Režie:
Steven SpielbergHudba:
John WilliamsHrají:
Jamie Bell, Daniel Craig, Andy Serkis, Cary Elwes, Nick Frost, Simon Pegg, Toby Jones, Mackenzie Crook, Gad Elmaleh, Tony Curran, Sebastian Roché (více)VOD (2)
Obsahy(2)
V 50. letech 20. století v Bruselu si mladý novinář Tintin koupí na trhu miniaturní model lodi známé jako Jednorožec. Obtěžují ho ale důstojník Interpolu Barnabáš a sběratel lodí Ivan Ivanovič Sacharin, kteří se od něj neúspěšně pokoušejí model získat. Tintin si jej odnese domů, ale tam se loď nešťastnou náhodou rozbije při honičce jeho psa Filuty s kočkou. Z lodi pak vypadne pergamenový svitek a zakutálí se pod komodu. Mezitím poznáváme nešikovné policejní detektivy Tkadlece a Kadlece, kteří jsou na stopě kapsáře Aristida Silka. Poté, co Tintin navštíví Námořní knihovnu, aby zjistil víc o historii Jednorožce, se vrátí domů a zjistí, že Jednorožec byl ukraden. Podezřívá Sacharina. Obviní ho z krádeže, ale když si všimne, že Sacharinův model není rozbitý, uvědomí si, že existují dva modely Jednorožce. Tintin se pak vrátí domů a zjistí, že tam byli zloději. Filuta mu ukáže svitek, ale vyruší je příchod Barnabáše, který je později zavražděn při pokusu získat Jednorožce zpět. Tintin si svitek uloží do peněženky, ale druhý den ráno ho Silk okrade. Později je Tintin unesen a uvězněn Sacharinovými komplici na lodi Karaboudjan. Dozvídá se, že Sacharin uzavřel spojenectví s lodním personálem, aby převzal kontrolu nad lodí. Na palubě se Tintin setkává s Archibaldem Haddockem, kapitánem lodi, který je permanentně opilý. Tintin, Haddock a Filuta nakonec posádce uprchnou na záchranném člunu... (TV Nova)
(více)Videa (37)
Recenze (1 104)
,,TEN MLADÍK...KDOPAK TO JE?“ ...,,TO JE PŘECE TINTIN, TOHO ZNÁ KAŽDEJ“..... /// Tenhle chlapík s dětským ksichtíkem se živí kladením otázek – je to totiž žurnalista. A jelikož je zároveň investigativní, o dobrodružství nemá nouzi. Pak je tu ještě kapitán (doufejme, že nepřijde i potřetí o svoji loď) a téměř dokonalej psík Filuta, kterej se určitě bude dětem líbit. Dokonale dobrodružnej animák, kterej zákonitě musí připomínat Indiana Jonese (vlastně je klika, že nepřipomíná Ryana...). Možná to chtělo ,,3D“, protože nevím, kde jsem udělal chybu a občas se – přes všechnu tu akci – nudil. A i teď mám pocit, že vlastně není vo čem psát. Jestli si můžu vybrat, tak příště půjdu radši na Huga. P.S.: 3a½! (dal bych 4*), ale mám touhu hvězdně oddělit tyhle dva filmy. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Komiksy o Tintinovi od Gergese Remiho (co si říkal Hergé) číst nebudu. 2.) Zjistím, jestli je dobrý vyměnit oční víčka za splacení dluhu z karet. 3.) S tímhle koněm jsem u dětí moc neuspěl a dostal jsem druhou šanci. 4.) Thx za titule ,,larelay“ a ,,Radka“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE *** NAPĚTÍ * ()
Zdánlivě ideální kombinace Spielberga a Hergého komiksových alb Krab se zlatými klepety, Tajemství Jednorožce a Poklad Rudého Rackhama. Bohužel ale za využití animace motion capture, která to celé pohřbila. Osobně zůstávám věrná seriálu a stařičkému loutkovému filmu z roku 1947. ()
70%. Ani v IMAXu Tintin úplně nestrhl a naopak vcelku rychle šumí z hlavy. Možná mistrovsky zrealizovaný (oslňující animace, moudré užití 3D, naplno válící virtuální kamera, hravá hudba a božská akce v Maroku), ale ve výsledku i bezpohlavní, trochu sterilní a paměťová centra míjející blockbuster. Kombinace plochých a umělých postav s uspěchaným a nahňácaným dějem si bere svou daň - a naplno ji neproplatí ani Spielbergova řemeslná výjimečnost. Díky alespoň za to, že tvůrci naplno využili možností formátu co se týče rozmáchlosti své show, jen se jim to změnilo v trochu jednorozměrné a uskákané klukovské skotačení. ()
TINTINOVA DOBRODRUŽSTVÍ jsou geniální, ale rozhodně jinak, než jsem očekával. Spielberg totiž udělal něco, co si předtím - alespoň ne v takové míře - nedovolil. Opětovně se sice jedná o precizní pastiš formálních postupů a žánrů konkrétního kinematografického období (v tomto případě 60. let), ale tentokrát stylisticky a intertextově odkazující nikoliv na americkou, nýbrž evropskou kinematografii, popř. alespoň díla evropských tvůrců. Nehodlám zde vyjmenovávat, na co se všechno upomíná (jednak nejde o hru na rozpoznání aluzí, a tak ty nejsou dávány okázale na odiv, jednak by tím potenciální divák mohl přijít o radost z jejich odhalení či uznalého pokývání hlavou nad jejich zapracování do výsledného filmového tvaru). Nerad bych i opakoval, co napsali jiní (souhlasím s tím, že motion capture animace je zdařilejší než u Zemeckise, ačkoliv i u něj v rámci zvolené stylizace funguje; 3D slouží vyprávění, jelikož vede k větší imerzi zplastičtěním více prostorových plánů a sebereflexivní tematizace dívání se skrze skla je velmi vtipná; rendering animovaného filmu umožňuje větší stylistickou volnost, a tak četné nájezdy, objezdy a průlety prostory jsou nemálo opojné). Spíš mě - vzhledem ke značce Spielberga jako výborného "storytellera", s čímž pracuje i propagace - zaráží, že v první pětině se věci spíše odříkávají, než aby se odvyprávěly, vedlejší linie s kapsářem zůstane i přes bressonovsou expozici ledabyle neuzavřena a motivování flashbacků u jedné postavy je vnitřně rozporné. To jsou ale jediné výtky, které k této dobrodružné podívané, jež je zajímavým příspěvkem k otázce paměti a touhy poznávat nové věci, mám. ()
Na Tintina jsem se netěšil, takže z výsledku nejsem nijak zklamaný. Vlastně mi návštěva kina v jednom velmi hektickém týdnu celkem sedla. Je to takové pěkné na pohled, nenáročné, odpočinkové, zábavné... Humor sice dost často za hranicí trapnosti, ale svým způsobem funguje. Překvapila mě animace - kdyby nebyly postavy výrazně stylizované, tak bych v několika scénách nepoznal, že se nedívám na reélné prostředí (třeba hned v prvních minutách na tržišti). Nic co bych zamiloval, ale na jednorázové pobavení ok. PS: Včera jsem v televizi zahlédnul několik scén ze čtvrtého Indyho a uvědomil jsem si, že Spielberg v posledních letech asi ztratil cit pro míru. Takhle přepísklá akce mě už nebaví. ()
Galerie (116)
Photo © Paramount Pictures
Zajímavosti (48)
- Thomas Brodie-Sangster měl (pomocí "motion capture") ztvárnit hlavní roli, ale musel projekt opustit kvůli termínovým kolizím. Nahradil ho Jamie Bell. (Martin00x)
- Jamie Bell (hlas Tintina) byl obsazen, protože s ním měl producent Peter Jackson skvělé zkušenosti z natáčení King Konga (2005). (Martin00x)
Reklama