Epizody(12)

Špičkový izraelský agent se vrací z odpočinku, aby dopadl palestinského bojovníka, o kterém byl přesvědčen, že ho zabil. Roztočí se tím kolotoč chaotických událostí. (Netflix)

Recenze (49)

petikacka

FAUDA se stala mým životem po nějakou dobu. Nikdy by mě nenapadlo, že když jsem kdysi za hlubokého socíku, pořád slýchávala (jako dítě) o napětí na západním břehu Jordánu a potažmo na blízkém východu a o problémech Palestiny s Izraelem a pásma Gazy, že jednou budu sledovat seroš o konkrétních případech. Je to vlastně smutmotristní, že to tak pořád je i když asi v daleko menší míře než kdysi. Musím vysoce ohodnotit neskutečné herecké charisma a chemii mezi herci, které seroš posouvají o několik levlů výše než většina amíckých blockbástrů! Tohle může lidem dát a vysvětlit daleko víc než stokrát psaný novinový článek, který je dnes spíš o "titulku" než o o obsahu. Za mě 100% ()

Chrustyn

Co se týká daného seriálu, dostal jsem se k němu jen díky ČSFD a místnímu hodnocení. Podle synopse jsem čekal napínavý thriller, ale bohužel jsem spíše zklamaný. Ani nebudu řešit to, že mi neseděly postavy a vlastně všechny místní zvyky. Více mi vadilo zpracování, které na mě působilo strašně televizně a na to už jsem v dnešní době, kdy jsou seriály srovnatelné s kinoprodukcí, hodně rozmazlený. Seriál má svoje napínavé chvíle, ale bylo jich málo. Další série už nedám. ()

warrenur

Pozerajuc to az teraz v 2021-om, kedy som uz mnohe z teroristickej temy videl sfilmovane ma toto izraelske spracovanie nechalo chladnym. Postupy mnohokrat videne a zucastnene postavy sa sem-tam, avsak vo fazach, kedy na tom zalezi, chovaju dost nepatricne a nelogicky. O niektorych scenaristickych premetoch ani nehovorim. Takto nejak by vyzerala aj americka tuctovka s rozpoctom ako v CSI. Slabsi priemer. Na dlhe zimne vecery mozno, ale inak neodporucam. Pozitivne prekvapenia sa nekonali. ()

DAPDO

První série o agentovi, který se vrací z civilu do služby, aby dostal vůdce palestinských teroristů, o kterým si všichni myslí, že je po smrti. Je to vlastně takový kočkování mezi Izraelem a Palestinou, vyjednávání, dost akce, bavilo mě to. A rozhodně není na škodu, že díly mají jen něco málo přes 30 minut, aspoň odpadla taková ta omáčka kolem soukromí a vztahů hlavních hrdinů, které je v jiných seriálech víc než dost, i když i tady se tomu úplně nevyhnuli. 75%. ()

mira007

Špičkový izraelský seriál o komandu, které zasahuje na palestinských územích začíná tím, že se Doron, který si s manželkou pořídil vinici vrací do akce, protože jako jediný zná tvář teroristy, který by měl být mrtvý, ale není. Pak se to zamotá a po vraždě jednoho člena týmu se ostatní rozhodnou najít lotry na vlastní pěst. Mohl bych tomu vyčítat nějaké mouchy: malý rozpočet je občas vidět ( tým jezdí v jedné a té samé dodávce ), pro zvýšení atraktivity se poameričťují bojové scény a do zásahové jednotky se vecpala žena ( bohyně krásy Rona-Lee Shim'on, tak to přejdu ) a celkově to komando má málo členů ( jak vypadá takový zásah v reálu https://www.youtube.com/watch?v=b1WNOFefBjY ), jenže podtrženo sečteno výsledkem je autentická akce ve svižném tempu se solidní zápletkou. Oproti americkým věcem za mne dokonalejší a přesvědčivější i s vykreslením postav na obou stranách barikády. Skvělá je palestinská doktorka Shirin v podání francouzské herečky Laëtitia Eïdo ( po otci Libanonka ), která v jednom rozhovoru řekla, že nemluví arabsky. ( to, že to je víc Francouzska než arabka se pozná i podle toho, že jediná sundá podprsenku ) ()