Bez milosti zabíjela v Tokiu, ale při poslední misi jí podstrčili jed. Teď má necelých 24 hodin na to, aby zjistila, kdo si objednal její smrt, a pomstila se. (Netflix)

Recenze (248)

Arsenal83

Film vyzeral, ako by bol natočený v roku 1945. USA práve zhodili atómové zbrane a ovládli Japonsko. A tak nám tu jedna #metoo ženská rozbíja všetkých chlapov a rozkazuje jednej malej šikmookej a Harrelson normálne že velí samotnej Jakuzi. A Japončíci len so sklopenými ušami čakajú na svoj osud. Veru tak. Ako z roku 1945. ()

3DD!3

Tokijské neony, wickovský styl akce a výborná Mary Elizabeth Winstead, která vypadá jako mladá Ripleyová. Scénář není nikterak originální, ale je poměrně zábavný. Netflix chce svůj film s akční holčinou tak ho má mít. Že podobných kusů vyšlo v nedávné době nespočet? No a co? Díky japonským reáliím a pohledu na gajdžiny obecně se na Kate dobře kouká. Skvělá hudba. Za mě palec nahoru. Ani? ()

Kate pobehuje a vraží po nočnom Tokyu ako zbesilá, pretože viac času nemá a koncept, že sa všetko ráno skončí, dovoľuje tvorcom nakrúcať cool scény v nočnom neónovom veľkomeste. Vyzerá to dobre, je to patrične prehnané a na záver to podtrhuje myšlienku, respektíve filozofickú otázku o tom, čo je rodina. A odpoveď je prekvapivo pesimistická a krutá. Potom ani nevadí, že tvár a meno toho, kto za všetkým stojí, je veľmi jednoducho odhadnuteľná. Ale inak by to nemalo zmysel. Je to jednohubka typu Lucy, ale s civilnejším finále. 70% ()

JFL

Věrozvěsti z 87North Productions přinášejí další zázrak ze střední rozpočtové kategorie akčního žánru. Na jedné straně sice opakují osvědčenou formulku, kdy celý film vystaví na castingu a ústřední herecké osobnosti postaví na tělo akční sekvence. Ale ono to prostě zase skvěle funguje. Trademarkem choreografů a kaskadérů z 87Eleven je zapracování bolesti a únavy do choreografie akčních sekvencí, ale tady ještě násobí zhuntovanost a opotřebení materiálu viděné v "Atomic Blonde" . Zatímco tam Charlize Theron byla navzdory všem modřinám pořád dokonalý stroj na zabíjení, Mary Elizabeth Winstead se v "Kate" skvěle položila do role likvidátorky s urychleným poločasem rozpadu. Příznačně tak její figura mnohem více v soubojích chybuje, za každou druhou ránu, co dá, jednu schytá, ale o to víc zabejčeně se plahočí za svým cílem. Každá modřina, otevřená rána, podlité oko a cizí chlístanec krve na jejím zevnějšku se stává jednotkou na jejím barometru postoje "stejně chcípnu, všechno je mi u zadku". Jednotlivé akční sekvence vše řečené zúročují v prospěch neokoukané efektnosti. Současně si jako základ berou to nejlepší a nejstylovější z tradice thajské a japonské akční školy i scénografie a kombinují to s hravým formalismem západní tradice. Zásadním způsobem tuhle ženskou verzi "Cranku" dotváří vizuální stylizace, kde pod taktovkou kameramana Lyla Vincenta a režiséra Cedrica Nicolase-Troyana vzniká tvar, který ve vrcholných momentech působí jako anime kreslené digitálními neony (s konkrétními pasážemi evokujícími "Redline" či "Ghost in the Shell"). Vše dohromady z "Kate" dělá nejen skvostně uhrančivou a nakažlivě rozjařilou akční jízdu se zatraceně cool akční hrdinkou, ale také jeden z vrcholů akčního žánru posledních let. ()

Algernons

Ale jo, dá se to. Je to klišé, je to převídatelný a je to neškodný. Od Kate dostanete přesně to, co byste čekali a nic víc, nic míň. Mary Elizabeth Winstead má v roli hlavní drsandy neskutečný charisma a celý film nese. Její postava je dost plochá, přesto dostačující k tomu, aby jste to nevypli po 15 minutách. Akční scény, jsou pěkně nasnímané a s radostí se sledují, chybí jim větší osudovost a větší napětí, ale i tak nejsou bezúčelné a nudné. Pomalu umírající hrdinka také přidává určitý druh zranitelnosti a časované bomby. Bohužel zbytek postav Vám je tak nějak jedno i přes určitou snahu. Chápu o co se autoři snažili s mladou holčinou ve vedlejší roli, ale funguje to jen povrchově, hloubku to nemá. Přesto je to podívaná co neurazí a ani nepřekvapí. Jediný důvod proč film vidět je, že dobře zpracovává a využívá prostředí Tokya a tím je Kate aspoň trochu ozvláštněna. Jinak se nejdená o nic, co by kdokoliv musel viděl. 6/10 ()

• V úvodných záberoch filmu je naozaj vidieť Osaku. Najprv je to južná časť mesta so svojou dominantou - najvyšším mrakodrapom v Japonsku Abeno Harukas a oblasť Tennoji, v ďalšom zábere je pre zmenu vidieť Osackú zátoku a ruské koleso nachádzajúce sa v blízkosti Osackého akvária. (beso74)
  • Členky japonskej heavy metalovej skupiny BAND-MAID si vo filme zahrali samé seba. (beso74)