Když začnou agenti Impéria představovat nové riziko, je Obi-Wan Kenobi nucen opustit svůj úkryt. (Disney+)

Recenze (103)

Martrix

Tohle je opravdu obrovský úpadek. Výprava je lowcost, herci neodpovídají věku postav, takže jsou pochybně nalíčení, honička v lese byla jako z Teletubbies...Chow je nejpřeceňovanější režisérka dekády. Nemá tušení, co je to dynamika. Nic jsem od tohoto seriálu nečekal ...viděl jsem jakým směrem se ubíral Mando a Boba, takže další nostalgická pohádka bez slušné zápletky se dala čekat, ale v tak mrzkém provedení...to mě překvapilo. Temná síla ovládla Hollywood. ()

Birter

Doba netflixová mě naštěstí svým kouzlem nikdy nepohltila a ano, vím, že Obi-Wan je od Disney+, ale marketingový model VOD služeb přeci jen odstartoval Netflix. Z mých minimálních zkušeností jsem nabyl dojmu naprosto komerční a podbízivé masové produkce seriálů, která diváky cliffhangery připoutá k obrazovkám a nepustí ani na záchod, což je dle mého odporné prznění kultury, ale budiž. Jaký divák, takový obsah. Nemusel jsem si tyto dojmy nijak ověřovat a žít si svůj discopříběh, ale nostalgie a jméno skotského velikána mě přeci jen přivedlo zpět do světa Star Wars a mého dětství. Co jsem dostal? 50 minut ničeho. Banální zápletku. Zneužívání jména skotského velikána a spol. A přesně toho, co bych jinak od průměrného VOD seriálu čekal, kdybych jen správně pamatoval na Disneyho vizi Star Wars a zapomněl na inovativnost a občasnou hloubku George Lucase. Tento komentář píšu z jediného důvodu. Z rozhořčení. Jinak bych se k těmhle natahovaným polotovarům ani nesklonil. ()

MiniMinion

Klasicky úvodní epizoda, takže nic světoborného se tu nestane, ovšem na úvodní epizodu je to skvělé. V první řadě Ewan McGregor - je stále výborný, působí jako skvělá mezifáze mezi Obi-Wanem z prequelů a tím z původní trilogie. Grand Inquisitor mě příjemně překvapil, z trailerů a z toho co Rupert Friend říkal jsem měl trochu strach, ale výsledek je uspokojivý. Jen mám trochu problém brát vážně novou inquisitorku Revu, tak moc se snaží být děsivá, až z ní vlastně vůbec nejde strach. Jinak ale nemám moc co vytknout, atmosféra i vizuály jsou super, hlavně hodně oceňuji kontrast mezi Tatooine a Alderaanem. Velmi dobrý rozjezd. 8/10. ()

Hawaj

Trapný. Vodfláknutý. Zoufalej scénář, zoufalá režie, dialogy horší než Lukas. Celý je to statický a chce se po divákovi, aby věřil tomu že je zpátky v Jedi pohádce a že to má koule a atmoséru. Má to úplný prdlajz. Casting taky děs. Za tu těžce nezvládnutkou honičku s děckem bych režisérku vyhodil, ať si jde točit céčkový filmy i s tou Diznej produkcí, která tudle nepovedenost pustila na veřejnost. Navíc to děcko je nesympatický a šmajdá. To tam někdo protlačil svou dceru nebo co? Zbytek se utápěl v ochotnickým klišé nebo ve statickém nic nedělání. Uvedení do atmosféry nového příběhu se těžce nepovedlo. Na výpravě se dost šetřilo. Jedinej kdo mě trochu udělal radost byl Flea. | Teď koukám že ta režisérka natočila i ty ostatní epizody! No tak to je teda vopruz. ()

Caszidy

Poněkud rozvláčný úvod, nicméně zřejmě vlastně ani nebylo možné začít jinak, než ukázat beznaděj a rezignaci v galaxii a zlomeného Obi-Wana. Nedá se však ubránit určitému zklamání. Autoři jedou v "zajetých a bezpečných" kolejích, kde ví, že nic zásadního nezkazí, jenže to zároveň znamená, že ani nic pořádného nepředvedou. Prostě pokračují přesně ve stylu Manda a Boby. Jenže já jsem prostě čekal víc. Zatím seriál zachraňuje tradičně dokonalý McGregor. Trochu mě šokoval "cringe" moment honičky Leii v lese při jejím únosu. Scéna kvalitou odpovídala nějaké generické nízkorozpočtové vánoční pohádce z produkce České televize a ne vysokorozpočtové produkci od Disneyho. Jak už jsem uváděl - ještě, že to má McGregora! (plus samozřejmě hudba a známé prostředí, jenže to je prostě málo!) PS: strýček Owen je MENACE! ()

Zajímavosti (10)

• Písmeno I na konci úvodního titulku a názvu seriálu Obi-Wan Kenobi má tvar Obi-Wanova (Ewan McGregor) světelného meče. (NiWi)