodě životní story a útrapy, kde není dobře ano i ne. V hodně věcech jsem se i našel, ale na můj vkus je to až moc roztřepaný, úzkoprsý a vlastně o ničem. Čistý lehký nadprůměr, režisér má talent, ale chtělo by to uchopit záživnější látku. 3* a.k.a 55% ()

Galerie (12)

Zajímavosti (5)

  • Miroslav Faderholz je krycí jméno pro Bohdana Karáska, který tak ve filmu i hraje a je autorem hudby bubnů. (Zdroj: Marienbad Film)
  • Bohdan Karásek rád pracuje i s neherci, vidí zde velký potenciál přirozenosti. (Zdroj: Marienbad Film)
  • Film Karel, já a ty byl po premiéře na karlovarském festivalu označen za „situační esej“ nebo „rozcházecí film“. (SONY_)

Související novinky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

Ceny české filmové kritiky – výsledky

02.02.2020

Nejlepším filmem roku 2019 byl českými kritiky zvolen road movie Staříci. Hraný debut Ondřeje Provazníka a Martina Duška o pomstě a spravedlnosti získal kromě nejvyššího ocenění na 10. Cenách české… (více)

Letos v Marienbadu

Letos v Marienbadu

19.08.2019

V srdci malebných Mariánských Lázní se v termínu od 28. do 31. srpna 2019 uskuteční již čtvrtý ročník Marienbad Film Festivalu. Poklidné lázeňské město přivítá na konci prázdnin festival zaměřený na… (více)

Reklama

Reklama