Reklama

Reklama

Industrial Symphony No. 1: The Dream of the Broken Hearted

(TV film)
Drama / Hudební / Experimentální
USA, 1990, 50 min

Obsahy(1)

Poté, co ženu opustí milý, její ztýranou myslí letí sen všech zlomených srdcí... Psychedelickým muzikálem nás provází zádumčivé tóny Angela Badalamentiho, subtilní texty Davida Lynche a magicky něžný hlas Julee Cruise. (Morien)

Recenze (29)

Silas 

všechny recenze uživatele

Když posloucháte muziku, dostanete se v ideálním případě do stavu absolutní volnosti, oproštěnosti od těla a vybavují se vám různé obrazy a (vý)jevy. Badalamentiho hudba k tomu přímo vybízí. Tentokrát představy "vyrobil" David Lynch za vás; nastolil atmosféru starých amerických klubů 50. let, kde se po podlaze klouže kouř a opodál stojí rozbité auto. Hlavní zpěvačka s božským hlasem Julee Cruise se převážně vznáší vzduchem a zpívá. Není nutné ji sledovat, stačí se naladit na správnou vlnu a nechat se unášet. Vizualizace skladeb se ovšem moc nemění, a tak oceníte drobné nápady jako krátkou detektivku a řezání dřeva (narážka na Twin Peaks), tancující dívky a nakonec snad, že to má jen těch 50 minut. ()

pan Hnědý 

všechny recenze uživatele

Skladby Davida Lynche mají neuvěřitelný rozsah, skrývá spoustu tajemství, jedinečnou rozmanitost. Často večer si ve tmě lehnu pustím skladby Davida zavřu oči a ponořím se do jiného světa - neuvěřitelný zážitek. Miluju nový album The Big Dream a má nejoblíbenější skladba je Wishing Well, jeho melodie mě nadnáší a hlas proniká do duše. ()

Reklama

kaylin 

všechny recenze uživatele

David Lynch spolu s Angelem Badalamentim předvádějí něco, co se skutečně dá nazvat jedině jako zážitkové představení. Je to dlouhý hudební klih, který je doplnění o hrané/performance sekvence. Hudebně krásné a pojmenování "Industrial Symphony" tomu dokonale sedí. Místy skutečně symfonie, jindy téměř až kakofonie. Julee Cruise má nádherný hlas a tady naštěstí dostala opravdu hodně prostoru. Krásný zážitek. Naživo musel vyznít ještě lépe. ()

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Počin, který příjemně drnká na melancho-receptory zejména díky dobré synergii fluidní hudby a obrazu. Prvky upomínající na Wild at Heart, Twin Peaks, ale i budoucích drobnosti Mulholland Drivu a Lost Highway, dotahují a upevňují všechny vztahy v Lynchových filmech do stejného konce. Nicméně i prostřednictvím písní mohl být přenášený materiál prokreslenější, aby byl více samostatný. Jediné co zbývá za povšimnutí je změna perspektivy pěveckého obsahu z "jí" na "jeho" po trpaslíkově zopakování úvodní scény in-situ. 70%. ()

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Badalamentiho hudba sa mi doslova dostala pod kožu. To čo tu vytvoril jednoducho nemá obdobu. Je to pomalé, snové, stiesnené a to všetko pod taktovkou velikána Lyncha, ktorý si zložil texty k piesňam sám. A v podaní Julee Cruise, ktorá pôsobí ako zhmotnený sen, majú všetky tieto zložky doslova potrebu pohrávať sa z amtosférou a divákom. Scéna z pílou a jeleňom, nehovoriac o batoľatách vysiacich na drátoch, patria k tomu najdokonalejšiemu z Lynchovej tvorby. Lynch ako ho zbožňujem a milujem. plný počet. bezchybné dielko ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • "Zahrajte prostě velké kusy umělé hmoty," popisoval Lynch svou vizi saxofonistovi ve skladbě "Rockin' Back Inside My Heart". Badalamenti uvedl: "Neuvěřitelné na tom bylo to, že ten saxofonista okamžitě věděl, co tím David myslí!"
    (Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)
  • Když hledal Angelo Badalamenti zpěvačku pro soundtrack Modrého sametu, pomáhala mu s výběrem Julee Cruise. Nejprve chtěl někoho rockového, potom soulového. Obě mu Julee Cruise sehnala, ale pořád to nebylo ono. Potom jí volal a říkal: "Julee, potřebuju soprán. Musí znít jako andělský chór, v dlouhých frázích, úplně bez příkras." Byl večer a mělo se natáčet už druhý den dopoledne: "Dobře, ale já už o nikom nevím. Udělám to prostě já." Tak začala jejich spolupráce, která vyústila až k Industrial Symphony No. 1. (Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)

Reklama

Reklama