Chacun son cinéma
- Chacun son cinéma ou Ce petit coup au coeur quand la lumière s'éteint et que le film commence (více)
Obsahy(1)
Film z roku 2007 který byl produkován a zkoncipovaný Gillesem Jacobem který chtěl oslavit šedesáté výročí Filmového festivalu v Cannes. Film je složen z 33 tří minutových krátkých filmů. Každý z nich natočil „někdo“ z momentální režisérské špičky. (gruvacek)
Recenze (32)
Depardon 3*, Kitano 4*, Angelopoulos 2*, Končalovskij 3,5*, Moretti 4*, Hsiao-Hsien 3*, Dardenneovci 2*, Lynch 3*, Iñárritu 5*, Yimou 3,5*, Gitai 3*, Campion 3*, Egoyan 2*, Kaurismäki 5*, Assayas 3*, Chahine 4,5*, Tsai 4*, von Trier 3*, Ruiz 2*, Lelouch 5*, van Sant 2*, Polanski 4*, Cimino 4,5*, Cronenberg 4,5*, Wong 4*, Kiarostami 4*, August 4*, Suleiman 3*, de Oliveira 4*, Salles 5*, Wenders 3,5*, Chen 3,5*, Loach 4*, Epilóg 4*. - - - - - - - - - - Najlepšia časť s prehľadom “5,557 Miles from Cannes” Waltera Sallesa, za ním Iñárritu, na treťom Kaurismäki. O kúsok ďalej potom stoja Chahine, Lelouch, Cimino, Cronenberg a August. Coenovcov poviedka “World Cinema” (ktorá tam pôvodne mala patriť tiež), by bola tiež vysoko (4*). ()
Krásný nápad pocty světové kinematografii, který jako všechny podobné povídkové filmy začne časem nudit. Všechny snímky vesměs milé a dobré (od tak slavných jmen ještě aby nebyly), popravdě mě jich ale ani moc výrazněji nenadchlo. Líbil se mi Zhang Yimou, Amos Gitai (i když příhodnější by to bylo v palestinské verzi), Bille August, Elia Suleiman, Chen Kaige a Ken Loach. Zvláštní, že všechna ta nejrozmanitější kina, kde kupodivu ještě promítají Felliniho, Godarda a Bressona, zejí prázdnotou… ()
Dopadlo to vlastně nejhůř, jak mohlo. Největší esa kinematografie dostala téma "kino" a tři minuty, ale jen naprosté minimum z nich dokázalo vymyslet něco kloudného. 3/4 minipovídek tak opakuje stejný vzorec a je až překvapivé, jak málo režisérů dokázalo uvažovat nad rámec toho, co se nabízelo jako první (a tudíž jim mělo být jasné, že to samé udělá některý z kolegů). Povedených povídek bychom tak našli méně než prstů na jedné ruce. (Von Trier, Cronenberg, Campion, Egoyan). Zbytek je povětšinou jen sebedojímání režisérů nad tím,jak je kino nádherné. ()
34 známých i méně známých, ale uznávaných režisérů bylo osloveno, aby natočili tříminutové snímky o tom, jak vnímají kino a film. Je to zajímavá sebranka, ale kromě nápadu zde není nic, co by mě opravdu nadchlo. Lars von Trier zaujal, stejně tak i Cronenberg, Lynch nepřekvapil, ostatní prostě jen neokouzlili. Je v tom nostalgie, skoro ve všech, ale není příliš přenositelná na diváka. Film ale celkem obstojně dokáže ukázat, že film je vlastně magie, která se spojuje z obrovského množství prvků. ()
50% - Veliká hromada krátkých filmů na téma kino & divák/ tvůrce... Problém této sbírky je, že netvoří žádnou logickou formu a některé miniatury jsou si navzájem příliš podobné. Celek proto působí prvoplánově, a další pohledy na dojatého, slzícího diváka již lezou na nervy. Možná dostalo příliš mnoho lidí příliš málo prostoru. Výsledek je sice koukatelný film, ale při pohledu na zvučná jména tvůrců a při počátečním věnování Fellinimu jsem naivně čekal více rafinovanosti. ()
Galerie (3)
Photo © Cannes Film Festival
Zajímavosti (2)
- V krátkometrážním filmu Occupations sledujeme chování muže s vražednými sklony v kině. Tento muž je sám režisér této povídky Lars von Trier a na plátně se mezitím promítá jeden z jeho filmů, Manderlay (2005), v hlavní roli s Bryce Dallas Howard. (imanicornyt)
- Celosvětová premiéra proběhla 20. května 2007 na filmovém festivalu v Cannes. (BMW12)
Reklama