Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Z dílny produkčních společností Artactive production a Blackout production přichází dokument, který vás jako pomyslný DeLorean vezme zpět do časů, kdy našim videím vládly rychlodabingy, filmy se nakupovaly na černých burzách a hromadně se pořádaly domácí videoprojekce. Pojďte se podívat, jak na svoji dobu vzpomínají tehdejší piráti, dabéři, distributoři a vůbec všichni ti, díky kterým jsme měli čím naše videa krmit. (Artactive Production / Blackout Production)

(více)

Videa (7)

Trailer 6

Recenze (220)

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Tys ještě nevynesl ten koš?“ - „Počkej prosím tě, já to dodělám.“ - „Zase to budu muset udělat já.“ - „Prosím tě běž a nekaž mi to!“ - „Aby ses z toho neposral!“ Jenže ani podrážděná manželka nemohla nadšence rychlodabingu odradit od skutečně důležitého poslání aneb všechna práva ke kopírování jsou povolená…Edukační i zábavné. Jakože poslouchat osobité příspěvky rychlodabérů mě bavilo. Někdy byly ty jejich snahy opravdu hrozné (jak obsahově, tak intonačně či vůbec emočně), jiné z toho vycházely překvapivě docela dobře (pochopitelně, že laťka nebyla příliš vysoko…vlastně byla hodně nízko, ehm). Rychlodabing přes telefonní sluchátko, zuřivé vyzvánění nedočkavých fandů, Neffův pes dabující mlčícího vlkodlaka či Arnoldovo „f*** you“ pokaždé jinak, to je výčet alespoň pár momentek, které mě skutečně rozesmály. To nadšení, vymýšlení, fantazie, improvizace bez hranic a strašné podmínky („na koleni“) zaujmou, ale nostalgii vzbouzí asi už jen v jednotlivcích (ačkoliv Hejma to shrnul hezky). Za mě solidní 4*. ()

sheen 

všechny recenze uživatele

Tato doba mě lízla jen mířně, pamatuji si jen jeden film Ponorku od W. Petersena, otec měl vypůjčené video a u nás v obýváku parta nadšenců :) Mě chytla až ta vlna kvalitních dabingů kdy jsem mohl vidět T2, Ramba, Přepadení v paficiku a další pecky. Je to určitě dobře zpracovaný dokument, hlavně teda pro filmové nadšence a těžká nostalgie, mladší ročníky to nemůžou pobrat. Sám jsem přispěl na Startovači, bohužel tam můj nick není uveden v titulcích, neuvedl jsem informace pro doručení odměny :( ()

Reklama

Vančura 

všechny recenze uživatele

Toto mě minulo podobným způsobem, jako třeba před časem dokument Fenomén VHS. Marná sláva, ale tu éru jsem nezažil, dnešníma očima mi přijde dost příšerná, a celkově je pro mě těžko hledat si cestu k něčemu, co je zde podáno pro mě tak nezáživnou formou, že jsem u toho skoro usnul. V pár momentech jsem se pobaveně uchechtnul, ale to nadšení pro VHS a rychlodabing se na mě stejně nepřeneslo - dost možná kvůli tomu, že dabing prostě odjakživa z hloubi duše nesnáším. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

V dobách, kdy začínaly uhelnatět plavuně, kdy si jeden mohl být stoprocentně jistý svým pohlavím, kdy negři byli ještě na řetězu, kdy mezilidský kontakt probíhal výhradně v reálné realitě a striktně přes analogové konektory, kdy se Aston teprve dostával k jádru pudla a kdy nás tu všechny manipuloval pouze jediný rudý korporát, se zrodila ďábelská magnetická páska, umožňující letmo nahlédnout do dekadentního bahna prohnilé imperialistické kultury. Náhle jitra přestala být až tak tichá, TASS ztrácel plnou moc cokoliv prohlašovat, z Elektronka se přes noc stal slizký buzerant a po zrnících Rubínech v leskymem potažených maloměstských socialistických obývácích se v dýmu deseti až třiceti najednou zapálených klejek začaly prohánět ikony kapitalistického úpadku jako Onan, Rambo, Rocky, Dux a Niňja, narušenci všeho druhu typu Krúgr, Forhís nebo Majer či pestrá plejáda rozličných nežádoucích copů, například Robo, Psycho, Maniac, Beverly hills, The, Karate atp. Ovšem mělo to jeden podstatný háček. Kromě základních zdvořilostních frází jako ¨"fick mich", "ich komme" nebo "spritz in mich rein" rozuměla většina zdejších násilně porušťovaných lingvistů leda tak velký zevní genitál a byly to pro ně akorát pohyblivé obrázky. A tak se náhle vyrojila partička nadaných simultánních překladatelů (Ondřejové, baba Hábová) či tragických simultánních prznitelů (většina ostatních), aby zprostředkovala všem těm lačným socialistickým divákům alespoň trochu toho porozumění v podobě mnohdy bizarního a intonačně retardovaného tlumočení do mikrofonu, narychlo spájeného nad sporákem z růžice konve a zvonkáče. No, co si budem. Žádný disent to rozhodně nebyl, naopak, byl to angažovaný třídní boj proti vran, supů hejnům kroužícím, odporné vykořisťovatelské nadhodnotě mrzkých kapitalistických distributorů pokleslé degenerativní zábavy a prachsprostý veksl, při kterém se frajeři slušně pakovali. Ovšem zasloužili si každou korunu! Ty jedinečné a neopakovatelné zážitky ze zpitých videokvartýrů a prvních blízkých setkání se Slájem nebo Árnym, které kokotavě parodoval ňáké huhňavé Brňák či karviňski gřus, už osmdesátkové (či dříve potracené) generaci prostě nikdo nikdy nevezme. My, bi až trilinguální a jinak jazykově čiperní seveřané, jsme navíc tenkrát měli oproti ostatnímu póvlu obrovskou konkurenční výhodu. Stačilo natočit anténu na Opole, Telewizja polska se nesrala nikdy a legendarne Kina nocne nám polovinu těch slavných filmow fabularnych už tehdy vzduchem smerfowala s dokonale profesionálním čteným dabingem Lucjana Szołajskiego czy Tomasza Knapika. A to byla kurwa inna kawa, jak ve qalitě, tak v překladu. Ale i tak je třeba takový Rambo v polštině pořád velmi obskurním a až kultovním zážitkem! Obywatel Bulawa nám z velmi nadějného tvůrce amatérského porna vyrostl v naprosto profesionálního a nápaditého dokundmentaristu a splácal téměř dojivý spektákl, který nejednoho obstarožního otyloně či právě přecházející samici donutí zamáčknout slzu nostalgie a později potracené degeneraci snad odhalí i kus téměř zapomenuté historie, kdy nás ještě neprogramovaly Tytrubka a Netflusy, ale stará dobrá analogová Studená válka. () (méně) (více)

DJ_bart 

všechny recenze uživatele

"Já bych tě zmrdal!" ______ 'Králové videa' splňují takový ten specifický kolorit fascinující dokumentární sondy do jedné bizarní subkultury, tentokráte do komunity českého amatérského rychlodabingu - mezi něž patří takový osobnosti jako Franta Fuka, Ondřej Neff, Zdeněk Troška anebo takovej kretén jako trikolórista Ondřej Hejma - a celkově jde o nostalgický vhled do časů, kdy vypalování VHSek a pirátění filmů za éry socialismu byl ikonický punc své doby, ne-li rovnou národním sportem. Přesně sem navíc sahají kořeny Pirátského manifestu 🏴🖤 ()

Galerie (101)

Zajímavosti (10)

  • Tvorcovia tri roky pátrali po rýchlodabéroch a desať z nich súhlasilo s účinkovaním vo filme. Traja odmietli, väčšinou pre obavy z represálií, pretože okrem rýchlodabingu robili aj distribúciu pirátskych videokaziet a zarobili na tom slušný balík peňazí. (krasomama)
  • Dramaturg Petr Svoboda prezradil, že v zbierke má viac ako dvetisíc rýchlodabingových videokaziet. Do filmu z nich vybrali asi 150 ukážok a len ich digitalizácia trvala 40 hodín čistého času. (krasomama)
  • Některé scény se natáčely v Muzeu filmových legend, které je v České republice již na 3 místech, a to konkrétně v Poděbradech, v Praze a v Kroměříži. Dohromady nabízí sbírku téměř 2 000 detailně propracovaných exponátů. (rublik05)

Související novinky

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

31.12.2020

Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD… (více)

Reklama

Reklama