Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Sci-Fi
  • Animovaný
  • Drama

Recenze (581)

plakát

Star Trek: Discovery - Mirrors (2024) (epizoda) 

Kecací díl o ničem, STD bohužel nedokáže vyprodukovat zajímavé charaktery a hlavně dialogy. Moll a Lák jsou i po pěti epizodách zcela generičtí záporáci, k nimž si člověk nedokáže vypěstovat pražádný vztah a až tahle řada skončí, tak na ně 90% diváků do dvou dnů zcela zapomene. Jejich backstory je pak ta samá nuda, jako když je sledujeme v "přítomnosti". Z nějakého záhadného důvodu nám sem ještě tvůrci narvali Enterprise, asi holt nelze mít budoucnost bez této ikonické lodi, která by divákům připomněla, že se dívají na Star Trek a ne na Velmi křehké vztahy. 40%

plakát

Star Trek: Discovery - Face the Strange (2024) (epizoda) 

Další ukázka toho, že čím míň Adiry, Gray, Reno a dalších krajně nesympatických postav, které tu pouze plní kvóty, tím je show koukatelnější. Ústřední duo této epizody je Burnhamka s Raynerem a byť to není žádný zázrak, tak ale zároveň ani žádný průšvih, takový mírný nadprůměr. Velice se mi pak líbí, jak neuvěřitelně otravná a nesympatická je tady Burnhamka z první řady, až to působí jako snad nějaká sebereflexe tvůrců, i když to spíš bude jen souhra okolností a nechtěný "side effect" jejich scénáře. Co je naopak "discoverácky" tupé je pak samozřejmě vše kolem onoho "časového brouka", aneb když píšou scifi lidé, kteří nemají rádi a nerozumí scifi... I tak se ale jedná o zatím nejlepší díl páté série. 60%

plakát

Star Trek: Discovery - Jinaal (2024) (epizoda) 

Ano ano, staré "dobré" STD se nám vrátilo v plné parádě - snad 80% epizody je řešení vztahů, vrátilo se nám konečně brečánkování, také dvě nejnesympatičtější postavy celé show, tj. Tig Notaro a "they/them" člověk (nebo jaká že vlastně zájmena to vlastně používá), který fakt vůbec neumí hrát a v show je jen a pouze kvůli duhové agitce. Čtyřiceti nebo padesátiletý panic Saru se nám pak učí základy vztahů s opačným pohlavím a degradovaný bílý hetero kapitán se chová jako retard aby ho naše úžasná kudrlinka poučila jak že se ty mezilidské vztahy mají budovat. Alespoň děj na planetě při hledání druhé části klíče připomínal scifi a zachraňuje tenhle díl od odpadu/jedné hvězdy. 30%

plakát

Star Trek: Discovery - Under the Twin Moons (2024) (epizoda) 

Stejné hodnocení jako u předchozí epizody - velmi fousové 3 hvězdy. Oceňuji, že v duchu původních ST seriálů navštěvujeme (zatím) s každým dílem nové "strange new worlds", děj má hlavu a patu, pokračuje i onen hezký vizuál a dokonce mi ani nevadila emo scéna mezi Burnhamkou a Saru, narozdíl od předchozích řad totiž tato scéna měla uvěřitelné emoce vzhledem k tomu, že spolu tyto postavy byly pět sezón. Naproti tomu kvalitu epizody opět sráží tupé "cool" dialogy (a zejména pak stupidní výkřiky a rádoby vtipné sarkasmy Miky Burnham), zápletka je jak z nějakého amaterského filmu, viz básnička vytesaná do kamene. Také se nám tu opakuje již klasický nešvar moderního Treku (nejen STD) - vykrádačka čeho se dá, ostatně asi nejsem sám, kdo měl u tohoto dílu těžké flashbacky na TNG epizodu Arsenal of Freedom. Ale suma sumárum to je stále lepší, než většina předchozích řad, jsem tedy zvědav, zda-li si to udrží laťku, anebo to po vzoru snad všech hraných Kurtzman Treků sklouzne do naprosto tupého a idiotského finále. 50%

plakát

Star Trek: Discovery - Rudá směrnice (2024) (epizoda) 

První díl vůbec není takový průser, jak jsem čekal a dá se na něj koukat, zejména tedy po vizuální stránce, která je bez debat největším pozitivem epizody. Dále, jak už to tu vyzdvihli jiní uživatelé, oceňuji absenci brečánkování, kéž by to tak vydrželo do konce sezóny! Oproti předchozím řadám mě cliffhanger z konce dílu navnadil a chci vědět co bude dál, byť je mi jasné, že to rozuzlení zase bude nějaká STD volovina, která nebude dávat smysl. Tolik ke kladům, co se záporů týče je to v podstatě ta samá písnička - opět tu máme bílého (asi hetero) muže-emzáka, který si dovoluje poučovat neomylnou vesmírnou bohyni Burnham, dále pak kudrnatý vorvaň Tilly, který se ve své otravnosti za pět řad pranic nezměnil, posádka na můstku samozřejmě bez jediného bílého muže, to je zkrátka neměnné gro tohoto STD seriálu. Budu ale hodný a první epizodě dám tři hvězdy a 50%

plakát

Frontline - 20 dnů v Mariupolu (2023) (epizoda) 

Velmi dobrý dokument a jsem rád, že ukáže (byť jen krátce) i "druhou stranu mince", tj. ty Ukrajince z Mariupolu, kteří byli a jsou proti Zelenskému a věřím tomu, že uvítali i ono "ruské osvobození". Kam se totiž hrabou naši dezolátští spoluobčané, u nich lze tu náchylnost k dezinformacím tisíce kilometrů od fronty ještě pochopit, ale je fakt masakr vidět i přímo samotné Ukrajince v rozbombardovaném městě plném smrti, kteří věří tomu, že ukrajinská strana je ta zlá... A také mě v neposlední řadě při sledování podobného dokumentu velmi sere, že Putin pravděpodobně zemře až stářím podobně jako Stalin, přitom za to svinstvo co na Ukrajině rozpoutal by zasloužil ten samý osud, který potkal např. Kaddáfího či Husseina...

plakát

Vládcové nebes (2024) (seriál) 

Třetí, pátá a devátá. To jsou s přehledem nejlepší a nejsilnější epizody Masters of the Air, které tento seriál zachraňují od průšvihu a fiaska, zbylé díly totiž kolísají mezi při nejlepším průměrem a ucházející podívanou. Problémů tu je hned několik, kupříkladu Crosby a většina děje kolem něj poté, co povýší a přestane létat, působí zcela zbytečně a o ničem, viz nikam nevedoucí románek s britskou "špionkou", která jak se v seriálu rychle objevila, tak pak také beze stopy zmizela (a zůstala zmizelá), či příšerně uspěchané představení Tuskegee Airmen v předposledním díle, kteří v záverečné epizodě pronesou možná tak dvě věty. V neposlední řadě bych ještě rád zmínil filmařsky zcela nepovedenou linku kolem dvou sestřelených členů posádky, kteří v první půli seriálu budili dojem hlavních postav, aby se na ně po jejich příjezdu do Paříže prakticky zcela zapomnělo a tvůrci nám je akorát připomněli snad jen minutovou scénou v jedné z pozdějších epizod... Nejlepšími postavami seriálu tak s přehledem zůstávají duo Bucky + Buck a také Rosie, což je ovšem sakra málo, to snad i v tom Paficiku jich bylo víc (Sledge, Snafu, Leckie, Basilone). Záměrně jsem do onoho výčtu postav nezařadil Biddicka, který mi osobně sice byl nejsympatičtější, avšak z devíti epizod se objevil pouze v prvních třech (z očividných důvodů, ale to nic nemění na tom, že ho nelze brát jako jednoho z protagonistů). Plusové body u mě seriál má ještě za ukázání Russelsheimského masakru, byť v něm nefiguroval Egan, i tak je ale důležité podobné události ukázat lidem, aby se na ně nezapomnělo. Na Bratrstvo neohrožených tento počin dle mého bohužel nemá ani za mák, na porovnání jak si stojí s Pacifikem budu potřebovat asi ještě pár dalších projekcí. Hodnocení seriálu na základě průměru jednotlivých epizod: 73%

plakát

Vládcové nebes - Část devátá (2024) (epizoda) 

Ale jo, je to velmi dobré zakončení seriálu a určitě trochu vylepšuje reputaci některým slabším epizodám, byť samozřejmě není úplně bez much. Snad až na rozhovor mezi Rosiem a Crosbym zhruba v půlce dílu tu nebylo jediného hluchého místa, úvodní nálet a sestřelení Rosieho připomněl nejsilnější epizody Masters of the Air (ep. 3 a 5), putování zajatců z jednoho tábora do druhého napříč zničeným Německem bylo taky poutavé, zejména pak onen Clevenův útěk či osvobození Stalag VII, no a "potravinový nálet" ke konci dílu s hlavníma hrdinama zase v sedle parádička a well done. Závěrečné shrnutí poválečných osudů bylo ok, jen možná nemuselo být provedené až tak moc dokumentárním stylem (závěr Bratrstva byl na míle lepší) a taky mi tu chyběla ona britská "špionka" či co to bylo zač, ona dívka, kterou klátil Crosby... anebo byla její postava zcela dílem fikce? Budu muset pogooglit. Celkově povedený díl, ale na plný počet pro mě není, byť k tomu nemá daleko. 85%

plakát

Vládcové nebes - Část osmá (2024) (epizoda) 

Další nepovedený díl, bohužel. Co diváka nejvíc bije do očí je to, jak strašně uspěchaná tahle epizoda je, skáče se tu ze scény do scény - honem rychle nám představit Red Tails, honem rychle nějaký ten nálet, honem rychle Crosbyho zaspání D-Day, honem rychle ukázat sestřelené Red Tails v Stalag Luft III a šup, titulky a konec, ufff! Tenhle díl by potřeboval rozdělit na dvě 50 minutové epizody a dupnout na brzdu, o to víc nechápu, proč má seriál pouze 9 epizod místo klasických 10, materiál by tu rozhodně byl! Jednotliví Tuskagee Airmen pak nejsou vůbec zapamatovatelní a působí jako generičtí gerojové a borci, zejména jsem pak protáčel oči v sloup při onom laciném "exposition dialogue", kdy velitel letky povídá jednomu z těch borců-pilotů, jak je skvělý a nadaný a talentovaný atd., protože prostě nemáme čas to ukázat jiným stylem, např. skrze nějaké mise, které by netrvaly pouhé 2 minuty... jednou z největších chyb tvůrců tohoto seriálu pak je to, že z Crosbyho udělali jednu z hlavních postav, jakmile byl totiž povýšen a přestal létat, tak měl opustit show, protože vše, co přišlo potom, je naprosto o-hov-ně!!! (proboha koho zajímá jeho love story? Koho zajímá, že zaspal D-Day??). Děj v zajateckém táboře je pak asi historický věrný, ale opět, pro diváka neskutečná nuda, to už snad i to stavění rádia minule bylo záživnější než současné "musíme se připravit na konec války taháním pařezů ze země"... 60%

plakát

Vládcové nebes - Část sedmá (2024) (epizoda) 

Lepší jak minule, ale přesto žádný zázrak. Crosby s anglánkou zcela o ničem a divák by absolutně o nic nepřišel, kdyby tam tato dějová linka vůbec nebyla. Bezztrátový nálet na Berlín byl fajn, ale z epizody si "uzmul" kolik, jenom tak 5 minut? To je sakra málo na seriál, který se jmenuje Masters of the Air. Bohužel ani Stalag Luft III ničím nevyčnívá, v podstatě tu akorát půlku dílu stavíme rádio a povídáme si o šancích na přežití války, hm... Jsem alespoň rád, že jsme měli možnost vidět ono duo sestřelených letců, kterým se povedlo utéct zpátky do Anglie, byť tu nemají jedinou repliku a opět, celé to je shrnuté do snad ani ne 2 minut, zatímco zbytečný Crosby a jeho k uzoufání nudná love story mají screentime daleko větší. Velmi fousové 4 hvězdy. 70%