Režie:
Simon WestScénář:
Scott RosenbergKamera:
David TattersallHrají:
Nicolas Cage, Colm Meaney, Mykelti Williamson, Nick Chinlund, Renoly Santiago, John Malkovich, Ving Rhames, Dave Chappelle, Rachel Ticotin, Steve Eastin (více)Obsahy(2)
Průzkumník americké armády Cameron Poe si odseděl osm let za zabití opilce, jenž ohrožoval jeho těhotnou ženu. V den svého propuštění na svobodu se ocitne ve vězeňském letounu spolu se zločinci nejhrubšího zrna. Ti se pod vedením inteligentního, ale psychopatického vraha Cyruse pokusí o hromadný útěk. Cameron, považovaný ostatními trestanci za spojence, je jediným mužem v letadle, který může celé akci zabránit. Kromě nastolení spravedlnosti mu jde především o to, aby se po letech odloučení shledal se svou ženou a s dcerkou, kterou ještě nikdy neviděl. Cameronovi se podaří navázat spojení s policistou Larkinem, ale souboj s vyvrheli toho nejhrubšího zrna musí podstoupit jen on sám! (TV Nova)
(více)Videa (2)
Recenze (785)
Příjemná akční oddychovka Simona Westa (Expendables 2) se skvělým hereckým obsazením a docela slušným příběhem. Není to vůbec hloupé, Con Air je zdařilá zábava a stejně jako např. u Skály či Dne nezávislosti, mi ani zde nevadí ona trošku vetší porce amerikanismu. Cage i Malkovich jsou opět prvotřídní, stejně jako Trejo či Buscemi. ()
Pri menách John Malkovich, Danny Trejo, Steve Buscemy sa mi vždy vybavia aj mená Cyrus 'The Virus' Grissom, 'Johnny-23' a Garland Greene. Charakterizácii týchto úchvatných väzňou sa vyrovná iba komando z Aliens. Cage ako Cameron Poe namakaný ako nikdy pred tým, s dlhými vlasmi a sekne mu to! A že mu John Cusack sekunduje ako málokto nemôže byť náhoda. Debut Simona Westa a jeho jediný vydarený film. Vďaka Bruckheimerovi za túto akčnú pecku. Jednu z posledných. Potom už len dlho pôst. ()
Co by po úspěchu Skály Jerry Bruckheimer neudělal, aby oět pokochal diváka dynamickou akční podívanou a vydělal na tom zase nějaké zlaťáky...Con Air je spektakulární, nabušený jako svaly Nicholase Cagea a zatraceně sebevědomý. Až příliš. Simonu Westovi chybí talent Michaela Baye a přestože mu tam neustále něco střílí, vybuchuje, nebo alespoň efektně dýmí (často ve zpomalených záběrech), hláškuje se tam jako o život a hraje tam kupa hereckých hvězd, nedokáže jeho snímek diváka pořádně drapnout za ruku a strhnout, ani uchvátit akčními scénami, které mohdy těží jen z kamerových filtrů a vysokého rozpočtu. Con Air je další z řady akčních snímků, kde mi osud postav a vůbec celý děj byl úplně u hýždí a který se nedovede vyšvihnout ven zdlouhého zástupu filmů, jenž nenabízejí o mnoho víc, než jen slušívý nátěr, jaký stejně brzy výjde z módy. ()
Mr. Blockbuster Jerry Bruckheimer vyprodukoval bombastickou mocninu rčení "tak špatné až je to dobré". Con Air působí jako unikátní úkaz - film, který je současně neskonale debilní, řemeslně dokonalý a nese všechny znaky áčkového bijáku, ale v souladu s namachrovaností svého autora (Simon West byl pouze zručnou námezdnou silou) je ještě nesoudně hrdý a velikášský. Ale ono to na druhou stranu není unikátní, ale naopak zcela vlastní éře vzniku, protože vše řečené na úkor filmu platí o devadesátkách. Nadcházející dekáda z toho také těžila, jen dokázala absurditu svých konceptů sofistikovaněji maskovat. Ostatně Bruckheimer byl průkopníkem tendencí, na nichž v novém tisíciletí postavily úspěch vychytralí producenti marveláren. Ti také skvostně nabubřelé podívané legitimizovali angažováním charakterních herců, kteří čistě svou přítomností a hvězdnou aurou dodali zdánlivý rozměr dvourozměrným figurám. I když je na místě dodat, že marveláčtí showrunneři si počínají s větší důmyslností a nepřicházejí už s tak vyšňupanými nápady jako udělat z pompézního metodického herce Nicolase Cage akční hvězdu a jako parťáka na telefonu mu dát amorfního Johna Cusacka. V době dospívání jsem na Con Air (nahraný na video od spolužáka disponujícího HBO) koukal s otevřenou hubou a v souladu s dobovými texty v Cinemě to velebil jako příspěvek nového lepšího stylu akčňáků (vybavuju si článek avizující novou krev Hollywoodu v podobě režisérů odkojených na reklamách, který do jednoho pytle házel Michaela Baye, Davida Finchera a Simona Westa). Dnes se Con Air jeví jako grandiózní trash, který právě svou sveřepou bombastičností zavdává k ještě většímu pobavení, obzvláště v kině ;) Už se těším, až se za dvacet let budeme stejnou osvobozující optikou koukat na některé současné blockbustery. ()
Bohudík to není Bay! Con Air je pro mě paradoxem mezi akčními filmy. Bay je Bay, o tom není pochyb, ale jeho vycizelovaný styl postrádá to, čeho se mi tady dostalo vrchovatě - uvěřitelnosti. Všechny ty akce a exploze jsem v tomto snímku prostě více bral. Cage mi tady připadl na jeden z jeho hborších výkonů, ošem John Cusack, Colm Meaney, tempo a vodopád vtipných hlášek, valících se jedna přes druhou, vše negativní vynahradily. Ale přesto nedávám plné hodnocení. Hlavně kvůli lehké odhadnutelnosti určitých zvratů. ()
Galerie (80)
Zajímavosti (42)
- Náklady na výrobu byly zhruba 75 milionů amerických dolarů. (NIRO)
- Jména tří mrtvých bělochů (Benson, Karls a Popovich), které hledal Pinball (Dave Chappelle) byla vybrána podle druhého asistenta kameramana Garretta Bensona, prvního asistenta kameramana Johna Karlse a vedoucího kamerové techniky J. Michaela Popoviche. (Holina)
- V úvodu filmu je ke speciálním jednotkám USA uvedeno: "Jednotky zvláštního určení mají bohatou historii. Od 17. století se nasazovaly při všech významných konfliktech, v nichž se Spojené státy octly..." Spojené státy však vznikly až v roce 1776, čili v 18. století. (A7X92)
Reklama