Johnny a jeho motorkářský gang přijíždějí do Carbonville na soutěž motorek. Kvůli svému chování jsou však vyhozeni z města. Dostanou se do nedalekého Wrightsville, kde pokračují ve své hrůzovládě. (Cinemax)

Recenze (88)

blackrain

Na svou dobu to musel být opravdu kontroverzní a výjimečný snímek, to nepopírám, ale dnes působí hodně směšně a hloupě. Škoda, že se Marlon Brando po celou dobu filmu tváří jako by mu uletěly včely a ne jako rebel. On byl nejnudnější postavou celého příběhu, i když byl oblečený jako frajírek a měl charisma na rozdávání.. ()

Attta

Výborný film, který jsem si užil jak ze strany motorek tak ze strany hereců, prostředí a clekově i filmařiny. Velice dobrá zápletka a celkově má snímek určitě co nabídnout jakémukoli divákovi. I přes to, že jsem film viděl hodně dávno, pořád ho mám vrytý do paměti a to pro mě znamená hodně! Vřele doporučuju. ()

murakamigirl

Nehollywoodsky koniec tak chrumká pod zubami, až mám sladké *****nutkanie. Ale nepodvolím sa, nie, pretože na to ma až priveľakrát z deja vymetajú necudné myšlienky vyprovokované väzbou Marlon Brando plus motorka :))). Jéé, ja vskutku nechápem, ako mohol prežiť tento záver, byť Mary Murphy a Marlon ma oblaží takým úsmevom, búrim sa proti celému produkčnému tímu, proti zárobkom filmu i proti jeho potenciálnemu budúcemu kultu, no proste na Marlonka skočím a padáme a basta!!! Rebela bez príčiny som nevidela, nutné zmeniť, pretože to máme skoro až sesterské snímky (o tom istom každá inak) a predsa treba mať vedomosť, ktorý rebel bez príčiny rebeluje bez väčšej príčiny, no nie? No jednoznačne. ()

andrii

"Trubte na poplach..." Darebný jinoch k pomilování Marlon Brando na svém pekelném oři rozpálí vás i asfalt na silnici dřív než luskne prsty. Válí jako kápo "mladých pušek" motorkářského klanu, brázdí americké provincie bez cíle. Jen tak volnomyšlenkářsky si štípnul lístek do ospalého maloměsta. Rozvíří místní prach pouliční, naruší chod "kuchyně domova" i veget místních zapadlých vlastenců. V mundúru z kůže se jménem na prsou a ikonicky vypálenými iniciály příslušníků "černých rebelů" na zádech, frajersky a vztekle podupává nohou ledabylé zahálky proti společenské mašinerii. Dým v báru zatuchlý rozčeří svěží vítr nesvázanosti a nestrnulosti zvenčí. Do oka padne mu dívka skromná, jeho slovy "smutná žába," avšak propašování do jejího srdce, není věc snadná. Povyky a výtržnosti se kupí. Poprask na rynku hláškující ranař Lee Marvin vyprovokuje. Zaprodanost tragiky se blíží. Zbyly jen střepy, které posbíral. Válečnou sekeru zakopal, dárek na usmíření a úsměv na tváři s pomyslným sbohem, lásko, zanechal. Je čas jet zas o dům dál... Marlon Brando odpálil vysoký nadhoz kultu "profese" rebelů. Stal se rytcem písma buřičského, poetou filozofie vzorců budoucí garnitury kompliců filmových "výtržníků." ()

gilmore_girl

Se starymi filmy mam trochu problem... nedokazu se vzit do doby, kdy vznikly, neumim si predstavit, co v divacich tenkrat vyvolavaly, co jim mely sdelit. A dneska mi samozrejme tehdejsi poselstvi pripada ponekud smesne. Marlon, ktery si hraje na drsnaka a vubec mu to nejde, hloupoucke dialogy... ale na druhou stranu to ma sve kouzlo a jsem rada, ze jsem to dokoukala az k uzasnemu zaverecnemu usmevu. ()

Zajímavosti (10)

• Fotka Marlona Branda jakožto Johnnyho Strablera byla na obalu alba Sergeant Pepper's Lonely Hearts Club Band od kapely Beatles. (Mol)
  • Postava China (Lee Marvin) je založena na skutečném 'bikerovi' Willie Forknerovi, známém též jako "Wino Willy". (Mol)