Dva ostří bývalí policajti z Texasu mají za úkol vypátrat a zabít nechvalně známé zločince Bonnie a Clydea. Kriminální drama podle skutečných událostí. (Netflix)

Recenze (314)

Frajer42

Nezbavím se pocitu, že jsem neviděl nic víc, než táhnoucí se gerontí konverzačku ušitou velice horkou netflixáckou jehlou. Na ústřední duo jsem byl velice zvědavý a kluci si skutečně odkroutili to svoje. Nicméně kompletně celý průběh je neuvěřitelně ospalý a nezáživný. Je to takový ten typ snímku, který díky lákavému ústřednímu duu, které by udělalo zajímavou i reklamu na toaletní papír, rozhodně neuráží, bohužel však ani nijak nenadchne. Kdo má náladu na dialogy dvou staříků, kteří musí velice rychle nalézt dávno zašlou slávu, neboť čelí velice oblíbenému kriminálnímu páru, který neskrývá zálibu v popravách policistů. Z mého odborného pohledu nemohu dát více než dva kousky. Nemohu si pomoci, ale film je neuvěřitelně odfláknutý a natočený tak nějak nazdařbůh, kdy tvůrci vsadili všechny trumfy jen a pouze na Costnera s Harrelsonem. ()

Morholt

Rozvážně vyprávěná oldschoolovka řízlá westernem, která se může opřít jak o fantastickou dvojici Costner-Harrelson, tak o Bonie a Clydea. Legendární pár se tu sice jen mihne, ale fakt že dvojice ex-Rangerů nahání právě je, dělá strašně moc. Jsem toho názoru, že pokud by byl film čistokrevnou fikcí, tak by šla procenta výrazně dolů a to i přesto, že se jedná o zručnou filmařinu. Nicméně o fikci nejde, takže není co řešit. 80% ()

agentmiky

Klasika jako ze staré školy. Film se rozjíždí pěkně zvolna, snaží se divákům trochu blíže vykreslit postavy hlavních dvou hrdinů, což považuji za důležité, když s nimi máte strávit pár těch desítek minut. Někomu to tempo může vadit a pochopil bych to, ale já si docela rychle navykl na tento styl. Asi jsem čekal, že i Bonnie a Clyde dostanou více prostoru, ale nestalo se, bohužel. Jinak tedy Costner s Harrelsonem zaváleli, scéna s Woodym na záchodech bezpochyby highlightem celého filmu (trochu škoda, že ji naznačili již v trailerech). Tito herci mají charismatu na rozdávání, což jejim postavám přidalo plusové bodíky na věrohodnosti (i tak se ale nemohu zbavit pocitu, že kdyby film natočili v 80. letech s Newmanem a Redfordem, tak by výsledek byl ještě o pomyslný level výše). Dialogy skvělé, atmosféra třicátých let minulého století na mě dýchala v každém záběru. Akci moc nečekejte, on se film ani nesnaží být něčím jiným než poctivým dramatem. Ale silné chvíle se i tak dostaví, ať už se jedná o scénu se zastřelenými policisty či závěrečné zúčtování, kde se kulkami dozajisté nešetřilo. Mohu doporučit a zároveň radím, ať si něco přečtete o opravdovém Hamerovi a Gaultovi. Stojí to za to. Filmu dávám 80 % ()

ScarPoul

Film, ktorý krásne mystifikuje skutočnú udalosť a robí históriu trošku zaujímavejšou. Takých filmov máme mnoho a vždy som k nim iklinoval trošku viac ako k priamočiarej histórií, hoci nie vždy dosiahli potrebného efektu. The Highwaymen z toho vychádzajú dobre. Hancock síce neprináša nič osobité - ale vie zachytiť krajinu a atmosféru. Pri tých malých momentoch - rozhovor s Clydovým otcom/príbeh o zabíjaní pri kartách - dokonca naznačuje hĺbku a presah a pri týchto scénach som trošku zacítil závan Krajiny, ktorá nie je pre starých. Všetko to leží na bedrách Kevina Costnera a Woody Harrelsona. Ich duo a chémia medzi nimi pre mňa fungujú a tým pádom sú pre mňa obrazom normálnych hrdinov, ktorý vedeli robiť svoju prácu v dobe, ktorá im nepriala. Thomas Newman sa znova miluje s klavírom takým spôsobom, že si to zapamätáte a celkovo z toho zostal dobrý pocit. Stojí určite za pozretie. ()

HAL

Máte pocit že Hollywood trestuhodně kašle na období své zlaté éry a už se netočí žádné filmy z meziválečné ameriky, plné romantizovaných gangsterů s Thompsony a za volanty starých nablýskaných Fordů? Netflix to the rescue! Deset let po Public Enemies, posledním zapamatovatelném (leč poněkud nudném) zářezu z tohoto období, teď kvalitně oživuje veleznámý příběh Bonnie a Clyda. Ovšem moderním způsobem - ne vizuálně moderním, jako tehdy Michael Mann s digitální kamerou, ale vnitřně moderním. Ukazuje příběh z opačné strany barikády, relativizuje romantičnost dvou antihrdinů, a komentuje jejich tehdejší oblíbenost mezi veřejností, mediální pokřivování skutečnosti do populárních obrazů milovaných davy. Až jako nenápadnou parafrázi současnosti, kde sociální sítě těžce dominují nad realitou, okamžitě zachycená senzace je vším, a zaklínání se útlakem ze strany mocných dokáže i z idiotů a zločinců udělat lidové hrdiny. A zároveň zůstává dobrou detektivkou stojící na dvojici dobře napsaných i zahraných stárnoucích Rangerů, s perfektně zpracovanou dobovou atmosférou, minimem akce, ale i přesto dosti svižným tempem. Byť, jako skoro všechno od Netflixu, by si zasloužil trochu editorské péče. Obzvlášť ten Woody Harrelson mě tu baví, když jeho nejikoničtější životní role je v Natural born killers, kde právě on sám byl tou postmoderní variací na Clydea, jedoucí amerikou na cestě bez zpátečního lístku s hromadami mrtvol za sebou. ()

Zajímavosti (13)

• Celosvětová premiéra proběhla 10. března 2019 na filmovém a hudebním festivalu South by Southwest v Austinu (Texas, USA). (BMW12)
  • The Highwaymen je na základě skutečných událostí a zaměřuje se na dopadení zločinců Bonnie Parkera a Clydea Barrowa, kteří byli v letech 1931 až 1934 označeni za nepřátele veřejnosti. Oba dva zemřeli při policejní akci 23. května 1934. Na jejich pohřby přišlo dohromady 35 000 lidí. (MATADOR)