Dva přátelé a nájemní strážci pořádku se ocitnou v městečku, kterému vládne nelítostný rančer. Jejich práce se zkomplikuje příjezdem mladé vdovy. (Filmbox)

Recenze (340)

RHK

První zajímavostí je, že western Appaloosa z roku 2008 nemá s výjimkou názvu patrně nic společného s westernem The Appaloosa (česky Grošák) z roku 1966. Druhou zajímavostí je, že na hvězdné obsazení a na cenu za vítězný film Bostonského filmového festivalu má na ČSFD Appaloosa hodnocení proklatě nízko. (Boston, sakra, kde je ta díra?) Harrisův šerif Cole je po čertech chladný chlapík, Allis - Renee Zellweger hraje nadrženou paničku moc dobře a na zástupce šerifa Hitche (Viggo Mortensen) je spoleh i příjemný pohled. Městečko Appaloosa už s touto trojicí není ospalou dírou ovládanou gangem místního rančera a kdyby film měl pořádný závěr, i hodnocení by bylo určitě vyšší. Trailer: http://www.csfd.cz/film/224860-appaloosa/videa/ ()

Deimos

DVD/// Obsazení 7/10 Děj 6/10 Hudba 5/10 Efekty 7/10/// +hezká hudba (škoda že zazní občas), dobře napsané postavy, potěší obsazení -takové vláčné tempo, rozvleklí děj, slabá akce, vadila mi Renée Zellweger/// Dneska už se kolty proklatě nízko moc nenosí a když přecijen, tak se povětšiou jedná o průměrné snímky. Appaloosa pokračuje v tomto směru, ale i tak díky za ní. Můžete vidět Mortensena zase v jiné nezvyklé podobě a kupodivu zaujme i Ed Harris se svojí kladnou postavou. Znovu si to nejspíš nedám, ale jednou se na to kouknout dalo./// Celkem 61%/// ()

PROROK14

Neviem prečo také nízke hodnotenie. Viem, že mnohým sa to nie veľmi páči a dali to aj zjavne najavo. Ale ja som v tomto nehľadal nič výnimočné. Westerny som nepozeral skoro nikdy. Ale pohľad na ne som zmenil hned po zhliadnutí snímku Unforgiven. A tento film to len potvrdzuje. Hoci nedosahuje kvality Unforgiven aj tak sa mi páčil. A to veľmi. Na slovo nuda som si ani nespomenul. Ani jednu sekundu som sa nenudil. 75% ()

Arkos

Průměrný western s velice dobrým hereckým obsazením. První třetina filmu je slušná, ale čím víc se blíží závěr, tím mně děj připadá slabší. Většinou se tu pouze mluví a o nějaké akci se tu moc mluvit nedá. Pokud jde o herecké obsazení, Harris s Mortensenem si svoje odehráli, ale obtloustlá Zellweger a její grimasy mně velice brzy lezly krkem. Takže celkově žádný propadák, ale pouze průměr. ()

sud

Ed Harris si nejspíš chtěl splnit sen a natočit western, který si na nic nehraje, do žánru nepřinese nic nového a slušně zabaví - to všechno se mu poměrně povedlo. Herecké obsazení je poměrně zajímavé (Ed Harris, Viggo Mortensen a ostatně i Jeremy Irons působí jako westmani přesvědčivě), postavy jednoduchého agresivního Virgila, přemýšlivého Everetta či samolibého rančera Bragga jsou napsány poměrně slušně. Ani malý výskyt přestřelek (navíc velmi krátkých) mi moc nevadil. To se již nedá říct o prapodivně vykreslené ženské postavě Allie, navíc zahrané zoufale nepadnoucí Renée Zellweger a přespříliš uspěchanému ději (Virgil se s Allie seznámí, za pět minut spolu koupí rozestavěný dům a za dalších pět minut spolu bydlí). Špatný film to není, ale i za poslední léta vzniklo ve westernovém žánru dost lepších kousků. 60%. ()

Zajímavosti (12)

• Ed Harris původně chtěl, aby jeho postava měla vlasy. Vybral si paruku a dělal s ní kamerové zkoušky, ovšem nakonec se rozhodl raději hrát holohlavý. (HappySmile)