Epizody(8)

Archivář dostane za úkol dát do pořádku sbírku poškozených videokazet a zjistí, že je filmařka natočila během vyšetřování nebezpečné sekty. (Netflix)

Videa (6)

Recenze (184)

AppleCore

Atmosférou nejpůsobivější a příběhem nezajímavější série od dob zrušení OA. Způsob vyprávění proplétající dvě časový osy dvou osob, kdy každá řeší svojí záhadu, je vtahující a originální zároveň. Navíc se tady pohybujeme ve vodách cosmic hororu, ve kterym se snoubí psychicky pohnutý postavy s nedefinovatelným "zlem" z jiných světů, kde divák v určitých chvílích nemá šanci tušit, co je manifestací oněch psychických poruch a co součástí skutečný reality. Čím víc se pak blíží finále, tím větší mindfuck se rozpoutává. Herecký obsazení plný neotřelých a talentovaných tváří a znepokojující soundtrack to všechno jenom podtrhuje! ()

Malarkey

Archive 81 je k mému údivu příjemné překvapení. Mysteriózní záležitost bez známých herců, tvůrců, ale s Jamesem Wanem v roli producenta, což ale nutně nezaručuje kvalitní podívanou. Tvůrci to ale přesto tak nějak zvládli. Na základě nějakého podcastu, který je zřejmě v USA populární, vytvořili samostatný seriál, u kterého mi osobně přišlo, že se hodně inspiruje světem H. P. Lovecrafta, což já osobně vždycky rád ocením. Škoda ale, že v těch osmi dílech umí být seriál poměrně dost zmatečný. Občas překvapí nějakou super solidní scénou s výbornými zvukovými efekty nebo hutnou okultistickou atmosférou, ale vzhledem k prolínání tří časových linek dokáže divákovi i pěkně zamotat hlavu. Navíc do poloviny seriálu jsem pořádně nevěděl, co se tu vlastně děje, abych čtvrtej díl trošku prozřel a dál se nestačil divit. I tak mě druhá série láká. ()

Trajektt

Jsem moc rád, že už jsem dospěl a že už nejsem malý chlapec, jelikož se přiznávám, že jsem se fakt u tohoto rádoby hororového seriálu nebál, jelikož už si dávno horory typu Noční můra v Elm Street dávám jako pohádky coby večerníček na dobrou noc a pak si to horory typu  Vřískot, zakousávám jako přesnídávku, Je pravdou, že v tomto díle nebyly skoro žádné lekačky, vykuchávačky a další ačky typické pro tento žánr. To už se víc leknu, když jdu po ulici a skočí na mně z balkonu nějaká ta černá kočka, samozřejmě ta zvířecí, protože kdyby to byla ta lidská, tak to by bylo asi jiný rodeo. Horor jako filmový žánr moc nevyhledávám, ale nechal jsem se zlákat půvabnými hodnoceními a komentáři mých oblíbených činitelů, zejména místních uživatelů Trevorem a xLIGHTxem. Celou sérií se táhne takové to příjemné nadpřirozené tajemno někdy dokonce až duchovno, které vás drží v napětí a s velkým očekáváním netrpělivě vyhlížíte, co se bude dít dál. Dokonce jsem i párkrát přistihl, že přemýšlím, což se moc často nestává u snímků tohoto typu. Samozřejmě náš hlavní hrdina, kterému jsem dal přezdívku Mukamba je roztomilý černoušek s nádhernými kudrnatými vlásky z nějaké té americké kolonie a podotýkám, že to není žádný pouliční dealer, ale slušně vychovaný a spořádaný občan, který má určitě nějakou tu vysokou školu, přesně tak, jak to v dnešní novodobé Americe chodí. Má velice zajímavé zaměstnání a tím není nic jiného než restaurování poničených a někdy až spálených audio a videonosičů. Musím fakt říct, že je to machr ve svém oboru, protože mně, když se jednou zamotala kazeta ve walkmanu, tak néé že jsem se ji snažil vymotat a následně slepit dohromady, ale po půl dni rozčilování jsem jí musel celej od lepidla a zamotanej jako moucha v pavučině vyhodit. Děj tohoto díla nemá cenu rozvádět, jelikož se do toho zaplétá velké množství vlivů jako přeskakování v čase, duchovní motivy a mnoho dalších zajímavých peripetií, ale myslím si, že pro fanoušky tohoto žánru je to příjemné zpestření a já jako hororový laik jsem to zkouknul za jedno sobotní odpoledne a nezbývá mi než dát zasloužených 70%. ()

Soweek

Jestli tu něco chybělo, tak to byl seriál s pořádnou dávkou mysticismu, neustálého objevování a rozbalování příběhu. Zákoutí Visseru jsou tajemná, pásky VHS nepřetočené a Archive 81 Vás vítá a pobízí k jejich prozkoumání. Pro zkušené diváky zmíním, že za produkcí stojí James Wan, takže asi moc dobře víte, že vše na první pohled nebude takové, jaké se zdá... Škoda naprosto zmršeného a neoriginálního konce´. Dokázal bych si představit tucet scénářů mnohem zajímavějšího zakončení. Hned po první sérii si navíc dovolím poprosit autory, aby už v dalších nepokračovali, jelikož všechna tajemství byla odhalena a na tajemstvích to celé stálo. ()

kenkaku

Podrobný rozbor je u jednotlivých epizod. V kostce se ten všeho-mišmaš (který si bere vždy kousek z žánru a pak jde dál), popsat nedá. Sice se snaží, ale nedrží pohromadě tak, jak bych si přál. Prostě ta smyčka se neuzavřela tak, abych si pochrochtal, jak vymakané to bylo a dal tomu nadprůměr. A vzhledem k tomu, že seriál dostal stopku, už dojem nevylepší. ()

Zajímavosti (11)

• Ve 38. minutě, když se Melody (Dina Shihabi) nachází na výstavě v umělecké galerii, slyšíme v pozadí skladbu „Dirty Boots“ od americké kapely Sonic Youth, která vyšla na šestém studiovém albu nazvaném „Goo“, které vyšlo v roce 1990. (Trajektt)
  • V epizodě je zmíněno, že Melody (Dina Shihabi) vezme Jess (Ariana Neal) v sobotu ráno ke svému psychologovi. Následně Dan (Mamoudou Athie) vyhledá kazetu se záznamem sezení s datumem 16. 3. 1994, což však není sobota, nýbrž středa. (Petr.Mo.3745)
  • Kamera Fisher Price PXL2000, která nahrávala na audiokazety, byla vyrobena v roce 1987 a v prodeji vydržela pouhý rok. Vyrobeno bylo 400 tisíc kusů a prodávaly se za pevnou cenu 179 amerických dolarů. (NiWi)