Chickie (Zac Efron) chce podpořit kamarády, kteří bojují ve Vietnamu, a tak se rozhodne udělat něco bláznivého – osobně jim přivézt americké pivo. Cesta, kterou Chickie v dobrém úmyslu podnikne, mu záhy změní život a ovlivní jeho náhled na věc. (Apple TV+)

Recenze (80)

Eliott

Film jsem zaregistroval náhodou, ale něco tak hvězdně nabité si prostě nenechám ujít. Příběh je prostý, ale rozhodně v sobě skrývá i hlubší myšlenky. Navíc Zaku Efronovi nelze upřít, jak dokonale mu role roztomilého trumbelína sedí. U díla jsem se proto výborně pobavil, dozvěděl něco málo nového a zajímavé nápady tvůrců mne vážně potěšily. Není to však úplně prosté, film se pozvolna transformuje z komedie k vážnému dramatu, jenž by nám také rád vštípil nějaké to poselství. No ale ono to celkem funguje! Celek je to zdařilý a o mém hodnocení jsem měl jasno relativně brzy.  PS: Nepochybuji, že jsou lidé schopni všelijakých pitomosti, ale fakt, že je dílo inspirováno skutečnou událostí mne zaskočil. 75% ()

EvilPhoEniX

Petr Farrelly je zajímavý režisér a jeho Oscarová Zelená Kniha patří mezi mé oblíbené filmy a bylo s podivem, jak někdo, kdo se celý život točí kolem hloupých komedíí nakonec dokáže natočit něco takového a byl jsem zvědav jak si poradí s tímhle, ale vyšlo to nakonec na průměr. Rozhodně jde o zajímavý a netradiční pravdivý příběh, kde Zac Efron hraje sympaťáka i blázna zároveň, ale na můj vkus tu nebylo extra nic výrazného. Humorná vložka mi vůbec nesedla, nepřišlo mi to vtipné, vizuálně mi to přišlo občas televizní a když došlo na Vietnam, tak nedošlo ani na pořádnou akci. Něco zajímavého se začlo dít až v poslední půl hodince, kde útok viet congů na město nepostrádal alespoň napětí a Russel Crowe měl po delší době opět zajímavější roli, ale i tak celkově vzato za mě max lepší průměr. 6/10. ()

PavelVanekArt

Nebylo to špatný. Ano, je tam ten Americkej patos a absurdní scény, které by v reálu skončily jasnou smrtí, ale je to taková ta feel good komedie a když člověk vypustí ty sračky od Billa Murrayho co tam občas pronese o válce, tak to rychle uteče, pořád se něco děje a Efron mě nikdy nesral. 4* a.k.a 70% ()

Xmilden

V Green Book to Farrellymu vyšlo, ale tam měl k ruce herecké esa. Ty se tentokráte nestavily a báchorka o tom, jak se jeden maník jen tak rozhodl že doveze piva svým kamarádům z Vietnamu je skutečně jen o tom, že se jednoho dne sebral a jel s pivama přes půl světa. Nepotřebuju tento film k tomu, abych si uvědomil jak byla zrovna tahle válka zcela zbytečná. Zac Efron mě nedal navíc důvod, abych tento film nějak extra pochválil. 55% ()

ScarPoul

Objektívne skôr za 3*. Ale zaokrúhľujem smerom nahor, pretože podobne ako Green book je aj toto film, ktorý rozpráva o vážnej téme s ľahkosťou, ale trefne. V tomto smere nepotrebujem, aby ma dostal príbeh do kolien, alebo ma emocionálne vyžmýkal. Nemá to žiadnu výraznú črtu až na postavy a hlavne Chickieho v podaní Zaca Efrona. Ten ťahá celý film svojou prostoduchosťou dopredu. Premena možno nie je wow, ale v rámci výpovede príbehu funguje. A možno som bol len dobre naladený. Ale naozaj mi tam takmer nič nevadilo. Aj napriek generickému príbehu. A aj napriek posolstvu : cestujte a neverte politikom. A v tom mi to bolo asi aj sympatické. Vracať sa k tomu asi už nebudem, ale film som si užil a dal mi presne to, čo som očakával. Čo ma v zásade prekvapilo. Aj tá samoúčelnosť sa musí občas podať efektne, aby z toho nebola úplná blbosť. A tu sa to Farrellymu podarilo. ()