Na Oscara nominovaný Harrison Ford se ve snímku Indiana Jones a nástroj osudu naposledy vrací ve své ikonické roli pohotového a rafinovaného archeologa, aby prožil své poslední napínavé dobrodružství, které ho jako tradičně zavede do nejrůznějších koutů světa. (Falcon)

Videa (12)

Trailer 6

Recenze (889)

dO_od

// Pátý Indiana Jones není ani omylem bezchybný a k vrcholům série (ať už je máte kdekoli) se řadit nemůže, zároveň ale dělá plno věcí přesně tak, jak bych si to od filmů s neohroženým archeologem přál, zatímco ještě stíhá citlivě nakládat s ikonickou postavou a vším, čím si za ty roky prošla. Po projekci jsem tak odcházel mírně dojatý, komu ale tenhle žánr v kinech pravidelně nechybí tolik jako mně, může klidně hvězdičku ubrat. 7/10 ()

Wacoslav1

Tak nám řekněte ten příběh. No... To se takhle v jedné vesnici dala dohromady parta modrookých dětí okolo šaška Adolfa Hitlera... Tak jo čekání na filmovou událost roku se vyplatilo a zhýčkaní kritici celého světa polibte si zádele. Úvodní pasáž při které jsem zamáčknul slzu to je prostě krystalický Indy se vším všudy a to jeho dokonalý omlazení pak demonstruje možnosti dnešních blockbusterů. Nicméně ani pak to nejde nijak dolů a upřímně některou tu kritiku tady fakt nechápu. K Fordovi respekt jak se i ve svým věku snaží být co nejvíc v akci, takže já rozhodně neviděl zlomeného starce semletého životem, ale sakra akčního důchodce který ukazuje, že na to pořád má. Akční sekvence jsou nápaditý navíc s hromadou pomrknutí na fanoušky co se předchozích dílů týče, tak co sakra ještě chcete?! Jasně ten film není bez chyby. Souhlasím, že Phoebe je vesměs otravná a po celou většinu filmu Jonese podráží, ale ani Willie nebo Elsa z předchozích dílů nebyly zrovna super postavy. Ano Mikkelsenův záporák je asi v rámci celé série nejslabší, ale potřebný si odehraje. Banderas je tam opravdu navíc a ano to finále je fakt úlet i v rámci tohohle univerza, ale já na to kašlu a i když by pěkný čtyři hvězdy byly objektivnější tak možná i trochu na protest proti tomu jakej nezaslouženej hate a výbuch v kinech tenhle film schytal tu plnou palbu dám. Na druhou stranu u současnýho publika který potřebuje asi už jenom filmy řešící podstatu vesmíru nebo digitální omalovánky a poctivý blockbuster ze starý školy co si na nic nehraje už nedokáže ocenit mě to fakt nepřekvapuje. Krásná rozlučka jednoho z ikonických filmových hrdinů našeho dětství z dob kdy byl filmový svět ještě v pořádku.95% ()

Malarkey

Důstojné rozloučení. Možná i o chlup lepší, než čtvrtý díl. Ale určitě film, který si od všech fanoušků žánru zaslouží kino. Indiana Jones je totiž legenda, stejně jako Harrison Ford. Natočit totiž v osmdesáti letech takový biják si zaslouží ultimátní respekt od nás všech. Protože povězme si za desítky let, komu se vůbec podaří těchto let dožít a nějak se třeba důstojně hejbat. Tady Indy jde z akce do akce, kde každá je něčím zajímavá a především baví. Námět je chytlavý, na podobný dobrodružný příběh jednoduchý, akce je sice digitální až běda a přehnaná jak klasické pracovní pondělí, ale ve výsledku je to přesně to, co od daného žánru očekáváte. Jen se trošku obávám, že s koncem této archeologické legendy skončí i jeden žánr, protože podle toho, jak se pátému Indymu daří v kině, mě jímá až vztek. No, co naplat. Já se bavil. A věřím, že nejsem jediný. Tohle je přesně blockbuster podle mého gusta. ()

KarelR

Mojí mámě se ten film bude líbit. Zhruba s touhle myšlenkou jsem odcházel z pětky Indiana Jonese, která podlehla zvláštnímu fenoménu posledních let – ignoraci věku hlavního hrdiny. Pátý Indy by klidně mohl fungovat jako old schoolové dobrodružství, v němž Harrison Ford hlavně rozdává moudra, řeší hádanky a kraluje dojemným scénám, jelikož tohle všechno v osmdesáti zvládá na jedničku. V Lucasfilmu se ale místo toho rozhodli, že ho na sílu narvou do epického blockbusteru, který usilovně sype z rukávu jednu akční scénu za druhou.   Nástroj osudu vám tedy hodinu a půl hází do obličeje honičky a přestřelky často pochybné trikové kvality (a s velmi starým pánem v centru dění), jen aby se po „celém filmu“ konečně vyložily karty na stůl a začal ten opravdu důležitý příběh, k němuž snad nešlo dojít složitěji. Jakmile se začnou dít klíčové věci, je vlastně skoro konec – a vy máte pocit, že to celé sice bylo fajn, ale mohlo toho být výrazně méně, ocenili byste prokreslenější záporáky a nevadilo by vám, kdyby Helena byla opravdová postava a ne jen Phoebe Waller-Bridge hrající Phoebe Waller-Bridge.   Takže ano, bavil jsem se a občas jsem byl dojatý, ale chtělo to ubrat na prázdné akci, přisypat Forda v dramatickém módu a nechat si víc prostoru k řešení hlavního příběhu. Takhle je z toho jen slušná velkolepá oddechovka, která však na legendární trilogii kouká z opravdu úctyhodné dálky. ()

Gilmour93

Těleso Jones ponořené do derniéry je nadlehčováno silou nostalgie, která se rovná tíze tónů Williamse spjatých s ponořeným tělesem.. Objektivně by se nedostatky našly, ale tady jde o subjektivní fakta upraveného Archimédova zákona, ne pravdu (syrakuské finále dechberoucí, úplné The Final Countdown vibes). Myslím si, že penzista Indy bude rád. Teď už mu nikdo nemůže říkat Juniore.. Mangold se začíná stávat expertem na konce ikon.. ()

Zajímavosti (47)

• Harrison Ford vysvetlil, ako ho filmári digitálne omladili pre flashbackové sekvencie: "Majú takú umelú inteligenciu, ktorá dokáže prejsť každou piaďou filmu, ktorý Lucasfilm vlastní. A keďže som pre nich robil kopec filmov, dokázali vytiahnuť všetky moje zábery, aj tie, ktoré neboli vydané. No a vydolujú práve také zábery, ktoré potrebujú ohľadom výrazu. Neviem, ako to robia, ale to je moja skutočná tvár. Potom si dám na tvár také malé bodky, poviem pár slov a oni urobia zvyšok. Je to fantastické." (Arsenal83)
  • Miesta natáčania: Anglicko (Londýn, North Yorkshire Moors Railway, hrad Bamburgh), Škótsko (Glasgow, Glencoe, Biggar), Taliansko (Sicília - hlavne Syrakúzy a provincia Trapani), Maroko (Fez a Oujda). Pôvodne sa malo natáčať aj v Indii, avšak kvôli opatreniam v súvislosti s Covidom sa natáčanie presunulo do Maroka. (Arsenal83)
  • Jeskyně Dial of Destiny sloužila jako zásobárna vody pro starověké Řeky a Římany, je historickým místem v archeologickém parku Neapolis v Syrakusách. (sator)