Trailer 3

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 3

Recenze (246)

Untentrauer

Netflix se mi projednou trefil do vkusu. Problém tří těles je výjimečný seriál, který se vymyká běžné produkci Netflixu. Nabízí napínavý příběh týkající se naší civilizace a to jak naší historie, tak i budoucnosti. Jak si asi lidstvo poradí s případnou invazí za předpokladu, že se o ní dozví s dostatečným předstihem? A co když se nejedná o invazi ale o zachování druhů? Je sobecké "nepodělit se" o svou planetu. Bude lidstvo toto dilema vnímat s postupujícím časem jinak? Sjednotí se, nebo se rozdrobí na frakce? Seriál navíc obsahuje opravdu velmi široké spektrum zajímavých otázek a aktivit (pokročilá VR, náboženství, lidská mentalita, lidský pokrok, jednota, soudržnost, politické systémy a jejich přizpůsobení se situaci a aplikace na případný mimozemský život...) které perfektně doplňují hlavní příběh a zápletku. Líbí se mi, že nad všemi těmito otázkami můžeme přemýšlet, aniž by byli zbytečně složité či nepochopitelné. Autoři vše naznačí či popíší jednoduše a nekomplikovaně tak, aby nic nebránilo klidnému sledování a navíc, aby šlo z příběhu ledacos selským rozumem vyvodit. Byl jsem nadšený z toho, jak příběh i děj konečně odsejpaj. Každý díl nabízí něco zajímavého. Mé nadšení trošku zakalilo zjištění, že se jedná o první sezónu a že toto je pouze jakási předehra. Nicméně pokud si autoři zachovají styl a tempo, pak asi není čeho se bát! Pokud máte rádi Sci-Fi, čtete Kotletu a hrajete hry na PC bez rozdílu neváhejte! ()

Wade Wright

Ze seriálu je jednoznačně vidět, že tvůrci předlohu dobře znají a snaží se zadaptovat věcně všechny dějové body, ikdyž třeba v jiné kompozici s postavami, které zastávají více poloh. Pocit, který se pro mě fanouška předlohy však i přes tuto jakousi přesnost dostavil hned po sledování, je smutek. Vzpomínku na Zemi mám rád hlavně díky poetice. Ta seriálu i přes na seriál nadprůměrné produkční stránky prostě chybí. K tomu, aby byl příběh zadaptován tak jak si zaslouží, to by se muselo stát něco jako Jackson a Pán prstenů nebo Denis Villeneuve a Duna, protože ta kniha je opravdu takového ražení. Tomu Netflix nemůže naprosto konkurovat, jakkoli se snaží. Navíc nápad smrsknout ty knihy a zefektivnit je skrz jiné postavy je na papíře možná fajn, ale pro mě je to tím pádem úplně jiné dílo. Luo-Ti je v knize specifická postava nasazená ve specifický čas, nedává smysl, aby se objevil v téhle době. Kompozice toho seriálu je antiklimatická. To samé se teďka vytasit s příběhem, který je až ve třetí knize. To co funguje na předloze je boj s časem vyprávěný přes dekády a mnohé generace. Toho se tady do budoucna hodně zbavujeme. Je to obrovská škoda. Finální moment s Ta-Š měl být podle knihy jak konec Interstellaru. Naprostý vrchol sci-fi, emoční nálož na konci první knihy, která lemuje celou trilogii a přijde hned v moment, kdy se svět dozví o Trisolaris a sofonech. Tady ten konec je s těmi úpravami antiklimatický, obyčejný… prostě Netflix. Není to špatné, ale není to ani dobré, je to to šedé mezi a to je snad to nejhorší. (Více) ()

maddy

Pár zaujímavých myšlienok z knihy, ale dohromady na ploche jednej epizódy (z takmer osem hodinovej stopáže celého seriálu). Ten zvyšok je skôr pomerne generické sci-fi, kde jediná skutočne fungujúca linka je tá čínska zo sedemdesiatich rokov, kde postavy majú nejaký reálny vývoj, motiváciu a konanie. Zvyšok je také plácanie sa od devíti k pěti, ktoré sa tvári strašne dôležito a chcelo by to miestami nahadzovať aj existencionálne otázky, ale v prevedení ktoré polovicu času pôsobí ako lacné sci-fi Béčko (všetky ťažko nezvládnuté sekvencie z videohry). Vďaka silnej predlohe, ktorá má priam fantastický námet hravo usledovateľné, ale vo výsledku skôr dôkaz, že nestačí nahádzať na jednu kopu tvorcov Game of Thrones a obrovský rozpočet a čakať že z toho automaticky bude ďalší seriálový megahit. CELKOVO: 6/10 ()

BoPo

Zo začiatku v štýle seriálu Ztraceni. Záhadné, nejaký ten odpočet, veď viete. Následne sa karty začnú postupne viac a viac rozkrývať, až je všetko základné jasné. Vizuálu peniaze určite nechýbajú. Herecky žiadna sláva. Herci vedľajších postáv z Hry o trůny, Eiza González (Baby Driver) či Benedict Wong (Marvel filmy). Bavilo ma vedecké zmýšľanie nad klasickou sci-fi zápletkou. Hľadanie riešení, odôvodnenie udalostí a podobne. Problém tří těles nemá 5* ambície, ale potenciál pre ďalšie série je určite dostatočný. ()

AppleCore

Tematicky i příběhově fantastická, originální hardcore sci-fi, která je ale zpracovaná tím nejkomerčnějším a nejdebilnějším způsobem, navíc s chybným obsazením a ne úplně povedenym soundtrackem. Přesto diváka dokáže kovat ke křeslu napříč každou epizodou. Tím spíše je evidentní, že zajímavější pojetí to mohlo vystřelit do zcela jiných dimenzí. Tak snad v jiný realitě. ()

Zajímavosti (8)

• Tvůrci Davin Benioff a D.B. Weiss v roce 2024 uvedli, že mají představu knižní trilogii „Vzpomínka na Zemi“ adaptovat do čtyř sérií. (Dalfor)
  • Trisolaris, domovská planeta mimozeské rasy, je v seriálu soustava tří sluncí vzdálená 4 světelné roky od Země. Taková soustava opravdu existuje, jde o Alfa Centauri, našeho nejbližšího hvězdného souseda. Obsahuje dvě objevené planety, ale na žádné nepanují podmínky vyobrazené v seriálu, mimo jiné protože třetí hvězda tohoto systému je velmi malá a obíhá stranou hlavních dvou hvězd. (spacemaster)
  • Název seriálu Problém tří těles je skutečný matematický problém, který opravdu nemá žádné obecné řešení. Existují ale řešení pro specifické případy tohoto problému, nejznámnější z nich pravděpodobně Lagrangeovi body, oblast prostoru, kde se gravitační vliv dvou těles vyrovnává a třetí těleso může v takovém bodě setrvat nekonečně dlouho bez vynaložení vlastní energie. (spacemaster)