Režie:
Steven SoderberghScénář:
Paul AttanasioKamera:
Steven SoderberghHudba:
Thomas NewmanHrají:
Cate Blanchett, George Clooney, Tobey Maguire, Beau Bridges, Leland Orser, Tony Curran, Jack Thompson, Christian Oliver, Robin Weigert, Ravil Isjanov (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Kdo ví, co hledá americký novinář Jake Geismer (George Clooney) v poválečném Berlíně? Možná klid, možná příběh, ale určitě ne svou dávnou lásku Lenu (Cate Blanchett). Ani stopu tajemství a podvodů, které vedou od Leny k jejímu milenci - mladému ambicióznímu desátníkovi (Tobey Maguire). Stopa pokračuje až k vraždě, o kterou se nikdo nezajímá. Nikdo kromě Jakea. Tři herecké talenty pod vedením Stevena Soderbergha v thrilleru, který vzdává hold filmové atmosféře 40. let a zároveň působí svižným, moderním dojmem filmu noir. „Děsivý i fascinující, skutečná filmová lahůdka“ (Peter Travers, ROLLING STONE). (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (119)
Snaha o film noir se celkem povedla a mne zaujalo i místo příběhu, kterým byl poválečný rozbombardovaný Berlín rozdělený na okupační zóny. Příběh sám, tedy ta detektivka mne už tak nezaujala. Potěšilo nasazení známých herců. Film celkem brzo vyšumí z hlavy, zůstane jen matná vzpomínka na zajímavý černo-bílý vyzuál. * * ()
Asi před rokem jsem viděla plakát k tomuto snímku, který odkazoval k filmu Casablanca. Na budoucí realizaci jsem se proto moc těšila.. Výsledné dílo celým příběhem, jednotlivými scénami i momenty ke Casablance odkazuje, ovšem zdaleka nedosahuje působivosti a osudovosti svého vzoru. Příběh mě nedokázal zasáhnout, upřímně musím přiznat, že jsem se chvílemi skoro nudila.. Nejen z nostalgie ke klasickému hollywoodskému filmu ovšem samozřejmě oceňuji skvělé vizuální pojetí a Cate Blanchett je úžasná a charizmatická jako vždy.. Z úcty ke Casablance ovšem nemůžu jít pod čtyři * .. ()
Chcel by som fakt vidieť toho kto sa pozrel na scenár a povedal si - super príbeh. Niečo tak uťahané a nezaujímavé som hádam ešte nevidel. Pocta žánru Noir? Príde mi to ako zlý vtip. Jediná postava, ktorá tam vzbudzuje aspoň aký taký záujem je Maguire, ale nedostáva šancu poriadne zauzliť príbeh. Blanchett aj Clooney absolútne nezaujímavý. Akčné scény až smiešne pomalé a finálne rozuzlenie aj pointa na zaplakanie. Čokoľvek z produkcie 30/40 a 50 rokov je lepšie ako táto "pocta". Newman nedokáže zachrániť to, čo Soderbergh nezvláda. Film je možno technicky bezchybý, ale je chladný a odťažitý a podobne ako Solaris príbehovo nevyužitý. Nefungujú tu emócie ani napätie. Pre mňa ani nie tak sklamanie ako ďalšie potvrdenie toho, že Soderbergh je síce žánrovo rozmanitý, ale je to mizerný rozprávač. A niektoré príbehy nedokáže zachrániť ani herecké obsadenie. Akokoľvek dobré. ()
Tak moc jsem doufal, že se mi i přes nepříznivé recenze a kousavé komentáře bude film líbit. Bohužel se tak nestalo, i u mě film doplatil na nezáživný děj vyprávěný nezajímavými hereckými výkony. Ne, ani Tobey se mi nelíbil. Forma je sice hodně líbivá, ale ne dost. Schindlerově seznamu černobílá slušela, Městu hříchů taky. Tady mi však ani ta barevná stylizace nepřišla nějak obdivuhodná. Celkem zbytečný film - natočit jej barevně, s osobitějším přístupem herců a režiséra, tři hvězdy by byly akorát. Zbývá už tak jen pět chválu na hudební doprovod, kde by jeden nepoznal, že jde o Thomase Newmana. ()
Především nejde o film, ale o hru s klišé. Soderbergh vytváří záměrně filmově snovou atmosféru města těsně po válce, jak ji známe z Třetího muže. Jenže v něm se vypráví příběh (silný gauner a dva parazitující slaboši), zatímco v The Good German je vyprávění sestaveno ze snůšky provařených frází. Jistě, Casablanca je postavena stejným způsobem, jenže u ní to nebyl záměr, jen se výsledný cocktail podařilo namíchat nezapomenutelným způsobem. Soderbergh připomíná alchymistu, který se podle dávného receptu snaží namíchat elixír věčného života, jenže mu z něho vyšel spíše patok - Blanchett je se svým temným unaveným hlasem spíše směšná (kdo může věřit jejímu "Who knows?"), Clooneymu se ten zamilovaný pitomec špatně věří, na to je pořád chandlerovsky tvrďácký a racionální, jen ten Maguire hraje uvolněně (má taky proč). Kamera je sice výborná, jenže křísit atmosféru starých filmů takto vědecky odměřeně prostě nejde. ()
Galerie (38)
Photo © Warner Bros. Pictures
Zajímavosti (6)
- Film byl natočen barevně a teprve poté ve studiu Universal technikou Green Screen "přebarven" na černobílé provedení. (Terva)
- Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu Josepha Kanona. (Terva)
- Režisér Steven Soderbergh natáčal film v snahe priblížiť sa čo najviac dobovým postupom a vybaveniu Hollywoodu v roku 1945. Zakázal napríklad použitie zložitých šošoviek, ktoré sa využívajú v súčasnosti, takže sa natáčalo pomocou tradičných prime lenses, teda objektívov vybavených fixnou ohniskovou vzdialenosťou. Ďalej boli na osvetlenie využívané len štandardné žiarovky, ktoré zabezpečovali na dnešné pomery neprirodzene prenikavé svetlo. Na scéne neboli na účely komunikácie povolené ani bezdrôtové telové mikrofóny. Zvuk bol zaznamenávaný pomocou ručne rozmiestňovaných mikrofónov nad hlavami hercov, čo ich nútilo rozprávať hlasnou a ráznou angličtinou. (0verseer)
Reklama