Reklama

Reklama

Princezna D.

  • Česko Spencer (více)
Trailer 1

Během vánočních svátků s královskou rodinou na panství Sandringham v anglickém Norfolku se Diana Spencer (Kristen Stewart), potýkající se s duševními problémy, rozhodne ukončit své deset let trvající a dávno vychladlé manželství s princem Charlesem. Ačkoli se množí zvěsti o aférách a rozvodu, na Vánoce se musí o všem mlčet a předstírat pokoj v rodině. Je tu jídlo a pití, střelba a lov. Diana tu hru zná. Ale letos to bude úplně jinak. Film Spencer vypráví o tom, co se mohlo odehrát během těch pár osudných dní. (Forum Film CZ)

(více)

Videa (16)

Trailer 1

Recenze (143)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Hrbatá Kristen Stewart hraje labilní, přehlíženou hysterku, vnitřně se užírající i navenek a jak víme my, co její anabázi pamatujeme, i rádu se mstící, která si ukousla většího sousta a tvrdě momentálně nestíhala, zato se v klidu, co by milující, zodpovědná máma se šťastným elánem vyválela, ve jménu své opuštěnosti, s kdejakým podrž tažkou, od řidiče, přes bodyguardy, psychoana(na)litiky a pucovníky svícnů, kteří do toho zvesela šli, zatím co ona jen hledala lásku, což se do opěvného snímku, který má rozcítit především milovníky nešťastné princezny lidských srdcí, nějak nevešlo, ale ze všeobecných ohlasů víme, že by taková fešanda zajisté potěšila mnoho tchyní, ale hrbatá fakt hraje a hraje ji dobře, čili je malá pochvala, velikosti atopického ekzému ve tvářích, namístě. Dále výprava je solidní, jinak depka. Kvílející housle a znázornění evidentně mizerně nastavené psychiatrické léčby, což v kombinaci s konfliktní, zamindrákovanou, úskočnou povahou, která má hluboce zakódováno být imrvere v opozici proti čemukoli, zvláště pakliže není neustále na vlně a v záři reflektorů, která se ve svých výhradních pocitech rýpe, jak špaček v hovně, na mě vychrlí cosi, čemu bych v reále určitě nebyla nablízku ráda. Správně, o Dianě si myslím svoje a veškeré nekritické písně na její počest, z nichž není zřejmé, co byla madam zač, a co se vcelku rádo nosí, házím přes palubu. Tady jsem lehce milosrdná. Víc mě ale potěšili v Koruně, kde si teda dovolili víc. Možná proto, že se nejednalo o zpracování pouhých třech svátečních dnů. On si vážně někdo myslí, že takto labilní povaha by žila šťastně až do smrti, kdyby se jí nestala nehoda? To si nemyslím. Na štěstí se totiž musí pracovat, to většinou nepřijde jen tak samo. Každopádně škoda života, však s idylickými představami bych byla opatrná. Té by ke štěstí nestačil ani poslušný, pozorný a odevzdaný mopslík, ani tučné konto. Takže na Charlese a za Charlese! Ten fakt šlápl do smradlavého a nekonečně lepivého, borok... Pěkná kamera. ()

Anet21 

všechny recenze uživatele

Komentárik bude dlhý (ešte dlhší, ako je u mňa zvykom), sorry jako... :D Sklamanie...Nablýskaná forma nad obsah, ktorá síce kinematograficky ponúkne v jednej chvíli krásne nasvietené intímne close up zábery rozhovoru dvoch postáv a v druhej široké pompézne zábery prírody a reliéfu krajiny, to všetko vo veľmi peknom ,,retro" deväťdesiatkovom filtri kamery, no zároveň režisér svoj mokrý sen o artovosti (ktorá vo finále je len pseudoartovosťou) pretavil do k ničomu nevedúcich dlhých záberov a scén prípravy jedla, prípravy oblečenia vybraného na večeru, rozhovorov kuchárov o príprave jedla na večeru, záberov chodenia postavy bezcieľne hore-dole po dome a podobne, pričom si neprimýšľajme žiadne parafrázy, že toto celé má v obrazoch znázorniť Dianinu rozpoltenosť, mentálny diskomfort a stres, proste nie, je to len a len vata, čistá vata na vyplnenie filmu, ktorý má z nepochopiteľných dôvodov skoro 2 hodiny. ⚪Ono už to, že celý film sa má odohrávať len počas 3 dní Vianoc je vcelku nešťastný výber, keďže jednak (kvôli artovosti) postavy spolu skoro vôbec nerozprávajú a dialógov je vo filme naozaj málo, čiže ani my ako divák potom nepoznáme charaktery postáv (na nejaké informácie o vzťahu Diany a Charlesa môžete tiež zabudnúť) a jednak sa v celom filme nič neudeje, pričom autor vsádza iba na to, že príbeh Diany je celosvetovo spopularizovaný a každý ho pozná, čiže lenivo nič nevysvetľuje, lebo ,,veď oni vedia."⚪ A ono by to samé o sebe bolo fajn, veď napríklad úvodná scéna, v ktorej osamotená Diana vojde do obyčajnej kantýny/reštiky a pýta sa na cestu, akoby bola medzi svojimi je veľmi pekným symbolom bezprostrednej ženy, ktorá ani nevníma svoje vysoké postavenie, rovnako aj scéna zvracania a nasledný záber na umývajúci si ukazovák a prostredník a utieranie si kvapky zvratkov zo saka, či scéna pri večeri, kedy roztrhne perlový náhrdelník a následne polievku zje aj s perlami je tiež krásnym obrazom, ktorý netreba nijako podrobne vysvetľovať - je obrazom ženy, s pocitom ,,spútania" v konvenciách a nárokoch na ňu, ktoré ona dokáže iba ,,ťažko prekusnúť a stráviť."⚪ Problémom však je, že táto veľmi potenciálna expozícia sa prehupne do nudnej, očakávanej a neinovatívnej žbrndy, kedy už Diana len väčšinu času pozerá do diaľky, blúdi po záhrade, blúdi po dome, prejedá sa, zvracia, prejedá sa, zvracia, chystá sa na večeru a sem tam prehodí nejaký ,,veľmi hlboký" rozhovor so správcom panstva, pričom kráľovská rodina je len tichým pozorovateľom. Stráca sa inovatívnosť a nápady, ako inak, metaforicky ukázať určité skutočnosti, ktoré zainteresovaný pozná a tomu druhému sa zas budú zdať len repetetívne (ja sama mám pocit, že film bol len o vracaní do záchoda).⚪ Film tak nudí na niekoľkých úrovniach, hrá sa, že vytvára nuansy na život so psychickou chorobou, pri úplne z prsta vycucanom symbolizme s Boleynovou si scenárista asi kvalitne uletel a dokončil to lacným citovým vydieraním diváka niekoľko minútovou patetickou záverečnou kompiláciou Dianinho spomínania na svoje krásne detstvo. Ach.⚪ K. Stewart ako Diana predvádza asi svoj najlepší výkon zatiaľ, i keď, úprimne, až toľko sa nepodobá, čo v podstate nevadí, no ja si rýpnem, keďže ju všade len chvália - osobne z jej výkonu som mala neustále pocit, že niekoho imituje, že stále rozmýšľa, aby pozerala očami zvláštne bokom a mala ten správny výraz úst, keď rozpráva a aby z toho nevypadla do ,,svojho hrania," skrátka to nebolo ani z polovice tak prirodzené, ako napr. Oldman ako Churchill (čiže tie reči, čo sa ťahajú zo západu, že to je na Oscara sú celkom mimo). ⚪Je to zas elaborát, ale nejde mi nespomenúť ešte dve veci - je neskutočne divné, že už 30 rokov sa tu neustále prepiera tá istá verzia udalostí z jednej perspektívy, pričom ako diváci sme nikdy nevideli aj tú druhú stranu, jej argumenty, jej pohľad na vec - čo nemá nijako dehonestovať Dianu ako obeť, ale jej perspektíva je tiež subjektívna a nevieme, čo sa naozaj na 100% dialo, čo ma vedie k bodu dva, ktorým je to, že je fascinujúce ako sa 99% populácie, scenáristov, režisérov, novinárov snaží skoro až glorifikovať Dianu ako nejakú askétku a sväticu bez zlých vlastností, cnostnú ženu svojho slova, ktorá by nikdy nebola ako Charles a podobné nezmysly. Je to k smiechu, veď si stačí dohľadať na googli napríklad výpovede slúžok o samotnej Diane atď.⚪ Ps. Na amerických internetoch som v jednej recenzii videla veľmi pekný výrok, ktorý si dovolím použiť. ,,Trailer je lepší ako celý film." S tým sa môžem len stotožniť. Po celom filme vo mne nezostala žiadna skutočná emócia, pritom pri 3-minútovom dobre zostrihanom a ozvučenom traileri som mala v septembri slušné imomriavky. Či ono ten Larraín nemal náhodou natočiť len videoklip alebo minifilm na YouTube? :D () (méně) (více)

Reklama

ScarPoul 

všechny recenze uživatele

Larraín je bytostne nepríjemný. Samozrejme účelovo. On a Knight namixovaly pomerne psychotický, klaustrofobický a vizuálne chladný film, ktorý rozpráva o emóciách pomerne presne, násilne a despoticky. Tým príbeh stavia do roviny, ktorá nemôže byť stráviteľný pre každého, ale o to viac vynikne umelecký zámer. Stewart je skvelou castingovou voľbou. Rovnako ako bola Portmanová v Jackie. Celý film je vlastne one woman show. So všetkými zletmi a pádmi, ktoré emocionálne rozpoloženie v tejto konkrétnej situácií prináša. Príbeh nevysvetľuje okolnosti. Zobrazuje len vnútorný boj postavy a zúfalstvo s tým spojené. Pod pozlátkom je najväčšia špina. Ale aj tú len tušíme. Naplno ukázaná nie je. V tejto polohe môže prísť Diana kdekomu nesympatická, ale to je v poriadku. Tak to totiž má byť. Vďaka tomu sa tu objavuje aj priestor na diskurz. A ten kto čítal Ibsenov Domov bábok, vie presne čo sa týmto príbehom tvorcovia snažili povedať. ()

ecceHOMMO 

všechny recenze uživatele

Tak rozporuplne som sa po dopozeraní filmu už dlho necítil. Na jednej strane úžasný herecký výkon Kristen (asi najlepší, čo som videl). Ale všetko ostatné mimo Diany bolo mdlé, nezaujímavé, nulové a neskutočne nudiace. Až sa mi natíska otázka, či to neni aj Larraínova opakujúca sa životopisná chyba z Jackie. A Diana ako neurotický blázon? Filmovo fascinujúce, ale trošku dehonestujúce a nedôstojné pre princeznú Dianu, princeznú z Walesu, kráľovnú sŕdc. Nech už je pravda akákoľvek, nech sa onehdy udialo čokoľvek... ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

kdyby mi dopředu došlo,že Spencer má na svědomí stejný člověk jako Jackie,asi bych byl ostražitější,ale bohužel mi to nedošlo a Spencer mě tak dost překvapila a ne v tom pozitivním duchu.Oba filmy mají dost společného a není to jen silná ženská postava ve jejich středu a velmi dobrý výkon hlavní představitelky,ale taky nezvyklé uchopení příběhu,které se zaměřuje jen na určitou část jejich života.V tomhle případě je to jeden vánoční víkend,který Diana - toho času už v nefunkčním vztahu s Charlesem - musí strávit s královskou rodinou na jednom panství.To by teoreticky mohlo být zajímavé (už jsme to koneckonců viděli v The Crown),ale není a místo toho tu máme skoro dvě hodiny depresivní a polohysterické Diany.Všechno to pak rámuje naprosto příšerná a rušivá hudba,ze které mě tak maximálně bolela hlava.Za mě tedy zklamání,které nedozraje ani při druhé projekci protože na ní nikdy nedojde...20% ()

Galerie (30)

Zajímavosti (7)

  • Bývalý bodyguard princezny Diany Ken Wharfe o výkonu Kristen Stewart řekl: „Ze všech lidí, kteří hráli Dianu za posledních 10 let, je jí nejblíže. Ona dokázala zdokonalit její manýry.“ (veronikajel)

Související novinky

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

Tvůrce Gangů z Birminghamu dělá seriál o Ferrari

15.07.2022

Tvůrce Gangů z Birminghamu a rovněž scenárista filmů jako Východní přísliby, Noční jízda nebo Spencer Steven Knight našel svůj příští námět. Britský veterán oznámil, že chystá novou sérii o životě… (více)

Reklama

Reklama