Režie:
Ridley ScottScénář:
David ScarpaKamera:
Dariusz WolskiHudba:
Daniel PembertonHrají:
Michelle Williams, Mark Wahlberg, Charlie Plummer, Christopher Plummer, Timothy Hutton, Romain Duris, Andrew Buchan, Olivia Grant, Marco Leonardi (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Film sleduje únos šestnáctiletého Johna Paula Gettyho III (Charlie Plummer) a zoufalou snahu jeho milující matky Gail (Michelle Williams) přesvědčit Johnova miliardářského dědečka (Christopher Plummer), aby zaplatil výkupné. Když to Getty senior odmítne a narůstá prchlivost a brutalita únosců, snaží se Gail jeho rozhodnutí zvrátit. Když život jejího syna visí na vlásku, obrátí se zoufalá Gail na Gettyho poradce (Mark Wahlberg) a sotva myslitelné spojenectví v závodě s časem nakonec ukáže, že bezpodmínečná a trvalá láska má větší hodnotu, než peníze. (Vertical Entertainment)
(více)Videa (13)
Recenze (259)
Filmovu verziu, ktora sa venuje unosu mladeho Gettyho som si pozrel az po serialovej verzii Trust a v kazdom ohlade mi pripada filmova verzia slabsia. Pôsobilo to strasne skratkovito a uponahlane vdaka comu poriadne nefungovali postavy a vztahy medzi nimi. Najhorsie dopadli postavy Marka Wahlberga a Michelle Williams, co je problem, kedze maju najväcsi priestor. Ona pôsobila neprirodzene a on ako nesympaticky frajer. V serialovej verzii to su uplne ine a zaujimavejsie postavy. Najväcsi problem filmu je, ze zapletka pôsobila tak chaoticky, ze som sa v nej miestami stracal napriek tomu, ze som predtym videl serialovu verziu, ktora sa podrobne venuje vsetkym detailom pripadu. Je tu dokonca par odlisnosti vo vyvoji priibehu. Nie je podstatne, ktora verzia je vernejsia skutocnosti a ktora nie, ale vyvoj v seriali mi u niektorych zlomovych udalosti pripadal logickejsi a uveritelnejsi. Napriklad dôvod kvôli ktoremu sa stary lakomec Getty konecne rozhodne uhradit vykupne je vo filme uplna blbost. Jedinu hviezdicku davam len za Christophera Plummera, ktory Gettyho zahral dostatocne kvalitne a odpudivo. Ale aj ked sa Plummer snazil zo vsetkych sil, tak kvôli slabemu scenaru a malemu priestoru nemal moznost ani zdaleka tak vyniknut ako sa to podarilo Donaldovi Sutherlandovi v serialovej verzii, ktora aj ked je miestami trochu zdlhava, tak je rozhodne ovela kvalitnejsia a zabavnejsia ako filmove spracovanie. 3/10. ()
Ta pachuť po vystřihnutí mého oblíbence Kevina Spaceyho z hotového filmu stále přetrvává, ale čistě po herecké stránce si není na co stěžovat. Po výkonu Christophera Plummera jsem si vyloženě nedokázal představit, že bych ve filmu viděl někoho jiného a také mě hrozně bavil “Marky Mark” Wahlberg, který hraje toho svého klasického týpka, co se vyzná a tahle poloha mu neskutečně sedí. Nicméně tady můj výčet kladů pomalu končí. Režie Ridleyho Scotta je naprosto bezpohlavní, nevýrazná a dává za pravdu onomu zástupů haterů, kteří by jej rádi viděli v chudobinci namísto režisérské sesle. U filmu jsem se celkem dost místy nudil, z části kvůli tomu, že se jedná o naprosto klasický, ničím nevyčnívající, životopis jednoho bezpochyby zajímavého muže, zčásti kvůli problémům s tempem a ne tak zajímavému obsahu, kterému by možná více seděl hodinový formát. Boj za oscary je ta tam, stává se to každý rok, že z, na papíře zajímavých filmů s potenciálem, nevzejde nic světoborného, ale jistě se to bude zkoušet i nadále. Uvidíme co na to Riddley Scott. ()
Myslím si, že Ridley Scott mi film zprotivil už jenom tím, že přeobsadil Kevina Spaceye za Christophera Plummera. Už jenom z toho důvodu se mi na film v té době vůbec nechtělo koukat. A to i přesto, že Christopher Plummer tu hraje velice solidně. Nakonec jsem ale filmu šanci dal a ač má standardně epické hollywoodské téma, je místy zbytečně dlouhé. Ve své podstatě se ale nejedná o špatný film. Určitě to nebyla ztráta času, naopak. To pozlátko z metoo aféry mu ale nikdo nikdy neodpáře, kór, když Kevin Spacey byl nakonec zproštěn obvinění. Hollywood ukázal, jaká umí bejt svině, když jde o peníze. ()
Podnětně problematický film. Začíná jako Sladký život a končí jako Občan Kane, ale to, co se odehraje mezitím, nikam zařadit nedokážu. Přestože Všechny prachy světa obsahují řadu scén jako z procedurálního thrilleru, podrobně mapujících určitý pracovní postup, jako klasický dramatický útvar, který by měl promyšleným dávkováním informací vtáhnout diváka a držet jej v napětí, jsou vinou roztěkaného (zejména v první polovině se neustále skáče v mezi různými místy, časy a postavami) a zároveň velmi přímočarého vyprávění, přerývavého rytmu a cyklické výstavby, poněkud monotónní výstavby s opakujícími se situacemi dost neuspokojivé.___Paulův únos je zejména záminkou k vytváření situací, při nichž dochází k monetizaci něčeho, co si za peníze běžně nekoupíte (důvěry, pozornosti, mateřské lásky), a k diskuzím o chamtivosti a hodnotě člověka. Vyznění a naléhavost těchto scén, snažících se zpravidla dialekticky zohlednit hlediska obou stran, se mění s tím, jak stoupají sázky a klesá pravděpodobnost, že se syn matce vrátí celý. Napříč filmem je rozvíjeno zejména téma dopadu kapitalismu na mezilidské vztahy, pojímané zde v čistě transakční rovině (do někoho se investovat vyplatí, do jiného ne). O vztahy samotné až tolik nejde, o vývoj postav, z nichž většina (s výjimkou matky) jsou jen karikatury, také ne. Ačkoliv zároveň neplatí, že by o ně nešlo vůbec, což by filmu paradoxně prospělo.___Jedná se dramaticky podivně nevyrovnaný tvar, který svou strukturou směřuje naši pozornost spíše k argumentům tvůrců než k postavám a jejich trápení. Nejsem si jistý, jestli to byl záměr, ale jako cynická, nemoralizující disputace o moci peněz mě Všechny prachy světa bavily. 65% ()
Pravdupovediac, takmer vôbec neviem, ako to mám hodnotiť. Určite to nie je (a nikdy nebude) taká moja srdcovka, ako Dobrý ročník, Marťan alebo Votrelec. Tak ale zas nie je to ani nuda ako Podvodníci a Robin Hood. Po vizuálnej stránke plno krásnych, hustých, opulentných retro záberov. Talianska výprava atraktívna. Herci sa snažia, hlavne takmer deväťdesiatnik (!) Christopher Plummer je parádne drsný makač. Má to plno zaujímavých, viacrozmerných postáv (dobrý únosca) a scén (finálny „narovinu pokec“ Wahlberga s Plummerom). Ale nestrhlo ma to, nedostalo a bavilo len tak na pol plynu. Budem trocha alibista, 60%. ()
Galerie (61)
Zajímavosti (13)
- Ridley Scott sa rozhodol pretočiť všetky scény Kevina Spaceyho ako J. Paula Gettyho len 6 týždňov pred oficiálnym dátumom vydania 22.12.2017. Christopher Plummer sa tejto príležitosti chopil a vo filme postavu stvárnil. Len pretáčacie scény, kde vystupujú aj Michelle Williams (Gail Harris) a Mark Wahlberg (Fletcher Chase) si vyžiadali desať natáčacích dní naviac. (WalterIK7)
- Natáčalo sa vo Veľkej Británii, Taliansku a Jordánsku. (MikaelSVK)
- Gary Oldman a Jack Nicholson boli zvažovaní do role J. Paula Gettyho. (WalterIK7)
Reklama