Reklama

Reklama

Obsahy(1)

3 herečky, 3 pokojíčky, 10 dní a 2458 potenciálních sexuálních predátorů. Radikální experiment otevírá tabuizované téma zneužívání dětí na internetu. Tři dospělé herečky s dětskými rysy se vydávají na sociální sítě, aby v přímém přenosu prožily zkušenost dvanáctiletých dívek online. Ve věrných kopiích dětských pokojů chatují a skypují s muži, kteří je na netu aktivně vyhledali a oslovili. Drtivá většina těchto mužů požaduje sex přes webkameru, posílá fotky svých penisů a odkazy na porno. Děti jsou dokonce vystaveny vydírání. Dokumentární film Barbory ChalupovéVíta Klusáka vypráví strhující drama tří hrdinek alias „dvanáctiletých dívek", pro které se účast na experimentu, od castingu až po osobní schůzky s predátory pod dozorem ochranky, stává zásadní životní zkušeností. Predátorské taktiky se postupně obracejí proti svým strůjcům: Z lovců se stávají lovení. (Aerofilms)

(více)

Videa (4)

Trailer 3

Recenze (724)

POMO 

všechny recenze uživatele

Hororový dokument. Ne tím, že existujou podobní “predátoří” ale tím, KOLIK jich existuje. Jak na to reagovat? Vystopovat je a pozavírat tisíce až desetitisíce mužů, často nejspíš otců a živitelů rodin? To asi nejde. Ale již humbuk, který kolem tohoto dokumentu nastal, snad jejich vyčínání omezí. Minimálně na pár let. Klusák a Chalupová to zvládli výborně. Oceňuji nápady jako vyjasnění “hodného obličeje” za tónů přívětivé hudby, nebo poslední scénu, která gradující napětí celého filmu vystřelí do emocionální roviny, až se divákovi spolu s tvůrcema před kamerou třesou ruce. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Konečně jsem si našel čas a odhodlal se ke zhlédnutí. Film mě nepřekvapil, jelikož jsem něco takového očekával, znechutil určitě. Ne pornografií, u níž vůbec nevadilo, že byla cenzurovaná, ale manipulací dospělých dětmi. Samozřejmě nejdrsnější je závěr - setkání s predátory. Tedy dvojice požadující švédskou trojku si nebrala servítky. Zejména ženě vůbec nevadilo, že dívčině je dvanáct a má ještě nepravidelné měsíčky. Na otázku, co by dělali, bez skrupulí odpoví: „Ty mě budeš lízat a on tě bude při tom šukat." Asi nejděsivěji působil potetovaný chachar, kterému nebylo nic svaté a který dívce rovnou poslal sex ženy se psem. To co po ní chtěl a čím ji vyhrožoval....no....že ji předhodí bezdomovcům a podobně....bylo vskutku úděsné. Naopak se mi líbil student, kterého odkryli, protože chtěl pomoci, a pobavil mě pes v závěru, co si udělal z bundy predátora patník. Vybrané herečky zvládly svoji roli na výbornou, i když nepochybuji, že ještě po natáčení měly pár nočních můr. Záběry do zákulisí mi nevadily, ať už byly autentické nebo hrané. Osobně si myslím, že být u toho, nezůstala by většina lidí v ledovém klidu. ()

Reklama

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Pridávam piatu hviezdu pre ústredné trio herečiek a celkovú vyváženosť. Môžte si o Klusákovi myslieť čo chcete, ale dal katarznú scénu na začiatok poslednej tretiny filmu, to je perfektný spôsob réžie. Slušný chalan mal po všetkých tých hovedách mega emočný dopad, a aspoň o pätnásť minút skorej, než sme to vôbec začali čakať. To je rovnaký efekt jak používa Haggis. Dievčatá nikdy nevypadli z role, až po moment konfrontácie v reštaurácii a teda znovu trefa. Tá na mňa dokázala zapôsobiť aj napriek tomu, že som vedel, že príde (videné na facebooku - díky corona, že si všetko zavrela, než nám stihli poslať film do zahraničných kín a ja som naňho musel čakať sedem mesiacov). Tiger King pozdravuje, Česko tiež tento rok fascinuje možnosťami zábavnosti dokumentárneho filmu. ()

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

O dokumentu Svět jménem Daliborka se radši moc vypisovat nebudu, protože jsem se kdysi dávno s jistým nejmenovaným známým nad rozborem tohoto filmu pohádal a došlo to tak daleko, že jsme si dali na nějakou dobu v kamarádství pauzu. Shrnul bych to v kostce asi tak, že proti ryzí filmařské stránce toho dokumentu bych vlastně ani nic neměl, fakt, že je ale Svět podle Daliborka strašně teatrální a jeho protagonistou je exot, kterému bych nejradši rozbil držku kdybych neriskoval, že mi jí rozbije spíše on. Pravdou nicméně je, že zbytek tvorby režiséra Víta Klusáka nakoukaný nemám a po zhlédnutí V síti je to dost možná i škoda. I když je faktem, že tento dokument je Klusákův jen z části a spolupracovala na něm Barbora Chalupová a je otázka do jaké míry zde fungoval vliv Klusáka a do jaké míry vliv Chalupové. Vzhledem k Světu podle Daliborka bych si možná dokázal tipnout, to ale dost možná necháme až na potom. Hned ze začátku začnu chválou a to faktem, že jde o velmi zajímavý projekt a cením veškeré zúčastněné, především 3 hlavní aktérky dokumentu Terezu Těžkou, Anežku Pithartovou a Sabinu Dlouhou. Tyhle 3 dámy byly vybrány především kvůli svému mladistvému vzhledu a byli vybrány aby účinkovali jako tři dvanáctileté dívky, které následně s tvůrčím štábem zmapovali konání sexuálních predátorů na internetu. Silná myšlenka, silný projekt a 390 hodin natočeného materiálu při kterém sexuální predátoři ,, holčičky´´ lákají ke svlékání, mají sexuální řeči a lákají k osobnímu setkání. I přes fakt, že je vám ve skutečnosti zhruba 20 let něco strašného a na psychiku náročného. Už proto by se mělo třem hlavním herečkám zatleskat, protože tohle je prostě něco co každý rozchodit nemusí i přes fakt, že jste během natáčení v kontaktu s psychology. Právě co se týče účasti psychologů, sexuologů a právníku mám problém s faktem, že oni samotní nemají V síti zase tolik prostoru. Na jednu stranu to dává smysl, na druhou stranu tím ale podle mně film vyhazuje hodně potenciálně edukativní stránky, která by u podobného tématu jako sexuální obtěžování dětí na internetu měla být důležitá. Je mi jasné, že na takovémto principu pravděpodobně funguje právě verze V síti: Za školou, která je ostříhaná o všechny záběry na rozmazané stopořené penisy a místo toho tři hlavní dívky dávají rady mladým dětem na internetu, ve finále bych se ale možná bez stopořených šroubováků ve filmu V síti obešel. Nebo bych jich tam rozhodně nedával dvacet. I dvě věty je ale větší počet vět než bych chtěl o (cizích) pérech psát. Klíčová je pro mně scéna kdy je řečeno, že všichni sexuální predátoři na internetu nutně nejsou pedofily ale pouhými sexuálními násilníky. Konkrétně mi utkvěla v hlavě věta, že je pedofilů jen málo procent a není přesně zmapováno co je ten zbytek. A právě řešení toho co jsou tyhle neznámá individua zač by byli možná zajímavější, Klusák a Chalupová se ale tímhle příliš nezatěžují a drží se jasně zadaného tématu. Nedá se na to vyloženě nadávat, trochu to ale přeci jen zamrzí. Během 100 minut jsme s hlavními hrdinkami svědky několika způsobů sexuálního obtěžování, vydírání, agresivního vyhrožování či jiných velmi špatných věcí. Funguje to a je z toho člověku patřičně zle. S dívkami často komunikují i lidé, kteří mají doma děti či dokonce vnoučata. Zde bych si dovolil malou odbočku k divákům v sále, kteří se podle mně smáli ve chvílích kdy by se opravdu smát neměli. Neříkám, že se nedá dělat sranda z pedofilie a sám jsem člověk, který sem tam vystrkuje vtipy o farářích a ministrantech, momentů, které bych v tomto filmu označil za reálně vtipné a dávalo by tak smysl, že se diváci smějí ale není mnoho. Svým způsobem demotivující je ta část, kdy se diváci kina smějí koláži stopořených kulek sexuálních internetových úchyláků, byla to ta chvíle kdy jsem si řekl, že je ten film sice dobrý ale reálně jsem uvažoval o opuštění sálu a dokoukání filmu později doma. Vydržel jsem, k odchodu jsem ale skutečně neměl daleko. V síti ve finále vlastně jen řekne, že problém sexuálních predátorů na internetu existuje. Komunikují s nimi, vylákají je ve finále k osobní schůzce a policie ČR si nakonec vyžádá filmařský materiál aby začal stíhání. Nějaké rozebírání původu situace zde ale chybí a mě to přijde trochu škoda. Herečky podstoupili opravdové peklo, projekt byl pečlivě připraven a snaží se svým způsobem o dobrou věc a tedy ukázat mladé generaci, že je něco špatně (a verze Za školou jim pravděpodobně bude vysvětlovat co je špatně ještě o trochu víc), ve finále ale z toho není nic. Jedna konfrontace jednoho úchyláka z Ústí, který komunikoval se všemi třemi herečkami, pracuje na dětských táborech a právě tato konfrontace mi silně připomněla scénu ze Světa podle Daliborka kde Klusák seřval Daliborka za chování v Osvětimi. S finálem dokumentu mám trochu problém, protože to co přišlo přesně před ním by mi jako konec vlastně vyhovovalo víc. V síti prodalo svoje téma, reflektuje problémy, které se na internetu ve spojitosti s dětskými predátory objevuje a zvládá říct co zhruba chtělo. Mám ale pořád problém trochu v tom, že se Klusák a Chalupová snaží jen informovat a nezkusit zákulisí sexuálních predátorů a především zjištění kdo jsou ty neznámé osoby trochu prosvětlit. Ve finále ale povedená dokumentární věc, která rozhodně neurazí a co chtěla říct rozhodně řekla.....viděno v kině: 2x () (méně) (více)

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Už hodně, hodně dlouho jsem neviděl film, při kterém jsem měl takové nutkání někomu rozbít hlavu ocelovou trubkou. Tady ano a opakovaně. Zneužívat mentální nevyspělosti malých holčiček je prostě prasárna. Ale komentář je o filmu jako takovém, nikoli o tématu, takže... Jo, je to dobrý, dokonce jsem tady i odpustil Klusákovi jeho "dokumentární" prasárničky, kdy nechá herečky v rolí dvanáctek ležet ve ztemnělém pokoji a smutně hledět do kamery, protože narozdíl od protagonistů jiných filmů dvojice Klusák/Remunda, zde tenhle stav těm holkám věřím (zdravice na babice, okopávající silnici z jiného dokumentu). Škoda, že ve filmu nebylo víc konfrontací ve stylu "my jsme štáb, vy jste úchylnej parchant," protože tohle bylo neskutečně silné završení už tak silného tématu. Jo, hraje to na emoce, ale tady je to tak správně a má to tak být (plus bonus v podobě naprosto přirozeného dojetí nad jediným normálním v tlupě degenerátů). ()

Galerie (45)

Zajímavosti (38)

  • V jednom záběru si Sabina Dlouhá sedící na parapetu okna svého ateliérového pokojíku hladí králíka vypůjčeného pro natáčení, ovšem jakmile se rozezní příchozí hovor, udělá pohyb, který vypadá jako kdyby králíka vyhodila ven z okna, i když je evidentní, že ho položila na nějakou plochu nebo do klece, která byla hned „pod oknem“. (Nick321)
  • Natáčení probíhalo zejména v M3D Studiu, kde byly vytvořeny dětské pokojíčky pro tři plnoleté herečky, které působí velmi mladým dojmem, a mohly tak přesvědčivě komunikovat prostřednictvím webkamer a sociálních sítí s „predátory“. Filmový plac byl pod dohledem odborníků z oblasti psychologie, sexuologie i práva. Tvůrci také během natáčení několikrát komunikovali s policií. (Zdroj: Hypermarket Film Ltd.)
  • Snímek V síti se stal nejnavštěvovanějším českým dokumentem všech dob. Dosavadním držitelem rekordu byl Občan Havel z roku 2007, na kterého přišlo do kin více než 163 tisíc diváků. [Zdroj: Novinky.cz] (Duoscop)

Související novinky

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

Film Zákon lásky do kin vstupuje 5. srpna

08.07.2021

Spolurežisérka úspěšného dokumentu V síti a držitelka Českého lva Barbora Chalupová představuje svůj celovečerní debut Zákon lásky. Tragikomická dokumentární roadmovie sleduje cestu zákona, jenž může… (více)

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

37. ročník FAMUFESTu právě začíná!

26.04.2021

FAMUFEST a jeho 37. ročník již stojí za dveřmi a čekají, až je příští týden vpustí dovnitř. Od středy 28. dubna do neděle 2. května 2021 se v rámci festivalového dění můžete těšit nejen na nabitý… (více)

28. České lvy vyhrál Šarlatán

28. České lvy vyhrál Šarlatán

06.03.2021

Dnes večer byly v rámci svého 28. ročníku uděleny výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), Český lev. Komorní ceremoniál se tradičně odehrál v pražském Rudolfinu, nicméně z důvodu… (více)

Reklama

Reklama