Režie:
Bradley CooperKamera:
Matthew LibatiqueHrají:
Bradley Cooper, Carey Mulligan, Matt Bomer, Maya Hawke, Sarah Silverman, Vincenzo Amato, Michael Urie, Sam Nivola, Brian Klugman, Miriam Shor, Alexa Swinton (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Strhující milostný příběh, který zachycuje celoživotní přátelství dirigenta a skladatele Leonarda Bernsteina s Felicií Montealegre Cohn Bernsteinovou. (Netflix)
Videa (3)
Recenze (119)
Nejfilmovější film, který drží nad vodou Cooperova bravurní režie. Těžko se mi věří, že tohle je jeho teprve druhý režijní počin – Bradley má rozhodně neskutečný talent. Na druhé straně jsem měl při sledování pocit, že se snaží až moc a hodně těžko jsem hledal cestu k hlavním hrdinům. Vůbec tenhle snobský intelektuální život je mi nadmíru odporný, takže není divu, že jsem sledování protrpěl. Mnohem víc bych uvítal, kdybychom sledovali jen krátké období Bernsteinova života. Tohle bylo jako sledovat desetihodinovou minisérii. Nemůžu se zbavit dojmu, že Netflix na tohle kývnul jen proto, aby měl šanci zabojovat o Oscary. Protože takový film rozhodně nebude trhat rekordy sledovanosti. ()
Tady asi můžeme chválit Bradleyho Coopera a Carey Mulligan za jejich výkony a nutno dodat, že to bude zasloužené. Problém tohohle filmu pro mě bylo to, že jsem se u něj nudil a když věřím, že skutečný příběh Bernsteina byl zajímavý, tak tady mě vůbec nebavil a neměl jsem potřebu se o něj více zajímat. ()
Bradley Cooper kříčí, že chce Oscara a dělá pro to naprosto všechno. Už od první minuty je jasné, proč tahle exhibice vznikla a s tímhle já mám primárně ten největší problém. Je vidět, že se Bradley Cooper opravdu snažil. Herecky, režijně i technicky je všechno na správném místě. Prostě první liga, ale ta pachuť na jazyku zůstává až do konce. Já těmhle prvoplánově akademickým věcem prostě nemůžu s klidem tleskat. ()
Takovou míru očekávání nemohl ustát nikdo. Když se režijním debutem zařadíte mezi oscarová želízka a tvůrčí jistoty a hned jako další kousek si vyberete srdci nejbližší látku, která vás provází už od dětství, jedná se o překážku tak vysokou, že se o ni zákonitě musíte přerazit. A to se Bradleymu Cooperovi - nestalo. Maestro je esteticky vybroušený, přesně obsazený a herecky bez přehánění dokonalý (Bernsteinova gesta a zpocený zápal mě rozechvívaly opakovaně). Hudebně jde sice o malou domů, kdy zní jen tóny z tvorby hlavní postavy, ale proč ne. Ta hranice mezi touhou říct všechno s až dokumentárním detailem a dvouhodinovou přednáškou zavilého fanouška je přece někdy tenká a tady navíc nikdy překročena nebyla. A že je scénář tak nějak povědomý? Koneckonců je to životopis. Se vzlety, s pády, s životními úspěchy i se zklamáními, co jen tak nepřebolí. Protože život, ať vztahový nebo profesní, někdy připomíná jednoduché melodrama až příliš přesně. ()
Film, ve kterém je mnoho dobrého (například herecké výkony, kamera, hudba...), ale je nepříjemně schizofrenní. Některé scény jako kdyby byly určeny divákům, kteří Bernsteina nikdy neviděli / neslyšeli, zatímco k pochopení jiných je nezbytná detailní znalost jeho díla a lidí z jeho okolí. O Bernsteinově životě jsem nevěděl téměř nic, ale z celého filmu jsem si odnesl především informace "Byl bisexuál a manželka měla zdravotní problémy", což je na 130 minut trochu málo. ()
Galerie (214)
Zajímavosti (15)
- Carey Mulligan vypadla kvôli tomuto filmu zo svojho ďalšieho projektu Nehty (2023). (Arsenal83)
- V jedné z posledních scén filmu je možné z rádia v autě slyšet píseň „It's The End of The World as We Know It (And I Feel Fine)“ od americké rockové skupiny R.E.M. V textu této písně je mimo jiné zmíněn právě Leonard Bernstein (Bradley Cooper). Zmíněné auto má poznávací značku „MAESTRO“. (HydraCZ)
- Skladby sú prehrané britským orchestrom London Symphony Orchestra s niekoľkými zborovými vystúpeniami zboru London Symphony Chorus. (Arsenal83)
Reklama