Trailer 3

Série(2) / Epizody(16)

Osudové rozhodnutí, které padlo v šedesátých letech 20. století v Číně, rezonuje v časoprostoru a ohrožuje celé lidstvo. Podaří se skupině vědců tohle nebezpečí odvrátit? (Netflix)

Trailer 3

Recenze (237)

Mrkvič

Protože jsem nečetl druhý díl knižní předlohy, mohu se utěšovat tím, že změny a doplnění v seriálu jsou dány právě další knihou. Některé změny ale těžko skousávám (a budu v tom mít zase pěkný hokej, co, jak a kde vlastně bylo). Minulost čínské vědkyně byla v knize hodně silným tématem, ale zde jí moc nebylo a navíc byl pozměněn i její cíl. Více postav na straně vědců, kteří v seriálu zabraly post jedné postavy z knihy, mi také nesedělo. Jako samostatné sci-fy ale seriál špatný není. Pro jednou tak platí, že přečtení předlohy bylo spíše na škodu. ()

tlamiczka odpad!

Recept na Netflixí verziVezměte originální román a udělejte mu brutální lobotomii. Skrz konečník, aby to bylo pomalejší a bolestivejší.Poté vezměte čínský seriál, udělejte mu lobotomii a desetkrát ho zrychlete.Obě lobotomizovaná díla smíchejte se všemi variantami genderů a etnik.Upřete oči na výslednou směs - pokud jste ještě lobotomií neprošli, bude vám skrz zrakový nerv provedea. Úspěch u moderního lobotomizovaného publika zaručen. ()

AppleCore

Tematicky i příběhově fantastická, originální hardcore sci-fi, která je ale zpracovaná tím nejkomerčnějším a nejdebilnějším způsobem, navíc s chybným obsazením a ne úplně povedenym soundtrackem. Přesto diváka dokáže kovat ke křeslu napříč každou epizodou. Tím spíše je evidentní, že zajímavější pojetí to mohlo vystřelit do zcela jiných dimenzí. Tak snad v jiný realitě. ()

Scalpelexis

Bah. Problém 3 těles má spíš problém (úvodních) 3 dílů, během kterých neznámá apokalyptická hrozba vyloží nejen všechny své karty přímo před oči diváka, ale donutí ho načuhovat i do svého spodního prádla, jestli tam náhodou podle neschovává náhradní eso nebo žolíka. Generování následného napětí je poté efektní jak střílení polystyrénovými kuličkami, které k tomu nepodporuje jak tuze nezábavná a utrápená banda mladých géniů (tu jejich inteligenci Vám musí permanentně oznamovat, protože jinak nemáte šanci pochopit, v čem zrovna spočívá a odkud vzešla), tak mrzce zkratkovité zacházení s detaily. Chvíli děj tráví čas ťapkáním milimetrovými kroky, aby pak začal skákat kalibrem trojskokanů a vztahy mezi postavami mají chuť kyselého pomeranče. Nápad je evidentně dobrý, užité peníze jsou vidět na správných místech (i když přehnaný vliv DB dvojice na casting z Game of Thrones mi přijde spíš na škodu), jen ten příběh mohl být rozložen mnohem lépe, s dramatičtější gradací, klidně i odvážnějším skákáním v čase skrz virtuální realitu. Na to, jak bylo v první půlce solidně nakládáno s cliffhangery, tak závěr byl unavenější než siestující latinoamerický mrož. Předloha slibuje mnohé, ale to by mi musela slíbit víc než vlastnictví hvězdy, abych pokračoval dál. ()

misstake

Na zpracovní kultovní čínské předlohy tvůrci oblíbené Hry o trůny jsem se těšil. Dopadlo to podle mě dobře. Hodně zkratkovitosti a nevysvětlenosti, co mě vede k tomu, že si předlohu chci přečíst a jsem rád, že mě seriál k tomu dokopal. Celkově to mohlo být bombastičtější a efektnější, ale jsem spokojen a těším se na další série. ()

• Zmíněná kniha „Tiché jaro“ skutečně existuje. (chlapisko)
  • Billionář Lin Qi chtěl převést čínský sci-fi román „Problém 3 těles“ do globálního hitu, pracoval s Netflixem a tvůrci Hry o trůny (od r. 2011). Bohužel nedožil se premiéry, když byl otráven kolegou v Šanghaji v roce 2020. Tento kolega, Sü Jao, 43letý bývalý manažer Linovy společnosti, byl v březnu 2024 soudem v Šanghaji odsouzen k trestu smrti za Linovu vraždu. Lin Qi vlastnil práva ke knižní předloze pro zfilmování. (Yorkcz)
  • Seriál měl být původně vysílán v roce 2023, ale tvůrci David Benioff a D.B. Weiss trvaly na natočení ještě jedné scény, která nebyla původně ve scénáři. V té době, v roce 2023, začala v Hollywoodu stávka a natočení této scény se o několik měsíců opozdilo. Tvůrci i tak trvali na tom, že scéna musí být natočena. Po skončení stávky byla scéna natočena a seriál byl odložen na březen 2024. (Dalfor)