Nyad

V šedesáti letech uplavat víc než 160 kilometrů z Kuby na Floridu bez jakékoli ochrany před žraloky? Diana Nyad má prostě celoživotní sen a teď si ho chce splnit. (Netflix)

Recenze (97)

Streeper

Byla jsem mile překvapená jak moc se mi nakonec snímek líbil. Určitě tomu připspěly i skvělé herecké výkony, kterým vévodila Annette Bening. Zároveň mě moc zaujalo téma, o kterém jsem do zhlédnutí filmu nic nevěděla ani netušila a je neuvěřitelné, že něco takového se opravdu stalo. Smekám před takovými lidmi a jejich odvahou. Film je krásně natočený, na nic si nehraje a ukazuje příběh tak jak má. Zároveň baví a funguje i po emoční stránce. ()

JohnSmith

Plavání není zrovna můj oblíbený sport, ale byl jsem zvědavý na ty dvě dámy v hlavní roli. Jodie Foster je jako kouč a harcovník hodně dobrá, ale nějak jsem si na ni nemohl v této roli zvyknout, je to taková free osoba, skoro hippie. Bening jsem nikdy extra nemusel, ale musím smeknout, tuhle fyzicky velice náročnou roli zvládla bezvadně, byť ve scénách mimo vodu připadá asi každému jako blázen, ale asi to tak mělo prostě být. Celkově je film průměrný, ale ty dvě dámy tomu dávají takový malý zlatý punc, přesto mě to kdovíjak neoslovilo a jednou vidět bohatě stačí, takže 3* ()

Pavlínka9

Ten příběh neznám a vlastně jsem tomu vůbec nerozuměla. V 65ti pěti letech! Za mě super ukázka toho, co člověk dokáže a taky, že pokud něco chceš - nevzdáš se - tak se dostaneš opravdu daleko. Dvojice Foster a Bening za mě super a dost se mi to líbilo a zároveň jsem celou dobu nerozuměla tomu, co se to tam sakra děje, protože mi to přijde neskutečně neuvěřitelné. Líbilo se mi prolínání "realit" a skutečných záběrů s filmem. Za mě velké překvapení. A finální fotka, kde se herečky a hlavní představitelky sešli :) Top :) ()

Juto

Plavkyňa Diana Nyadová (Annette Bening) bola v 70. a 80. rokoch menšou celebritou. Bonnie Stoll (Jodie Foster) je jej dlhoročná najlepšia priateľka a čiastočne lesbická milenka. Píše sa rok 2010 a Nyadová sa blíži k 60. narodeninám. Napriek tomu, že posledných 30 rokov sa nevenovala veľkému plávaniu, rozhodla sa zvládnuť svoje neúspešné plávanie z Kuby na Floridu, vtedy mala len 28 rokov. Najali si miestneho experta Johna Bartletta (Rhys Ifans), aby ich previedol cez náročné morské prúdy. Príbeh má typickú inšpiratívnu športovú štruktúru a je predvídateľný, pretože sleduje typický hollywoodsky biofilmový štýl. Ale rozprávanie má niekoľko silných emocionálnych momentov v rámci postáv a tónu. Mnohé z plaveckých a podvodných momentov sú dobre zvládnuté. Kamera a prezentácia sú nádherné na pohľad. Herecké výkony Annette Beningovej a Jodie Fosterovej sú skvelé a herečky mali medzí sebou dobrú chémiu. Výhradu mám k digitálnym žralokom, ktoré vyzerali divne ako z počítačovej hry. A keďže režiséri majú viac skúseností s dokumentárnymi filmami, cítil som aj to, že energia a štýl réžie nie sú také silné alebo také isté ako ich iné diela. Osobne si myslím, že tento príbeh by bol zaujímavejší, keby to bol skôr dokument ako hraný film. 6,5/10 ()

DaViD´82

Nikdo mi nevymluví, že to původně Jimmy Chin s chotí nezamýšleli jako epizodu pro Za hranicí nemožného. Jenže pak si při procházení dokumentárních záběrů řekli "hele, už máme Oskara za dokument, co to zkusit i v hrané tvorbě, vděčnější materiál těžko dostaneme do rukou"? Silný inspirativní příběh o nezdolné umanuté vůli svéhlavé, na vyjití a soužití echt složité důchodkyni (svého času rekordmance, toho času legendě komentátorského éteru), která se odmítá smířit s tím, že patří do starého železa. Jakkoli by šla vytknout zbytečně natahovaná délka a navzdory tématu nevyužitá "nestrhujícnost", tak to stojí na ústředním duu hereckých legend. A ty si své nosné postavy užívají a v podstatě každou jejich společnou scénu (což je 90% procent stopáže) lze vystřihnout jako "oscarový showreel", aniž by to byť jen na moment sklouzlo k přehrávání. Zajímavější "tím že se to stalo" a "tím jak je to zahrané" než "jak dobrý je to film", ale v žánru po oceněných jdoucích životopisných snímků nesporně nadstandard. ()

• Film dramatizuje udalosti, ktoré sa nestali, ako napríklad stretnutie so žralokmi, ktoré počas pokusu v roku 2013 nebolo zaznamenané, a nepresne zobrazuje schopnosť Nyadovej (Annette Bening) preplávať Lamanšský prieliv za 7,5 hodiny, pričom prehliada jej viaceré neúspešné pokusy. (Arsenal83)
  • Toto preplávanie z Kuby na Floridu nebol nikdy formálne ratifikované pre nedostatok nezávislých pozorovateľov a neúplné záznamy. Guinessova kniha rekordov teda zrušila tento úspech, na čo Nyad reagovala slovami: "Možno som mala v sebe príliš veľa arogancie, ako napríklad: 'Nepotrebujem to nikomu dokazovať.' Je to moja chyba."  (Arsenal83)
  • Skorší scenár Roberta Speclanda bol v roku 2015 uvedený na čiernej listine najlepších nevyrobených scenárov roka. (Arsenal83)