Noomi Rapace ve filmu o postapokalyptickém světě, ve kterém musí šest vojáků tajně přepravit záhadný balík přes zamrzlé souostroví. (Netflix)

Recenze (211)

verbal

Film především pro ty, kteří xmrti rádi čumí na to, jak Sábliková otravně sáhodlouze a na chlup stejně obkružuje ovál, načež těsně před cílem hodí těžkou držku a medaile po vší té prudě v hajzlu. I nynější hlavní závodnice, Ňouma Rampičová, je neméně přitažlivá mužena, čili je zjevné, že má odborná, filmově teoretická komparace tohoto unylého rychlobruslení s plytce retardovaným dějem a pateticky přitroublou pointou opět sedí jako pitkáče na disproporčně mastodontních stehnech libovolné očepelované larvy s brýlemi. A ne, milí zdejší falešně altruističtí šulínci, už je jaro, tudíž se na Ukrajině fuckt nebruslí. Stejně jako se třeba v Iráku neběhalo po džungli, když dávali Avatara, a nikdo tu procítěně neskučel. Navíc Švédsko se na přirozenou solidaritu s Ukrajinou připravovalo už od 16. století, kdy si schválně načmáralo modrožlutou státní vlajku, tudíž demonstrativní patetické cajdáky opravdu točit nemusí. ()

agentmiky

Z trailerů jsem čekal podívanou o něco více zaměřenou na samotnou akci v atraktivním post-válečném prostředí. Na to bohužel nedojde, ale i tak toho může Černý Krab nabídnout hodně. Noomi Rapace v hlavní roli sázka na jistotu, tam není o čem. Líbil se mi ten vizuál, ono pozorovat bruslaře na zamrzlých pláních, kde široko daleko nic není, má cosi do sebe. Pár scén si určitě zapamatuji, minimálně tu inkriminovanou sekvenci s mrtvolami na zamrzlém hřbitově (tam se dostavila i husí kůže). V druhé polovině už film spadává čím dál tím více do vod klišé, ale nikdy se naplno nepotopí (naštěstí). Závěr na základně to dost zachránil, ikdyž musím z pozice diváka souhlasit s tím, že náhlá změna motivace hlavní postavy byla trochu méně uvěřitelná. I tak se ale jedná o slušný švédský žánrový příspěvek. Za mě 6,5/10 ()

TheSpearCZ

Nevím, co je vždycky s těmi postapo filmy, ale z 99% mám vždy pocit, že se z toho dá vytěžit ale brutálně více. Tady máme naprosto dokonalou první polovinu filmu, která má vyloženě dokonale vypjatou atmosféru, a to jak z pohledu scénáře, tak i krásného vizuálu. Navíc vojáci na bruslích jsou originální a cool nápad jako blázen. Jenomže, jak člověka zabavila první část, tak ta druhá šla těžce do kopru a u poslední dvacetiminutovky jsem naopak trpěl. Z fotbalové terminologie - dva odlišné poločasy. Čisté 3* ()

noriaki

Vítejte v blízké budoucnosti. Švédsko čelí invazi nepojmenovaného Nepřítele. Obranné síly utrpěly strašidelné ztráty a porážka je téměř neodvratná. Nastává čas hrdinů. Na přelomu osmdesátek a devadesátek by podobný úkol dostal Sly nebo Arnie. Bylo by to pitomé, ale bylo by to našlapané akcí a celkově fajn. Ve třetím desetiletí pořád ještě relativně nového tisíciletí dostala tuhle práci Noomi Rapace. Pořád je to pitomé, ale zdaleka to není fajn. Atmosféra se dostavila jen v jedné jediné scéně - ano, je to ta "s jezerem". Události na Ukrajině můžou zápletce dodat alespoň nějaký šmrnc, ale ani s tímto dopingem z toho zábavný, natož napínavý film nebude. ()

Lukoboss

Severskou filmařinu mám obecně rád a i ty severský jazyky mně zní dobře, potažmo sám jsem se s tím v životě setkal ("...tack Karl, det var kul..."), ale tady to nemůže narovnat ani moje oblíbená N. Rapace. Ač se snaží, seč jí světlý lokny v tomhle snímku stačí, nedosahuje to bohužel měřítek, který jsem si původně představoval. Ano, je potřeba dodat, že A. Berg natočil svou prvotinu a motiv vojáků bojujících na bruslích, je docela originál, přesto tam něco chybí. Něco, co z toho filmu udělá zajímavej zážitek, ale to se neodehrává a záběry bruslící Noomi a jejích kolegů začnou být po čase jednotvárný. Dokonce jsem čekal, že v závěru nastane "mnohem větší inferno" (tady musím opatrně, abych něco nespoiloval), ale jaksi ne... Potenciál to mělo slušnej, ale nebyl využitej, aneboj jen málo, což je prostě škoda. Co se dá dělat?! ()