Epizody(6)

Šestidílná série podobenství o Jediích z prequelové éry. Ponořte se do životů dvou výrazně odlišných Jediů – Ahsoky Tano a hraběte Dookua. Oba budou čelit zkouškám a budou postaveni před volby, které určí jejich osudy. (Disney+)

Recenze (85)

Big_Boss

Ano, Dave Filono opět dokazuje, že je opravdovým následovníkem George Lucase (a odvážím se i říct, že ho i v některých aspektech jako jsou dialogy silně překonává). Tahle série krátkých šesti mini-epizod nám dává pohled na několik zlomových okamžiků Mistra Dooku, před jeho přechodem na temnou stranu a určité části života padawanky Ahsoky Tano jako je zrod, výcvik a následné vyhnanství. I když jsem byl samozřejmě nejvíc natěšen na epizody mojí oblíbené Togruty, tak mě překvapivě víc zaujala pouť Mistra Dooku, kdy jeho epizody krásně rozvíjeli jeho rozhodnutí nejen opustit Jedie, ale i Senát, díky čemuž vám při zpětném sledování epizody II. a III. přijde hrabě jako sympatičtější postava a ne jako nějakej egomaniak posedlej mocí. Škoda, že se celá série nesoustředila jenom na něj (nebo by série měla aspoň 12 epizod), kdy bysme viděli i jeho první setkání s Darth Sidiousem, vysvětlení celé situace ohledně objednání armády klonů a zabití Sifo-Dyase. Epizody s Ahsokou jsem bral spíš jako vystřižené scény ze seriálu Clone Wars, na které už nezbyl čas. Trochu jsem doufal, že uvidím jak si jí z vesnice vyzvedne Plo-Koon, její skoro střet s Darth Sidiousem a sestavení nového světelného meče s bílou čepelí + za nějaký delší souboj s Inkvizitorem bych se taky nezlobil. Kolem a kolem nemůžu říct, že by kterákoliv z těchto krátkých epizod dosahovala kvalit posledních sérií The Clone Wars, ale o to se Dave Filoni ani nesnažil. Rozhodně jsem si ale Příběhy rytířů Jedi užil víc než třeba The Bad Batch nebo anime Star Wars: Visions z minulého roku. Teď mě jenom zajímá na jaké Jedie se zaměří druhá série (je vůbec nějaká potvrzená?). Jelikož je Plo Koon Filoniho oblíbenec, tak bych si vsadil na něj a klidně by nás mohli tvůrci překvapit nějakým dobrodružstvím Luka Skywalkera po epizodě VI. (teda pokud se Příběhy rytířů Jedi nebudou exkluzivně odehrávat během prequelové éry). 7/10 ()

Motinski

Ďalšie rozšírenie Star Wars sveta a opäť kvalitná odmena pre fanúšikov. Nádherná Clone Wars animácia a dĺžka epizód umožňujúca pozretie na šupu. Ahsokine časti síce trochu slabšie, ale hlavne preto že tie Dookuho boli brilantné. Hlboké, deprimujúce a rozvíjajúce jeho charakter aj na malom priestore. Keď sa nad tým zamyslím, škoda že seriál nespravili aspoň na 10 časti. Vtiahol by viac ako len na oddych v obľúbenom univerze. 8/10 ()

DJ_bart

(paradoxně) Nic, co by jsme už neviděli v rámci Clone Wars.... Jak už někdo trefně poznamenal, Dave Filoni se tu jen opakuje, používá milionkrát viděný příběhový vzorce, takže by přišlo víc než vhod předat kreativní otěže někomu jinýmu – o to víc se bojím, jak pojme seriál Ahsoka. Krátkometrážní disneyovská stopáž [všech šest epizod nemá dohromady ani 80 minut] opět naprosto nesmyslná. ()

Kothy

Příjemný krátký animák, který rozvíjí osudy Ashoky a Hraběte Dookua. Každé z postav jsou věnovány tři epizody. Ty s Dookuem mě bavily víc. Ukážou nám jak a proč vlastně přešel na temnou stranu. U Ashoky zase vidíme její dospívání, výcvik i co dělala po rozpadu republiky. Určitě uvítám další sérii. "Ještě není pozdě." ()

Urukhaj98

S01: Velmi povedená směska minipříběhů, které rozšiřují příběhové pozadí především dvou divácky vděčných postav Ashoky Tano a hraběte Dooku. Dozvíme se tak mimo jiné například původ oblíbené Togruty nebo to, jak začal Dooku postupně pohrdat Republikou a propadat Temné straně Síly. Právě čtvrtá epizoda odehrávající se paralelně s koncem Skryté hrozby a ve které je nám konečně ukázáno, jak se z hraběte stal Sidiousův učedník, je z celé série nejlepší a navíc tu Filoni opět dokazuje, podobně jako v nejlepších epizodách Clone Wars, že ani v případě Star Wars se "animovaný" nerovná automaticky "pro děti". Tales of the Jedi je skvělá podívaná, která má díky svému konceptu široké pole budoucí působnosti a já se moc těším na další podobné zářezy do mého milovaného univerza. 9/10 ()

Zajímavosti (15)

• Robot, který hlídá senátorova syna, patří do tzv. Binary loadlifter („binární zvedači“), kteří byly sestrojeni zejména na těžkou a jednotvárnou práci. C3PO ve Star Wars: Epizoda IV - Nová naděje (1977) Owenovi říká, že to byla jeho první práce, programovat tento typ robotů. (Veskoslav)
  • Věta, kterou pronese Dooku ke Qui-Gon Jinnovi: „You are much wiser man that I,“ („Jsi mnohem moudřejší než já“) je ta stejná věta, kterou pronese o několik let později ve Star Wars: Epizoda I - Skrytá hrozba (1999) Qui-Gon Jinn k mladému Obi-wanovi. (Veskoslav)