• Drama
  • Komedie
  • Thriller

Recenze (4 269)

plakát

Mind Body Spirit (2023)

Found Footage verze Hereditary? Nope. Další letošní zklamání a nevyužitý potenciál.Příběh se zaměřuje na mladou influencerku, která se snaží neúspěšně prorazit skrz cvičení Yogy, ale brzy nalezne starodávnou knihu po své babičce, ve kterých jsou různé pradávné rituály, kterými začne být brzy posedlá.Potěší hezká kamera ( žádná shaky cam a rušivá kamera, je tu nadstandartně hezký obraz i pěkné kamerové záběry), proměna hlavní hrdinky, která projde výraznou transformací v průběhu filmu a jeden efektní jumpscare, ale jinak slabotka. Většinu času se film zaměřuje na to nejméně zajímavé tedy influencerství a hororová stránka je tedy hodně upozaděna, což je škoda. Celkem se mi líbily scény s halucinacemi, kde hlavní hrdinka vidí verzi sebe sama a jedna pěkně vyhrocená hádka mezi hlavní hrdinkou s Kenzí, ale to bych víc ocenil v nějakém drama než tady. Jinak se tu toho za poměrně štědrou stopáž 80 minut moc bohužel nestane. Úplná sračka to sice není, ale nemám moc důvod jít ani na průměr. 4/10.

plakát

Medvídek Pú: Krev a med II (2024)

První díl jsem díky hrozivému hodnocení skipnul, ale dvojce jsem tedy díky spokojenějším ohlasům dal šanci a rozhodně neurazilo. Je to teda strašný béčkový brak, kde děj neexistuje, postavy bez sympatie a vizuálně je to pořád oproti konkurenci neoslnivé, byť je to alespoň snesitelné, ale jestli teda něco stojí za chválu, tak masky! ( Kryštof Robin vypadá fakt parádně) a gore!  kde především v závěrečné třetině na discotéce se rozjedou takové jatka, že jsem byl velmi mile překvapen. Občas ještě diváka vyděsí hrozivým CGI ( oheň, kyselina), ale většinou jde o praktické efekty a takový uřezávání hlav pěkným ženským působilo obstojně. ( zapíchnutí ruky do chřtánu taktéž působivé) některým fatalitám se rozhodně nemůže upřít kreativita a fanouškovský zápal, takže za tohle plusy nahoru. Kdo tedy chce brakovitý slasher s Focusem na Gore, kde nic jiného bohužel nefunguje, tak uražený nebude, kdo má vyšší nároky, tak může vynechat. Škoda, že se to bere až moc vážně, kdyby film podali odlehčenou formou, přidali hlášky i nějaké ty hot slečny, které by ukázaly kozy, myslím, že výsledný dojem by byl příjemnější, protože na nic víc se tvůrci totiž nezmůžou.6/10.

plakát

Trim Season (2023)

Trim Season rozhodně měl potenciál být slušným hororem. Mohl z toho být solidní Folk Body horor evokující Suspirii, kdyby se toho ujal Aster, Eggers nebo kdokoli jiný schopnější, ale výsledný produkt je prostě neuspokojivý v mnoha směrech. Řemeslně je to sice OK, nevypadá to levně, takže to se počítá, je tu docela dost postav, takže jsem se těšil na pořádný bodycount a Gore, ale kde nic, tu nic. 50 minut se tu doslova jen ostříhává tráva na farmě a žádná z postav nedokáže ničím zaujmout. Jakmile se něco začne dít, tak pár scén sice nebylo úplně nejhorších, ale je to strašně hororově nefunkční, že i ty voodoo hrátky vyzní spíš komicky než děsivě, Došlo v závěru sice i na jeden zajímavý zvrat a takové odříznutí ruky střepem bylo docela nepříjemný a bolestivý i pro diváka, ale je to málo. Viděl jsem sice letos větší sračky, ale na průměr to stejně nevytáhnu. 4/10.

plakát

Vrah naoko (2023)

Linklater je pro mne docela neobjevený režisér, jeho tvorba mě zkrátka vždy slušně míjela, takže jsem velká očekávání neměl a taky mě to příliš neoslovilo. Akce vyloženě žádná, humor minimální spíše žádný a celé to stojí na sympatické dvojici Powell a krásná Arjona, ale ani dějově mi to nepřišlo strhující, nápadité či příliš zajímavé. Na mě až moc jednoduché  bez žádných zajímavých dějových zákrutů. Obyč průměr. Zítra zapomenu. 5/10.

plakát

Tarot (2024)

Úplně ta nejprůměrnější a nejklasičtější mainstream hororová žánrovka, co snad může být pro ty nejméně náročné diváky ( teenky). Na jednu stranu oceňuji, že se tu celý film nestraší jen jedním bubákem, ale každý jeden protagonista má svého vlastního démona a ti překvapivě mají výborné masky, takže všechny tyhle scény jsou relativně fajn. Zamrzí, že zde absentuje gore, protože kdyby to pojali jako zábavnou krvavou vyvražďovačku udělali by lépe, takhle se sází na neefektivní lekačky a né příliš efektní atmosféru. Škoda. Vizuálně je to ok, příběh je však ten nejzákladnější a k postavám si divák vztah nevytvoří žádný. Čistých 50%

plakát

Mizerové: Na život a na smrt (2024)

Kdo má tuhle sérii rád, komu se líbil třetí díl, tak by měl být spokojen i zde. Nejde sice o žádný výrazný posun v kvalitách, je to zkrátka standartně solidní akční komedie, kde funguje vzájemný hláškující vibe mezi Lawrencem a Smithem, ale především to tahá výborně odvedená akce, při které se místy zatajuje dech.Adil el Arbi a Billal Fallah mají řemeslo v malíku. Hezký Miamský vizuál, slušný záporák Eric Dane ( EUphoria!!), slušně brutální erková akce s poutavými kamerovými nájezdy, top vizuál, skvělý OST, nějaký ten zvrat a fungující hlášky. Celý film výborně šlape bez hluchých míst a je to přesně ta správná akční oddechová zábava, která v kinech chybí a na kterou můžete vzít kohokoliv.Kdo očekává od filmu promyšlený děj, tak ten zde nepochodí, ale když víte, co od filmu čekat, nemůžete být zklamáni. 8/10.

plakát

Žraloci v Paříži (2024)

Ou tak tohle se nebude řadit k letošní New French Wave a to se v Gense věřilo dost, který mohl po dlouhé době spasit eko shark horor, který už dlouhé roky nepřišel s kvalitní žánrovkou, ale místo pořádného žraločího masakru, natočil jakési aktivistické eko drama ??? !! WTF! To, že je to debilní a nic tu nedává smysl neřeším, ale že se objeví žralok pořádně až po hodině a celou dobu se tu jen kecá oaktivismu, tak to se Gens posral v kině. Hodinu se zde neděje absolutně nic, nechápu ten Focus na příběh, který tady stejně nikoho nezajímal, postavy jsou úplně o ničem, celé se to bere až moc vážně, takže je to bohužel neskutečná nuda, kterou mohlo zachránit odlehčení a gore, jenže i toho je zde pomálu. Závěrečných 20 minut mě úplně neurazilo, konečně se něco začíná dít a konečně se taky objeví žralok, který je sice digitálně zrychlený, ale je to upřímně ten nejmenší problém tady. Příště prosím další Hranici Smrti a né tyhle experimenty. Velké zklamání, ale za finále a neurážející podvodní záběry alespoň ty 2 hvězdy. 3/10.

plakát

Barvy zla: Červená (2024)

Za mne trochu zklamání, ale může za to prezetance filmu, který vábil na řádění sériového vraha, který uřezává ženám rty a čekal jsem zkrátka drsnou krimi plnou vražd na styl Hannibala a to fakt NOPE. O vraždách se zde maximálně leda tak mluví. Čekal jsem to drsné, nepříjemné, syrové a brutální a přišlo mi to hodně LIGHT i na Poláky. Závěrečný zvrat mi přišel být už docela ukradený. Moc nebavilo, nesednul mi styl jakým se film ubíral a obsahuje málo atraktivních scén. 55%

plakát

What You Wish For (2023)

Psychologický, hutný, znepokojivý konverzační Thriller, který přišel odnikud a patří k milým překvápkům podobně jak Last stop in Yuma county.O filmu se toho bohužel moc řict nedá, protože už ve 20 minutě příjde zajímavý zvrat, který se kupí dalšími zvraty a potěší, že se z toho zvrtne jeden z mých nejoblíbenějších "hororových"námětů. Menší nápovědu však dám a jde o takovou menší variaci na nedávnou pecku The Menu.FIlm těží především z tajemné a znepokojivé atmosféry, slušného scénáře a zajímavé lokace. Výborný byl chytrý detektiv! Škoda, že se to více v závěru nevyhrotí, protože se k tomu lehce vybízelo ( kdyby se to zvrtlo ve Slasher, tak bych možná uvažoval i o maximálním hodnocení). Samozřejmě, že je to také trochu socially relevant Satira.Nic nezjišťovat a neváhat, je to dobrý !!   75%

plakát

Ve jménu cti (2023)

Za zhlédnutí stojí tahle francouzská dobová historická novinka, kde muži si svou čest řeší vzájemnými duely na kordy či pistole a herecky vládne mistr šermu Roschdy Zem, který si tu zahrál velkého sympaťáka. Má to atraktivní vizuál, silná témata jako čest, hrdost a feminismus, zajímavé pravidla duelů a hezky natočené i intenzivní duely ( ten šerm je fakt parádní!) a v závěru na někoho můžou zafungovat i Emoce. Slušný film na netradiční téma, kde umíralo tisíce Francouzů v drsných duelech.. 7/10.