Reklama

Reklama

Bruce Willis je zpátky v akci — strhující, dech beroucí, divoké akci — jako John McClane, odvážný newyorský policajt s úžasnou schopností být v nesprávný čas na nesprávném místě. Tentokrát se John vydává do dalekého Ruska, aby vypátral svého syna Jacka (Jai Courtney), který se ocitl v moskevském vězení. Jeho mise ale nabere smrtící obrátky ve chvíli, kdy musí se synem spojit síly, aby společně překazili plány na krádež jaderných zbraní a zabránili tak rozpoutání třetí světové války! (Magic Box)

(více)

Videa (16)

Trailer 3

Recenze (1 312)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Na to, že McClane je neustále v nějaký smrtonosný pasti má docela dost dětí, ale to by byl ten nejmenší průser v tomhle prošlým chilli. Ach jo, nikdy mně při hodnocení filmu nebylo tak smutno jako tady. McClane je jeden z mých top akčních miláčků, ale tohle bylo jak rána kraví prdelí do ksichtu. Co to kurva, doprdele mělo bejt ? Jestli se smrtka bojí navštívit Chucka Norrise, tak McClane musí smrtku rovnou královsky prcat, jinak totiž absolutně nechápu drtivou většinu akčních scén. Tohle už není McClane, polda co je v nepravou chvíli ne napravým místě, tohle je dítě Chucka Norrise a supermanový dcery. Sral bych na blbinky jakože s Moskvy do Černobylu to je deset minut autem nebo že výbuch v Černobylu narvaným plutoniem udělá bác jen na oko, uměl bych i zkousnout, že Bruce se zde dělí o prostor s Jaiem v poměru 50% na 50%, ale co už nepřejdu, když uprostřed přestřelky najednou začnou rodinný dramata o tom kdo se staral dobře o dítě a kdo ne, jako ty voléééééééééé tohle je DIE HARD !!!!!!!! a ne Kramer vs Kramerová, já si chvílema připadal, jak na nějaký rodinný terapii a ne na akčním filmu. Ovšem jen chvilkama, protože pak si pan režisér zřejmě řek, že akce znamená nechat všechno zničit a tak to tam lítalo patý přes devatý a digitální oheň, digitální kulisy, digitální všechhno zcela ovládlo plátno a já na to všechno říkám FUCK OFF !!! Já chci zpátky McClana z 90 let nebo se rozzlobím a budu zlej ! Tohle velký tělo s malým pinďourem si strč do prdele Hollywoode ! ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

SMRTONOSNÁ PAST: OPĚT V AKCI je zajímavým příspěvkem k teoretické diskuzi o post/klasičnosti hollywoodského filmu a divácké i kritické přijetí zároveň ukazuje, že spousta fanoušků má velmi zavádějící představu o základních prvcích série. Pátá část svou formální diskontinuitu, jež je v rozporu s "klasickými" požadavky soudržnosti, přehlednosti a srozumitelnosti, "povyšuje" na svou ústřední strategii._____ Vyprávění se na místo příčinné provázanosti sestává ze série náhod, které umožňují zřetězit pokaždé jinak ozvláštněné (tikot hodinek, různé způsoby snímaní, zpomalení) atrakce. Každý ze tří aktů je dílčími zvraty zasazen do zcela nových rámců, divák je následně "nucen" přehodnotit svůj náhled na předcházející dění a vztahy mezi postavami. Od určení, kdo sehrává ústřední roli, jaké má či mají cíle a jak se to má s proměňujícími se motivacemi, se odvíjí i struktura syžetu. John McClane je hvězdou díky Willisovi (a vice versa), ale neznamená to, že ve všech dílech představoval jediného protagonistu. Ve všech byl nejprve - v prvním aktu - jeden protagonista John McClane, než došlo ke změně "rozložení sil" na protagonisty dva (v jedničce byl proti němu postaven Hans, ve dvojce do akce zasahovala jeho žena, ve trojce byl nucen spolupracovat s povahově odlišným Zeusem, ve čtverce mu pomáhal Matt). V pětce je po McClaneově boku jeho syn a uspořádání má nejblíž k první části, ve které se taktéž střídala ohniska zájmu a název byl víceznačný: "Die Hard" mohlo odkazovat jak k Johnovi, tak "nezničitelnému" Karlovi, "Good Day to Die Hard" může ironizovat jak přístup Johna a Jacka, tak reflektovat zacházení s hned několika záporáky. Výsledkem výše zmíněného (náhody, body zvratu rekontextualizující již viděné, změna organizace podle proměňujícího se počtu protagonistů i ohnisek zájmu) je nebývalá narativní nesoudržnost._____ "Nespojitost" lze spatřovat i na rovině stylu, protože mnohdy je obtížné určit kontinuitu mezi jednotlivými záběry. U paralelních montáží (úvodní, zlomek z automobilové honičky) není lehké pochopit souslednost mezi odlišnými místy, protože chybí ustavující záběry a matení posiluje kompoziční návaznost či dialogové háčky. A(tra)kční scény jsou zase velmi rychle stříhány a jen výjimečně se dá zorientovat díky liniím pohledu či občas užitým velkým celkům, protože většinou dominují detailní záběry umožňující opájet se zesílenými zvukovými efekty. Médium tak primárně prezentuje své technické vlastnosti, jde o "spectale" na místo "story", resp. osobní linie se synem zde je jako zástěrka pro prezentaci výbuchů, nárazů a střílení a pádů z různých úhlů. (Podobný přístup je typický pro čtvrtou část, třetí téměř eliminovala potřebu znovu-vytvořit pár s bývalou ženou - a první dvě jsou svým re-marriage "konceptem" konvenční.)_____ Sjednocujícím principem SMRTONOSNÉ PASTI: OPĚT V AKCI, díky kterému je spojeno značně nesoudržné vyprávění s mnohdy nesouslednými záběry, je právě kontinuita série. Návaznost není dána pouze objevováním se stejných postav (McClane, jeho dcera) či sebereflexivním odkazování se (např. sinatrovská pasáž v taxíku, záporák chroustající mrkvičku jako z animované grotesky), ale i zapojováním konkrétních postupů. O naraci už byla řeč, v případě stylu jde o hudbu zesilující "smrtonosné" motivy (Kamenův ústřední, remixovaná Óda na radost, mcclaneovský rock), zpomalování záběrů, i přes rozšíření herního pole omezování se na uzavřené budovy, již zmiňované paralelní montáže atd. Paradoxní je, že kritika, která se na Moorův/Woodsův počin zatím snáší, vychází ze zavádějící představy toho, co dělá "Smrtonosnou past Smrtonosnou pastí". McClane byl realistickou - ve smyslu zranitelnou, krvácející - postavou, ale ocital se ve značně nerealistické, nadsazené akci (skok z vybuchující budovy, odstřelované vrtulníkem, se zas tak neliší od havarování vrtulníku autem). Tu vyplňovaly místy sentimentální, místy patetické proslovy oslavující konzervativní hodnoty společnosti (vědomí globalizovaného trhu a liberalizační tendence v podobě aktivnějších ženských postav oproti mcclaneovskému protimultikulturálnímu machismu, postavenému na stereotypním vylíčení cizí kultury a waynovské/gableovské opozici my - oni). Jediným proviněním se proti značce, s čímž ale začala už čtverka, je reflexe nepatřičnosti McClana ve fikci, v níž se ocitá. Zatímco SMRTONOSNÁ PAST 4.0 ale stavěla na kontrastu analogového policisty v digitálním světě, OPĚT V AKCI představuje přehlídku známých věcí, ale v jiném prostředí, kvůli čemuž je někdy manýristická, jindy tupě pozérská. (70%) () (méně) (více)

Reklama

Krouťák 

všechny recenze uživatele

Dokonce ani Bruce nemládne a díky nedotaženému scénáři si toho divák až nebezpečně často všímá. Vtipné hlášky až na vyjímky nevyzní vtipně a v tomto případě nemůže být řeč ani o úctyhodném záporákovi. Pro fanoušky Johna povinnost, nicméně bez debat nejslabší článek série - 55%. PS: Moore tímto zazdil už druhý kult v řadě (prvním jest Max Payne) - mějte příště ve výběru režiséra soudnost, prosím.. ()

Spooner 

všechny recenze uživatele

Tak tohle je pro fanoušky Johna McClanea těžká rána. Co ale čekat od filmu, jehož scénář spíchnul Skip Woods pravděpodobně někde na hajzlu a režisér neumí místy sestříhat scénu tak, aby vůbec dávala smysl. Zde totiž nedává smysl skoro nic a občas mi z té tuposti a blbosti tvůrců bylo opravdu smutno. Akce sice nedělá Mooreovi zas tak velké problémy, ale ze židle také dvakrát nezvedne. Hlášky nulové, záporáci ucházející a vztah mezi otcem a synem jakoby ani nebyl. Bruce se sice zase snaží zachránit, co se dá a McClanea má stále v krvi, ale na tenhle průser zkrátka sám nestačí. Skipa Woodse už bych prosil nikdy nepouštět před počítač či jakýkoliv papír, radši ani ten toaletní. ()

Spiker01 

všechny recenze uživatele

S každým dílem jde hodnocení dolů a výjimkou není ani druhý díl druhé trilogie, který je podle mě opravdu nejhorší. Takže mi vůbec nevadilo, že to má jen hodinu a půl místo klasických dvou hodin. Čtyřka měla svoje kouzlo a prostě dokázala pobavit, u pětky už je to horší. Nevím jestli to je amatérskou dvojící Woods, Moore nebo tím, že se děj přesunul do Ruska, což mi teda vadilo hodně. Absolutně nechápu, proč se Woods rozhodl udělat z Bruce Willise chudáčka, co si nechá od svýho spratka všechno líbit, ale tato role mu absolutně nesluší. A ano, Bruce Willis je zde opravdu jen karikatura sama sebe, ale pevně doufám, že je to způsobeno pouze tim zpackaným scénářem. Ovšem doufám, že plánovaná šestka bude mnohem lepší, protože tohle je vyloženě neúcta ke skvělé sérii...50%..[31.03.2013_Cinestar_Černý most] ()

Galerie (75)

Zajímavosti (71)

  • Helikoptéra použitá ve scénách u hotelu Ukrajina je Mil Mi-24P ve verzi Hind-F, jejíž odlišností oproti klasické verzi je změna v hlavňové výzbroji - otočná střelecká věž je nahrazena přímým kanónem Gryazev-Shipunov GSh-30-2. Produkce byl daný vrtulník propůjčen od maďarské armády. (Adrai)
  • Vo viacerých scénach, odohrávajúcich sa v ruskej metropole, je možné vidieť vlajky Maďarska či Európskej únie. (MikaelSVK)
  • Když John McClane (Bruce Willis) naskakuje v Černobylu zezadu do vrtulníku Mil Mi-26, je na rámu výklopných dveří zřetelný nápis latinkou: „DANGER.“ U ruského stroje by byla použita azbuka. (Robbi)

Související novinky

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

Prequel Smrtonosné pasti je oficiálně zrušen

29.07.2021

Pět let strávil producent Lorenzo di Bonaventura přípravou šestého filmu v sérii Die Hard neboli Smrtonosná past. Snímek pojmenovaný jednoduše jako McClane byl totiž původně oznámen ještě před… (více)

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

Kteří herci ve filmech nejčastěji bourají?

22.03.2021

Server Car Scrap Comparison teď zveřejnil studii, ve které se zabýval počtem dopravních nehod ve filmech u jednotlivých herců. Asi nikoho pak nepřekvapí, že za nejnebezpečnějšího filmového řidiče byl… (více)

John McClane omládne?

John McClane omládne?

15.10.2015

Pátá Smrtonosná past moc lidí nepotěšila, ale vydělala 305 milionů dolarů, takže se pracuje na šestce. Původně se mluvilo o tom, že se v ní Bruce Willis podívá do Tokia a ve hře byl (alespoň v… (více)

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

Smrtonosná past 6 se Samuelem L. Jacksonem?

16.04.2014

Loni v březnu šlo do kin už páté dobrodružství Johna McClanea. Akčňák Smrtonosná past: Opět v akci sice příliš kladných reakcí nenasbíral, jelikož ale vydělal 300 milionů dolarů, slavná série bude… (více)

Reklama

Reklama