Reklama

Reklama

Epizody(5)

V pětidílné historické fresce Prokletí králové (vyšlo v českém překladu) se francouzští tvůrci v čele s režisérkou Josée Dayanovou vracejí do temné středověké minulosti Francie.
Píše se rok 1307. Ve Francii vládne Filip IV. řečený Sličný. Královská pokladna je prázdná a Filip ji potřebuje naplnit. Ale templáři, strážci pokladu země, odmítnou králi poklad vydat. Vědí, že by je marnotratný král rozházel, a oni jsou odpovědni Francii, ne králi. Filip IV. obviní templáře z kacířství, nechá uvěznit i jejich velmistra Jacquese de Molay (Jakuba z Molay) a zmocní se jejich pokladu. Královi však stačí jen pár let, aby opět beznadějně vyprázdnil pokladnu. Proces s templáři je nutno uspíšit, a tak brzy zaplanou hranice s nejvyššími představiteli tohoto řádu. „Buďte prokleti až do třináctého kolena," vykřičí z plamenů velmistr Jacquese de Molay na krále, jeho syny a papeže svou kletbu. (Česká televize)

(více)

Diskuze

matriosa

matriosa (hodnocení, recenze)

okrem toho, co uz bolo povedane by som spomenul otrasne fantasy interiery, hlavne tronna sala francuzskeho krala, to ma byt co? nehovoriac uz o knihach s barokovymi vazbami, ktore maju byt zo zaciatku 14. storocia ;-) keby si autori vymysleli mena a nazvy krajin, napr. Frglicko a Ancuzsko, nic by som nenamietal, ale toto naozaj nie je historicky film o stredoveku! strata casu...

Petike

Petike (hodnocení, recenze)

Teda, musím sa priznať - po výtvarnej stránke mi to padalo skôr gýčovité a na stredovek nedostatočne ponuré, reálne a ošarpané... Ako z nejakej naivnej historizujúcej predstavy a lá 19. storočie + trocha príliš modernizujúci strih kostýmov. Nabudúce by som poprosil trocha menej "cukríkovosti" do toho prostredia a atmosféry, páni filmári ! Herecké výkony zato neboli najhoršie (najmä u niektorých hlavných predstaviteľov, napr. starkej Jeanne Moreau, ktorá je akousi francúzskou Katherine Hepburnovou)...

Tosca

Tosca (hodnocení, recenze)

Na seriál jsem se velmi těšil. Četl jsem celou románovou kroniku. Těšil jsem se na temný středověk. Režisérčiny předchozí filmy, jako např. Hrabě Monte Christo či Bídníci, se mi celkem líbily. Ovšem po 1. díle přišlo obrovské zklamání. Sice to sleduji i nadále, ale je to opravdu slabota, zvlášť po stránce výtvarné - kamera, kostýmy a výprava jsou úděsné, přebarvené, umělé, hýřivé. Výprava a kostýmy na mě působí jak z divadla - ještě tak v opeře by to bylo celkem pěkné, ale ve filmu? Jeanne Moreau nosí kostýmy moderní, podobně jaké ta její služebná, naopak některé kostýmy jsou i jakžtakž středověku věrné, čili je v tom nesmírný rozpor. A ten hlavní hrdina nosí stále ten červený kostým, nikdy se snad ještě nepřevlékl - snad abychom ho poznali? Myslím, že na to bohatě stačí jeho výrazná fyziognomie. Scenáristicky to také není kdovíco, herecky průměrné, režie nijak nápaditá. Bohužel mě to tedy velmi zklamalo.

Reklama

Reklama