Reklama

Reklama

Final Cut - Dámy a pánové

(festivalový název)
  • Maďarsko Final Cut: Hölgyeim és uraim (více)
Trailer
Experimentální / Drama / Romantický / Komedie
Maďarsko, 2012, 84 min

Režie:

György Pálfi

Hrají:

Brigitte Bardot (a.z.), Alain Delon (a.z.), Bruno Ganz (a.z.), Greta Garbo (a.z.), Rita Hayworth (a.z.), András Kozák (a.z.), Tony Chiu-wai Leung (a.z.) (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Opravdový zamilovaný film vypráví příběh „opravdového" muže a „opravdové" ženy. A jaký je opravdový muž? Šarmantní jako Marcello Mastroianni v Dolce Vita, ale i svalnatý jako Brad Pitt v Klubu rváčů. Chlapecký jako Leonardo di Caprio v Titanicu... nebo spíš jako Alain Delon V Roccovi a jeho bratřích, jen trochu vyšší – spíš jako Belmondo. Ohromující jako Clark Gable, rozhodný jako Sean Connery... A jaká je opravdová žena? Určitě nevyzpytatelná a živočišná jako Lollobrigida, přitom křehká jako Audrey Hepburn. Dívčí jako Aurdey Tautou, přitom však odtažitá jako Greta Garbo. Bláznivá jako Julia Roberts, ale s úsměvem Avy Gardner. Ví, co chce, jako Sharone Stone.... Páni, co když se ti dva potkají? Film sestříhaný ze 450 děl světové kinematografie. (Současná filmová tvorba – Střední Evropa)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (154)

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Šikovně sestříhaný relaxační bonbónek, svádící k aktivní účasti v kvízu s časovm limitem... zjevně pan Pálfi viděl o několik filmů víc, a tak jsem si místo pohotových odpovědí často dosazovala pomyslné - tududum... Ani soutěživé roztěkanosti a poněkud únavnému dojezdu se nepovedlo zabránit mému rochnění se v super patetických klišé v žá(n)ru romantiky, už jen pro tu klasiku, chytlavé songy a průlety hvězd z poloviny galaxie, včetně těch vyhaslých... ()

easaque 

všechny recenze uživatele

4* filmová lahůdka, na které je vidět dlouhodobá a úctyhodná práce, za což si režisér pochvalu zaslouží. Vytvořená mozaika ze sestřihů tolik stovek filmů vypráví příběh, který není úplně hloupý a hlavně romantický tón osvěžuje občas velmi vtipnými vložkami. Rozhodně doporučuji a užijete si ho, když máte náladu na něco nenáročné, docela vkusné a oživující. To vše najdete v Posledním sestřihu. [ PŘÍBĚH: 1 /// ATMOSFÉRA: 2 /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: 3 /// NÁLADA: 1+ /// ART: 0 /// STYL: 2 /// CASTING: 2 (3*MAX) ] ()

Reklama

sedm.1 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k formě, jakou je Final Cut zpracován, jsem se této podívané opravdu dlouho vyhýbal a vlastně jsem několikrát i sám sebe přesvědčil, že mu vlastně nikdy nedám ani šanci, jelikož jsem to celé jednoduše považoval za zcela marný a nesmyslný projekt, který prostě nemám důvod vidět. Pak jsem si ale řekl, čert to vem, těch osmdesát minut mě snad nezabije a alespoň si odškrtnu políčko ,,shlédnuto´´ ve filmografii mnoha mých oblíbených herců. No a jaký je můj názor nyní po těch osmdesáti minutách strávených ve společnosti tohoto maďarského experimentu? Takový, že jsem byl na osmdesát minut přenesen do ráje. Do filmového ráje, kde mi bylo nádherně, přenádherně a ze kterého jsem nechtěl ani na vteřinu pryč. Do ráje, kde jsem si užíval každičký záběr, každičký pohled, každičkou scénu, do ráje, kde jsem se osmdesát minut jen upřímně culil jak ještě nikdy jindy, kde mi bylo neskutečně příjemně a hřejivo, kde jsem prožíval sice miniaturní, díky onomu unikátnímu zpracování ale neuvěřitelně působivé love story, které bylo nevídaně silné, emočně dokonalé, zároveň ale i díky mnoha prostřihům neskutečně zábavné a vtipné, prostě do ráje, kde mi těch výsledných osmdesát minut uběhlo jako nic a já chtěl ochutnat ještě víc, ještě mnohem víc. Sledovat Final Cut bylo zkrátka úžasných osmdesát minut filmových orgií, navíc i s bonusem nemalé české stopy, tudíž tohle je prostě povinnost vidět pro každého filmového příznivce a z mé strany byla neskutečná hloupost se této dokonalé záležitosti tak dlouho vyhýbat, jelikož já tento experiment považuji za geniální dílo! ()

griph 

všechny recenze uživatele

ᴰⁱˢ ˢʰⁱᵗ ᵐᵉʲ ᵏᵒⁿᵗᵉʲⁿ ˢᵃᵐ ᵒᶠ ᵈⁱ ⁱⁿᶠᵒʳᵐᵃᵗⁱᵒⁿ ʲᵘ ʷᵒⁿ'ᵗ ᵗᵘ ⁿᵒᵘ ᴶᵘ ʰᵉᵛ ᵇⁱⁿ ʷᵒʳⁿᵈ  Zajímavý nápad? Nostalgie? Jep, je to zajímavý, dalo to práci, aale.. zkrátka něco tomu chybí, a to život! Na nějaké dvacatý minutě, už mě z těch střihů a postav začíná bolet hlava.. Na konec bych chtěl evryvan, kteří byli v tomto fajnl katu a už nejsou mezi námi, popřát rest in píz, za to že věnovali svůj život filmu. :) ()

Lyžař 

všechny recenze uživatele

Tak jsem to zkusil. No a me to netrefilo. Dokazu pochopit, proc tolik lidi tohle dilo hodnoti tak vysoko. Ja to mam ale jinak. “Pojdme kouknout na novy natoceny film”, rikame. No, tenhle neni natoceny. Jen sestrihana prace jinych. A zadruhe? Po 10 minutach jsem zjistil, ze ja nechci film pouze jako pribeh. Ja potrebuju postavy, do kterych se mohu vcitit. U kterych si reknu: “Jo, tohle je on, takovy chci byt taky.” Tady tohle neni. A byt nemuze. Kazdou vterinu se ukazuje nekdo jiny. Bez moznosti se divacky usadit. Jednu hvezdu davam pouze za ty hodiny hledani stripku ve filmech a skladani. Jinak nic. Tzv: klasickou filmarinu tady nehledej! ()

Galerie (7)

Zajímavosti (7)

  • Na filmovom festivale v Cannes 2012 bol film uvedený v sekcii Cannes Classics. Keďže nezískal oprávnenia od všetkých držiteľov práv na spomínané filmy a hudbu, v tom čase ho bolo možné premietať len na niekoľkých filmových festivaloch a v špeciálnych kategóriách. (Arsenal83)
  • Film vznikl, aniž by autoři řešili autorská práva. Filmy, z nichž čerpali, stáhli díky torrentu. Na poslední veřejné projekci v Budapešti Pálfi před publikem prohlásil: "Z torrentu jsme vzešli, na torrent se vracíme". Nevyřešený copyright zabraňoval tomu, aby film vidělo platící publikum, takže je jeho oficiální distribuce omezená na "potřeby výuky" na dvou maďarských filmových univerzitách a na DVD (stáhnutelné v HD verzi), které je součástí "učebnice o filmu Final Cut". Po projekci v Cannes v roce 2012 si film vzal pod křídla Wild Bunch, aby vyřešil právní problémy s použitím cizích záběrů, do roku 2014 se však situace kolem autorských práv nezměnila. (Ydiot)
  • Film vznikal tři roky z peněz, které měl György Pálfi z grantu určené na filmovou postprodukci. Šlo o znouzectnost v době, kdy vznikal a měnil se systém financování maďarské kinematografie a autoři neměli peníze na to, aby natáčeli filmy. Pálfi se tedy rozhodl vytvořit film z peněz, které měl určené pro postprodukci - tedy bez natáčení, jen postprodukcí cizího materiálu. (Ydiot)

Reklama

Reklama