The Dark and the Wicked

Na odlehlé farmě v blíže neurčeném venkovském městě pomalu umírá muž. Jeho rodina se shromažďuje, aby truchlila. Brzy na to dostává pocit, že je ovládá cosi zlého. (Alfréda)

Recenze (116)

tron

Zo začiatku The Dark and the Wicked vôbec nie je zlý horor. Dvojica dospelých súrodencov prichádza k rodičom, z nich jeden leží na smrteľnej posteli, druhý je z toho samozrejme psychicky absolútne na dne a okolo, na divnej farme, sa dejú, nuž, divné veci. Nepríjemné scény (rôzne zvuky a tiene) sú správnym spôsobom nepríjemné. Fungujú. Herci neveľmi sympatickí, ale zas nemusí byť každý sympaťák á la Omar Sy. Niekde v strede sa to ale nie že pokazí, to ani tak nie, ale proste to začne upadať do nudy a scenár prestáva fungovať a zaujímať diváka. ()

Astaroth12

Tento film je veľmi znepokojivý a to skoro hned od začiatku. Ide pomalším tempom a dávku napätia a atmosféry pumpuje pozvoľna a tak každou scénou sa znásobuje a na konci je riadny tresk. Je troška komornejšie ladený a tých postav sa tu veľa neukáže, ale to vobec nevadí, naopak v tom má veľkú silu a myslím si, že režisér vedel, čo to spôsobí. Ako som už napísal, film je hlavne o ponurej atmosfére, že normálne cítite, ako ste tam a počujete to, čo postavy. Zato z častí môže i bravúrna kamera a kvalitná hudba. Ale určite hlavne réžia. A preto je to znepokojivé, že je to natočene neskutočne reálne. A obdivujem i to, že i keď tu bolo napätie a atmosféra v solídnych dávkach, nezabudlo sa ani na krvavosť, tá tu mala tiež čo povedat. Len škoda, že tu nebolo vysvetlené, prečo sa to všetko dialo a i ten koniec bol už si myslím trocha vypustený. Ale i tak vynikajúca záležitosť, ktorá si zaslúži aspoň veľmi silné 4*. ()

Harpy

Perfektne atmosférické ! Ten ťaživý nepríjemný pocit pretrvával celý film. Strašenie a des postupne gradoval. Veľa sa tu nevysvetlilo, dostali sme jeden priestor, par hercov, par informácií a perfektne to fungovalo. Ist na toto do kina, tak sa tam poseriem. Škoda :D  Videla som to o 4 roky neskor, oblecenie ušetrené :D ()

Vančura

Film, v němž se hnusným lidem dějou hnusný věci, a mně nedělalo moc dobře na to koukat (fakt nemusím vidět, jak si někdo zuřivě krájí vlastní prsty apod.). Zlověstná atmosféra je tu vystavěna velmi precizně, ale ve výsledku celá ta přehlídka utrpení vlastně nedává moc smysl a není to film, který by mě nějak bavil nebo mi něco dal, spíš mě jenom děsil, ale takovým tím nepříjemným infarktovým způsobem, který moc nemusím, takže podruhé bych se tomu asi spíš už vyhnul. ()

Flopik

Taký malý film ktorý má skvelú atmosféru, výborné horecké výkony a hlavne dokáže vydesiť. Je to naozaj celé minimalistické, pár postáv ale okrem spomínanej atmosféry nechýbajú ani strašidelné scény. Celý film je poriadne temný a "démonický". Originalitu teda nepobral, ale to mne osobne vôbec nevadí. Čo mi vadilo bol priamy koniec bez nejakého prekvapenia a vysvetlenia. U mňa ale solídne 4* a tento rok rozhodne patrí k najlepšiemu čo som videl. ()

Zajímavosti (3)

• Film byl natáčen na režisérově rodinné farmě. (Kudly4)
  • The Dark and the Wicked, měl mít premiéru na Tribec Film Festival, který byl pro rok 2020 zrušen. (Kudly4)