Režie:
PitofHudba:
Bruno CoulaisHrají:
Gérard Depardieu, Guillaume Canet, Inés Sastre, André Dussollier, Edith Scob, Moussa Maaskri, Isabelle Renauld, Elsa Kikoïne, Dominique Zardi (více)Obsahy(1)
Paříž, rok 1830. Ve městě řádí maskovaný vrah, známý jako Alchymista. Po jeho stopách se vydává nejúspěšnější francouzský vyšetřovatel, legendární François Vidocq (Gérard Depardieu). V nelítostném souboji je ale poražen a zdá se, že zabijáka už nikdo nemůže zastavit. Ve Vidocqově pátrání se ovšem rozhodne pokračovat mladík Etienne Boisset (Guillaume Canet), spisovatel který o detektivovi původně připravoval knihu. Na jeho pouti temným pařížským podsvětím čeká mnoho smrtících nebezpečí i tajemství, která neměla být nikdy odhalena. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (271)
Toho kameramana bych odstřelil na místě... tak nepřehledné scény a prostředí už jsem teda dlouho nezažil... k vůli kameramanovi jsem musel poslat film k zemi, pač ten film totálně zpackal... mohlo to být solidní drama - krimi, na způsob Havran (2012), ale bohužel nebyl... scénář byl dobrej, ale chyběl tomu jiný rejža a celkový jeho tým (hlavně kameraman)... ()
Když jsem viděl Gerrarda jak v tomhle filmu vypadá a slyšel že tam dělá kung-gu či co musel jsem se smát ale smích mě brzo přešel protože tenhle film je všechno jen ne k smíchu. Je napnutý od začátku do konce a nenechá vás vydechnout ani na chvíli a nejkrásnější je že do konce nevíte kdo je Fantom a hlavně že Depardieu tam nehraje jen takový štěk ale nejdůležitější roli. Kdyby se dávali ceny za nejkratší a přitom nejdůležitěší roli mohl by klidně aspirovat na titul. Tanhle film mohu jen doporučit protože mě vtáhl do děje tak silně že sem litoval že není o hodinu delší. ()
Pitof sa rozhodol natočiť Fantóma na digitálnu kameru, čo mu umožnilo naplno využiť jeho nepochybné vizuálne cítenie. Zobrazenie Paríža roku 1830 v spojení s pekne kolorovanou oblohou to len dokazuje. Najlepším momentom filmu sú ale scény súboja medzi Vidocqom a Alchymistom, ktoré sa Vám svojou pôsobivosťou najviac zapíšu do pamäte. Veľkou a podstatnou slabinou filmu ale je, že nemá hlavného hrdinu, s ktorým by sme sa mohli stotožniť a sympatizovať. G. Depardieu je síce fajn, no vystupuje iba v niekoľkých (zato podstatných) scénach filmu. ()
Tenhle film jsem viděl před pár lety a přišel mi skvělej. Když jsem se na něj podíval s odstupem času tak už ani nevím proč se mi tak líbil. Příběh je zajímavej, stejně jako vizuální stránka věci. Ale co mi moc a moc vadí je ta kamera a střih. Jak si má člověk tu krásnou vizuální stránku užít když i ten nejdelší záběr ve filmu nemá víc než pár sekund? Navíc je film neustále rozmělňován záběry na oči, ústa, nosy herců. Někomu to může přijít jako umělecký záměr...mě to, ale kazí požitek z jinak zajímavého filmu. Kde jsou ty časy minimalistického střihu??? ()
Vizuálně, hudebně i režisérsky naprosto nezvládnuté. Už jenom pohled na tohle dílo je sám o sobě nepříjemný. Naštěstí, když se do toho přidá Depardieu předvádějící kung-fu a karate kopy, se utrpení změní na zábavu. Vidět 120 kilového Gérarda, který se hýbe jako Bruce Lee v nejlepších letech je naprosto odzbrojující - hodně dlouho jsem se takhle nezasmál. Ostatní herci své role také naprosto nezvládli, a tak jediné, co film sem tam vyzvedne ze sraček, je vyšetřovací linie, která je někdy i zajímavá. ()
Galerie (27)
Photo © Studio Canal
Zajímavosti (6)
- Původní verze scénáře také popisovala fantomův původ, který byl přizpůsoben televiznímu seriálu z roku 1967 od Georgea Neveuxe a Marcela Bluwala. Stejně jako v Batman začíná ukazoval, jak se fantom stal policistou. Producenti však nezískali práva tohoto seriálu. (HappySmile)
- Původní návrh scénáře od scénáristy/režiséra Davida Fakrikiana a scénáristy/herce Alexandera Pesla popisoval, jak fantom bojuje pomocí politických intrik. Dále měl film končit scénou odehrávající se 3 dny před revolucí v červenci 1830, kde se tisícovka francouzských občanů vzbouřila proti policii. Producenti to ale považovali za příliš podvratné a vyřadili to. Ponechali jen jména hlavních postav. (HappySmile)
- Orchestrální party soundtracku byly nahrávány v pražském Rudolfinu s dirigentem Leošem Svárovským, ještě na digitální vícestopý pás. (Mylouch)
Reklama