Je rok 1987 a nesmělá mladá žena se v přímořském městě setkává s dívkou, která se umí bavit. Vzniká mezi nimi pouto, které jako by neomezovaly zákony času a prostoru. (Netflix)

Recenze (148)

ladno

Charlie Brooker prekvapil. Na rozdiel od všetkých ostatných dielov tento nebol katastroficky zdrvujúci a zničujúci... Alebo žeby predsa? Však, čo môže byť zdrvujúcejšie ako ten mix šťastia, nešťastia, beznádeje, života a smrti v jednej epizóde, v jednom San Juniperu? Asi je fakt jedno, či Brooker píše pozitívne alebo negatívne ladenú epizódu, výsledok je nemenej ničivý. Akurát tentokrát nie som pohltený smútkom a zdesením, ale eufóriou a radosťou. Intenzita zážitku je však stále rovnaká. Hodnotenie: 100% ()

HoneyBunny

Oooo, tak tohle je lahůdka. Méně temný díl, ale přesto o třídu víš než některé jiné díly Black Mirror. Máte tu úžasný ústřední pár dvou dam, které se do sebe zamilují. A tahle lesbická/bi romance funguje lépe než většina tradičních heterosexuálních romancí. Těmhle sympatickým holkám totiž fandíte a chápete, proč se do sebe zakoukaly. Když se k tomu přidá ještě zápletka s umělým životem po životě, kdy si příchozí mohou vybírat mezi jednotlivými dekádami (v díle zvládnutými na jedničku), pak mi to dohromady dává plný počet bodů. 100 % ()

ALIENka_

Tohle mohl bejt tak dobrej díl kurva! Nápad dobrej jak sviň, kolem toho se dal udělat tak dobrej příběh a oni tam daj tuctovou lesbickou lovestory s tak debilním koncem. Polovinu dílu jsem čekala na to, až se tam konečně něco stane, ale pořád tam doslova byly ty stejný scény v baru a nic se do prdele nedělo. Až v polovině se to začlo trochu rozjíždět, stejně mi ale trvalo 100 let než jsem konečně tak nějak pochopila, o co sakra jde a to už byl konec. Prostě jak je v Black Mirror epizoda o vztahu dvou lidí, tak už se fakt připravuju na to, že to bude zase nuda. Tak v 80% se mi to zatím potvrdilo. Navíc maj tyhle epizody vždycky happyend. Fuj do píči. Hodnocení: 5/10 ()

djfun

Pro mě jeden z nejúžasnějších příběhů celého seroše! A navíc ta hudba! Zatímco v osmdesátkách u nás frčely přitroublý Sandry a Modrý Tanky, tady zazní průřez skvostů, na které se tehdy pařilo v UK či v US, doporučuju full soundtrack: Living in a Box, Salt-N-Pepa, Palmer, Simple Minds, Janet Jackson, Eric B. and Rakim, Alexander O´ Neal a jeho strhující Fake, INXS, luxusní pecka C´est La Vie od Nevila nebo kultovní Pump Up The Volume od MARRS, nejzásadnější hip hopové klasiky od Run DMC a Public Enemy, nechyběj FGTH, T.T. D´Arby, Yello, funkovej megahit Word Up od Cameo, dnes už zapomenutá lahůdka Lean On Me od Club Nouveau, ale ani topovky od Madonny, Whitney či Depeche Mode. Prostě parádní hudební společnost z doby, kdy ještě pop (nejen) nebyla taková sračka! ()

Endurion

Americký ráj dle 80. let: slunečná pláž, krásní mladí lidé, drahá sportovní auta, nezávazný sex a nikdy nekončící párty. San Junipero je výjimečná epizoda v tom, že je v celém Černém zrcadlu asi jedinou utopií a nikoli dystopií. Dialogy místy pořádně zašustí papírem a postavy někdy jednají tak, jak vyžaduje děj spíš než tak, jak by se v tu chvíli zachovali skuteční lidé (na vině je velmi překotné tempo druhé poloviny dílu). Ale svěží nápad, výrazný vizuál (osmdesátky plně vytěženy) a vynikající herečky v hlavních rolích jsou bohatě dost na to, aby tenhle díl stál za zhlédnutí. ()

Zajímavosti (15)

• Epizoda byla natočena během 15 dní v Londýně v Anglii, kde probíhalo hlavně natáčení interiérů, a v Kapském Městě v Jihoafrické republice, kde se natáčely především exteriérové scény. (IvcaSammet)
  • Tvůrce seriálu Charlie Brooker si myslí, že epizoda má nejšťastnější konec, jaký mohla mít, i přesto, že někdo může říct, že se jedná o smutný konec. (griph)
  • Soundtrack tejto epizódy je do istej miery jedinečný v tom, že bol nakoniec vydaný na všetkých štyroch platformách počúvania: CD, digitálna verzia, vinylová verzia a kazetová verzia (posledné dve boli vydané s ohľadom k časovému obdobiu, v ktorom sa epizóda odohráva). (Arsenal83)